هیات امنای تازه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی، معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، بعد از ظهر دوشنبه ۱۳ تیرماه، با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در مرکز گسترش، اعضای هیات امنای تازه مرکز، احکام خود را دریافت کرده و معرفی شدند.
خزاعی در مجمع هیات امنای مرکز، درباره وضیعت و مسائل سینمای ایران، سیاستگذاری سازمان سینمایی در حوزه مستند و ترویج مستندسازی در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد: مستندسازی و توجه به آن، نیاز جامعه امروز است. سینمای مستند است که تصویر واقعی ایران اسلامی را برای آیندگان باقی میگذارد و تحریفها و جعلها درباره فراز و فرودهای تاریخی و سیاسی این سرزمین و مردمش را آشکار میکند. سازمان سینمایی برخود واجب میداند در حوزه سینمای داستانی و مستند، گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج کرده، در عین توجه به مخاطب، آثاری را تولید کند که معرف باورهای اعتقادی، فرهنگ، آداب و سنتهای ایران اسلامی باشد.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: طرح مسائل کشور، کشف استعدادهای جوان، بیان دغدغه های مردم و ساخت مستند درباره موضوعهای مغفول مانده تاریخی، اجتماعی و سیاسی از اولویتهایی است که باید در مرکز پیگیری شود. ۴۰ درصد از بودجه مرکز باید صرف ساخت آثاری خارج از پایتخت، توجه به مستندسازهای نقاط مختلف کشور و مسائل غیر از شهر تهران شود.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه حرفهای هیات امنای تازه مرکز گفت: این دوستان علاوه بر جایگاه علمی و حرفهای در حوزه سینما و تولید فکر صاحب اعتبار و منزلت هستند و این جمع خوشبختانه یکی از بهترین هیات امناهای مجموعههای تابعه سازمان است. امیدوارم که حضور این دوستان صاحب فکر و متعهد، تنها در حد تشریفات نباشد و جلسات هیات امنا و به نگاه آنان در بخشهای مختلف مرکز و در کمیتههای دیگر توجه شود.
محمد حمیدی مقدم دبیر جلسه و مدیر عامل مرکز گسترش ضمن ارائه گزارش درباره تولیدات، موفقیتها و سیاستگذاریهای مرکز در سال ۱۴۰۰، سند چشمانداز طرح تحول (پنج ساله) مرکز را مرور، برنامههای سال ۱۴۰۱ را اعلام و به این موضوع اشاره کرد که فراخوان شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده شده و به زودی منتشر خواهد شد.
اعضای هیات امنا نیز نظر و دغدغههای خود درباره فضای سینما و وضعیت مستندسازی را مطرح کردند. مجید شاه حسینی، محمدحسین ایمانی خوشخو، مهدی همایونفر و سلیم غفوری به عنوان اعضای هیات امنا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
- «گلهای کاغذی» در راه ایتالیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





