حمید فرخ نژاد و نیکی کریمی همراه با فیلم «سوفی و دیوانه» برندگان تمشک طلایی بدترین بازیگر و بدترین فیلم در نظر سنجی همشهری جوان شدند.
به گزارش سینماسینما، هفته نامه همشهری جوان طبق سنت سال های گذشته اش طی یک نظر سنجی بدترین ها و بهترین جشنواره فیلم فجر را معرفی کرد. در این نظر سنجی که بیش از ۴۰ منتقد و نویسنده سینمایی حضور داشتند حمید فرخ نژاد به خاطر بازی در فیلم «گشت ۲» با اکثریت قاطع آرا برنده تمشک طلایی بدترین بازیگر مرد شد. بعد از او پولاد کیمیایی برای بازی در فیلم «قاتل اهلی» بیشترین رای را برای تصاحب تمشک ازآن خود کرد.
اما در بخش بدترین بازیگر زن ، نیکی کریمی برای فیلم «آذر» تمشک طلایی این بخش را به خود اختصاص داد.
«پگاه آهنگرانی» هم که در جشنواره امسال فیلم های «قاتل اهلی» و «آیدا و سارا» را در بخش مسابقه داشت آرای زیادی را برای تصاحب عنوان بدترین بازیگر زن به دست آورد، اما در رقابتی میلی متری این عنوان را به نیکی کریمی واگذار کرد. در بخش بدترین فیلم هم فیلم های «سوفی و دیوانه» ساخته مهدی کرمپور و «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی رقابتی تنگاتنگ برای تصاحب تمشک طلایی داشتند که در نهایت نماد بدترین فیلم به ساخته مهدی کرمپور رسید.
در نظر سنجی امسال در کنار بدترین ها، بهترین های جشنواره نیز انتخاب شدند. در بخش بازیگر مرد هادی حجازی فر برای «ماجرای نیمروز»، در بخش بازیگر زن لیلا حاتمی برای «رگ خواب» و در نهایت در بخش بهترین فیلم« ماجرای نیمروز» انتخاب و گوی طلایی همشهری جوان را از آن خود کردند.
در این نظر سنجی منتقدان و نویسندگان سینمایی در بخش بهترین ها یک انتخاب ویژه داشتند که اکثریت به فیلم «خفگی» به کارگردانی فریدون جیرانی رای دادند ، «رگ خواب» هم بعد از این فیلم بیشترین رای را در این بخش از آن خود کرد.
گزارش کامل این نظر سنجی همراه با آرای منتقدان و نویسندگان سینمایی ، در شماره جدید همشهری جوان منتشر خواهد شد. این شماره روز پنجشنبه توزیع می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا عاشقی ضعفی زنانه است؟/ «رگ خواب»؛ روایتی از یک بازی مردانه
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «ماجرای نیمروز» با صدای سجاد افشاریان
- آیا فریدون جیرانی کارگردان مهمی است؟
- تابناک :مرد پشت صحنه «ماجرای نیمروز» و «شبی که ماه کامل شد» کیست؟
- رویای محمود رضوی برای سهگانه «ماجرای نیمروز» بر باد رفت
- نامزدهای جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شدند
- نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران اعلام شدند/ پیشتازی «بدون تاریخ، بدون امضا» در ۱۰ رشته
- مهدویان به سراغ ژانر محبوبش میرود/ «ماجرای نیمروز۲» ساخته میشود
- حاتمیکیا و مهدویان با «بادیگارد» و «ماجرای نیمروز» آخر هفته در تلویزیون
- «ماجرای نیمروز» را پنجشنبه از شبکه چهار ببینید
- تدارک تلویزیون برای نوروز/ نمایش ۱۳۳ فیلم سینمایی در تعطیلات
- پست اینستاگرامی هادی حجازیفر برای سالگرد شهادت مهدی باکری
- یک سال در سینما با جواد عزتی/ از «آینه بغل» تا «لاتاری» و «تنگه ابوقریب»
- حضور چشمگیر سینمای ایران در بنگلور هند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





