شصتمین جشنواره بینالمللی فیلم شیکاگو با اعطای جایزه هوگوی طلایی بهترین فیلم ایتالیایی «ورمیلیو» ساخته مائورا دلپرو رسید.
به گزارش سینماسینما، «ورمیلیو» برنده شیر نقرهای جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم موفق به کسب جایزه هوگوی طلایی در بخش رقابتی جشنواره بینالمللی فیلم شیکاگو شد، در حالی که فیلم هندی «همه آنچه به عنوان نور تصور میکنیم» به کارگردانی پایال کاپادیا برنده هوگوی نقرهای این رویداد سینمایی شد.
فیلم حماسی «ورمیلیو» به عنوان نامزد ایتالیا برای شاخه بهترین فیلم بخش فیلم بلند بینالمللی اسکار ۲۰۲۵ انتخاب شده است. داستان این درام در پایان جنگ جهانی دوم در یک دهکده آلپ اتفاق میافتد، جایی که ورود یک سرباز باعث بروز مشکل میان سه خواهر میشود.
فیلم «همه آنچه به عنوان نور تصور میکنیم» که نخستین فیلم هندی در مسابقه جشنواره کن در سه دهه اخیر بوده نیز داستان دو پرستار را دنبال می کند که به یک سفر جادهای میروند.
هوگوی نقرهای بهترین کارگردانی در مسابقه بینالمللی فیلم نیز به میگل گومز برای فیلم «گرند تور» رسید و جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره شیکاگو هم به محمد رسول اف برای فیلم «دانه انجیر معابد» رسید و بنجامین ووسین برای فیلم «پسر آرام» و «الین هال» برای فیلم «وقتی نور میشکند» هم جوایز بازیگری را به خود اختصاص دادند.
در بخش مسابقه کارگردانان جدید نیز جایزه هوگوی طلایی به درام «دهکده کنار بهشت» به کارگردانی مو هاراوه تعلق گرفت و «کیک محبوب من» به کارگردانی مشترک مریم مقدم و بهتاش صناعیها برنده هوگوی نقره ای شد.
جایزه هوگوی طلایی بهترین مستند جشنواره هم به «معشوقه دیسپلر» ساخته الیزابت لو رسید و فیلم «سیاره دزدیده شده من» ساخته فرحناز شریفی موفق به دریافت جایزه هوگوی نقرهای شد.
شصتمین جشنواره بینالمللی فیلم شیکاگو جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو از ۱۶ تا ۲۷ اکتبر (۲۵ مهر تا ۶ آبان) برگزار شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- برگزیدگان جشنواره شیکاگو معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- «زمستان بود» بهترین فیلم خارجی جشنواره شیکاگو شد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





