جمعی از سینماگران برای بدرقه خسرو امیر صادقی یکی از قدیمیترین همکاران خود به آرامگاه ابدی در خانه سینما گردهم آمدند.
به گزارش سینماسینما، مهدی فخیمزاده، منوچهر شاهسواری، غلامرضا موسوی، مرتضی شایسته، محمدمهدی عسگرپور، محسن امیریوسفی، مهدی احمدی ( تهیهکننده)، مصطفی شایسته، محمد شایسته، حبیب اسماعیلی، علی قائم مقامی، سعید خانی، جلیل فرجاد، جلیل اکبری صحت، حبیب ایلبیگی (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی)، کامران ملکی، سید جمال ساداتیان از جمله هنرمندانی بودند که صبح یکشنبه، ۲۵ تیرماه برای وداع با دوست و همکار خود در خانه سینما(ساختمان شماره دو ) حاضر شدند.
در ابتدای این مراسم که در ساختمان خانه سینما در خیابان وصال برگزار میشد، کیوان کثیریان که اجرای مراسم را برعهده داشت به فقدان چند هنرمند اشاره کرد که جامعه سینمایی در روزهای گذشته از دست داده است.
سپس غلامرضا موسوی، رییس اتحادیه تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران گفت: امیرخسرو یک همصنفی و همکار خیلی خوب برای ما بود و در هر زمینهای چنان جایگاهی داشت که میتوان در هر بخش جداگانه درباره او صحبت کرد.
وی یادآور شد: این تهیهکننده در دوران کرونا خیلی در تماس با همکاران دیگر بود و احوالشان را پیگیری میکرد. امیدوارم خداوند جای او را در همان جایی که برایش انتظار داریم، قرار دهد.
در ادامه مهدی فخیم زاده در سخنانی بیان کرد: دوستی من با امیرخسرو به بیش از ۳۰ سال قبل و زمان فیلم «مسافران مهتاب» برمیگردد. ما از همان سال همکاری داشتیم تا زمانی که او تهیهکننده شد. از آن زمان همکاری ما سست شد ولی رفاقتمان ادامه پیدا کرد.
وی با بیان اینکه خصلت مهم او مهربانی بود گفت: چند روز قبل از این اتفاق با هم صحبت کردیم و میگفت حالم خوب است و فقط ریهام یاری نمی کند. وقتی خبر را دیدم شوکه شدم. حتی صبح پاهایم یاری نمیکرد که بیایم و امیدوارم خدا به ما صبر بدهد و جای او هم در بهشت باشد.
حبیب اسماعیلی نیز در ادامه با اشاره به سختی های این روزهای زندگی،شرایط اقتصادی و فقدان های اخیر سینما بیان کرد: او انسان بسیار شریف و رفیق خوبی بود؛ در هیچ فیلمی صرفا به عنوان بازیگر حضور نداشت بلکه سعی میکرد به همه یاری برساند.
مرتضی شایسته در بخشی دیگر با تسلیت به خانواده صادقی یادآوری کرد که از سال ۱۳۶۴ با این تهیهکننده آشنا شده بود.
او گفت: خصوصیت بارز اخلاقی ایشان این بود که خیلی به فکر دوستان دیگرش بود. بسیار با اخلاق و بامعرفت بود.
وی با اشاره به صحبتهای فخیمزاده و ابراز تأسف از فقدان از این هنرمند ، افزود: خسرو امیرصادقی خیلی با آقای فخیم زاده رابطه خوبی داشت و در هر کاری اول اسم او را میآورد.
علی رویین تن نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: مرگ سینمای ما را دربر گرفته و به جای اینکه این مرگها و خودمرگیها ما را هر روز نزدیکتر کند، با تکبر بیشتر مواجه میشویم تا جایی که وقتی به ما اهانت میشود و اعتراض میکنیم، جمعی دیگر به این اعتراض، اعتراض میکنند.
او گفت: خسرو امیرصادقی یکی از برندهای بازیگری تئاتر لاله زاد بود و این را کمتر کسی میداند و اشاره میکند. او به دوستانش ایمان داشت و ایمان و علاقهاش به مهدی فخیم زاده میتوانست الگو باشد.
رویینتن با بیان خاطرهای از این هنرمند از خصلتهای اخلاقی او سخن گفت.
این مراسم با خداحافظی خانواده و همکاران زنده یاد خسرو امیرصادقی با پیکر وی، به دلیل گرمای هوا سریعتر به پایان رسید تا بعد خاکسپاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام شود.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- واکنش خانه سینما به تصویب یک سند؛ سند ملی سینما مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
- در یک نامه به سرپرست ریاست جمهوری مطرح شد؛ نگرانی خانه سینما نسبت به انتشار آئیننامهای جدید
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری