چندین رسانه و منتقد سینمایی درباره فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته برادران جلیلوند که در جشنواره فیلم ونیز حضور دارد نقدهای مثبت نوشتند.
به گزارش سینماسینما، روزنامه انگلیسی زبان فاینانشیال تریبون در مطلبی درباره حضور فیلم ایرانی «بدون تاریخ، بدون امضاء» در جشنواره فیلم ونیز نوشته است:
فیلم سینمایی ایرانی «بدون تاریخ، بدون امضاء» کارگردانی شده توسط وحید جلیلوند و تهیه شده توسط علی جلیلوند دوم سپتامبر در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز اکران شد و منتقدان مشهوری از ورایتی و هالیوود ریپورتر را شگفت زده کرد.
این فیلم در بخش مسابقه افق ها؛ بخش اختصاصی فیلم هایی که نماینده آخرین دستاوردهای زیبایی شناسی بین المللی سینما هستند در کنار دیگر فیلم ایرانی «ناپدید شدن» اثر علی عسگری و ۱۷ فیلم دیگر از اقصی نقاط جهان به رقابت می پردازد.
«بدون تاریخ، بدون امضاء» برای اولین بار فوریه امسال در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به نمایش درآمد و در ۱۱ رشته کاندید شد که سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مکمل مرد و بهترین صداگذاری را از آن خود کرد.
«جی وسبرگ» دوم سپتامبر در هفته نامه آمریکایی ورایتی نقدی را منتشر کرد که فیلم را خوش ساخت و با درامی به درستی اجرا شده توصیف کرد و البته مکاشفه ای در باب چیستی جرم و مسئولیت های آن در جامعه.
او در ستایش بازیگران نوشت: تمامی ۴ بازیگر اصلی در بهترین فرم شان هستند، اما این محمدزاده است که توجه ها را در صحنه مرغداری جلب می کند آنهم هنگامی که مونولوگ هایش حماسی و مستاصل اند. توفانی از کلمات که درد و خشم را به جای درد جسمانی پرتاب می کند و کیفیتی شکسپیرگونه دارند. فیلم در این لحظات عمق بیشتری پیدا می کند اما همچنان تمامی کلمات قدرتمندند.
دبورا یانگ از مجله هالیوودریپورتر که دوستدار سینمای ایران نیز هست در رسانه خود نوشته است: سینمای ایران به جلب کردن توجه تماشاگران در فستیوال ها ادامه می دهد و وحید جلیلوند با دومین فیلم سینمایی اش «بدون تاریخ، بدون امضاء» مورد تشویق فراوان قرار گرفت.
او اعتقاد دارد که فیلم با حساسیت و سبک فوق العاده ساخته شده است و داستان تقابل بین طبقه فقیر و غنی است.
یانگ نوشته است: فیلم لذتی بصری است. تصاویر سیاه و سفید با ردپاهای ضعیف از رنگ. طراحی صحنه و لباس تاثیرگذار که در خلق شخصیت ها و آماده کردن زمینه برای شکل گرفتن داستان در هماهنگی با موسیقی تاثیر به سزایی داشته است.
اولین فیلم کارگردانی شده توسط جلیلوند، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» برنده جایزه اینترفیلم و جایزه منتقدین بین المللی (فیپرشی) از هفتاد و دومین دوره فستیوال سال ۲۰۱۵ شده است.
جشنواره هفتاد و چهارم ونیز از ۳۰ آگوست در این شهر زیبا و توریستی آغاز شده و تا ۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- بغضت را قورت بده/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





