پیکر مازیار شیخ محبوبی (صدابردار سینمای ایران) با حضور جمعی از اهالی سینما در حالی به سوی آرامگاه ابدی بدرقه شد که جمعی از هنرمندان ضمن گله از برخی بیکاریها و بیتوجهیها تاکید کردند که خود اهالی سینما بیشتر باید هوای یکدیگر را داشته باشند.
به گزارش سینماسینما، در این مراسم که در ساختمان شماره ۲ خانه سینما (۲۶ تیر ماه) برگزار شد، حسن زاهدی، آرش قاسمی، محمدرضا دلپاک، محسن امیریوسفی، شهرام درخشان، وحید موساییان، بیژن میرباقری، مجتبی میرطهماسب، ابراهیم مختاری، نازنین مفخم و…. حضور داشتند.
شهرام درخشان که اجرای برنامه را برعهده داشت، خطاب به حاضران با اشاره به شرایط بیکاری برخی هنرمندان گفت: چرا کنار هم نیستیم و همه کسانی که می توانند کاری بکن، چرا یک اقدام عاجل انجام نمیدهند.
او با اشاره به مرگ مازیار شیخ محبوبی یادآور شد که جامعه هنری ایران یکی از شریفترین اعضایش را از دست داد.
بهمن اردلان از هنرمندان سینمای ایران هم در سخنانی از طرف انجمن صدابرداران و صداگذاری درگذشت مازیار شیخ محبوبی را تسلیت گفت و ادامه داد: آمدهایم از دوستی خداحافظی کنیم که سال ها شاید بیش از ۲۵ سال فعال صنفی بوده و در خانه سینما رفت و آمد داشته و برای پیشبرد دانش صنفی تلاش کرد، بنابراین ما مدیون تلاشش هستیم.
او با فیلم «عبور از تله» وارد این کار شد و با توصیه زنده یاد مسعود بهنام در طول این سالها بسیار دقیق و تلاشگر کار کرد پس قدردان زحماتش هستیم.
اردلان در پایان سخنانش گفت: از بیرون می دیدیم که (مازیار) یک کوه سخت غیر قابل نفوذ بود اما بسیار عاطفی و حساس بود و هر چیز کوچکی، قلبش را جریحهدار میکرد و برای کارش و روابط خانوادگیاش سختیهای زیادی کشید، امیدواریم الان به آرامش رسیده باشد.
جعفر گودرزی رییس انجمن منتقدان سینمای ایران هم که مازیار (شیخ محبوبی) در این صنف حضور موثر داشت، متنی را قرائت کرد و گله کرد از بیتوجهی به هنرمندان و در عین حال درخواست کرد که خود هنرمندان قدر خودشان را بدانند.
مجتبی میرطهماسب مستندساز و از دوستان مازیار شیخ محبوبی ادامه داد: او یکی از صاحبان این خانه (خانه سینما) بود، به خاطر سال ها حضور صنفیاش.او یکی از سختگیرترین صدابرداران بود خصوصا در کار مستند. او هیچ وقت آدم سطحی نبود و عمیق بود.
او ادامه داد: متاسفم مازیار را نداریم، هوای همدیگر را داشته باشیم.
حسن زاهدی از پیشکسوتهای عرصه صدابرداری با ارائه متنی از جای خالی شیخ محبوبی گفت و متاثر شد.
دخترش فروغ هم ضمن تشکر از همکاران «واقعی پدرش» در عین حال از عشق پدرش به سینما گفت و ادامه داد: او همیشه دوست داشت، پروژه سنگین کار کند و خودش وقتی کاری را شروع می کرد، میگفت که این پروژه سنگین است و نه کلوزآپ.
شاپور عالی دایی از مدیران سابق خانه سینما هم با اشاره به انرژی همیشگی مازیار شیخ محبوبی ادامه داد: نمی دانم چه اتفاقی در سینما افتاده است؟! چرا کارگروه تشکیل نمی دهید؟! جامعه شناس نمیآورید تا دغدغهها و مشکلات را بررسی کنند.
بیژن میرباقری کارگردان هم در بخشی از سخنانش درخواست کرد که خانه سینما یک هیات مشاوران حقوقی داشته باشد تا برخی مشکلات اهالی سینما را بتواند رسیدگی کند چون خانه سینما میداند که اهالیاش چه رنجی میکشند! مدیرعامل خانه سینما نباید بگوید که من فقط تصمیم گیرنده هستم! بلکه باید هیات مدیره جمیعا به یک تصمیم واحد برسند. چرا به دنبال قرارداد تیپ هستید، کدام قرارداد تیپ!
مازیار شیخ محبوبی از صدابرادان قدیمی روز شنبه ۲۴ تیرماه درگذشت.
در کارنامه شیخ محبوبی صدابرداری فیلمهایی چون «مهمان مامان»، «ابجد»، «باغ فردوس پنج بعدازظهر»، «سینه سر»، «سیمای زنی در دوردست»، «خواب زمستانی»، «تکدرختها»، «شش قرن و شش سال» و «گلچهره» به یادگار مانده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





