پدرام شریفی که سال گذشته با سه فیلم در جشنواره فجر حضور داشت، میگوید امسال با بازی در «هجوم» تنها با یک اثر در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
به گزارش سینماسینما، پدرام شریفی با اشاره به فیلمهایی که امسال در آنها حضور داشته و ممکن است با آنها در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشته باشد، گفت: سال گذشته با فیلمهای «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی و «متولد ۶۵» به کارگردانی مجید توکلی در سی و چهامین جشنواره فیلم فجر حضور داشتم و همکاری با این کارگردانان و انتخاب نقش های مختلف شرایطی را برای من فراهم کرد تا از این پس در انتخاب نقشها نکات بیشتری را مدنظر قرار دهم.
او با تاکید بر اینکه سال گذشته برای وی شرایط کاری ویژه ای بوده است، بیان کرد: در سال جاری سعی کردم با دقت بیشتری نقش هایی را که به من پیشنهاد می شود انتخاب کنم که در نهایت بازی در فیلم «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری را پذیرفتم.
۱۲ کیلوگرم وزن کم کردم
بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» توضیح داد: «هجوم» دارای فضای عجیب و غریبی است و شهرام مکری نیز از جمله کارگردانانی است که نگاه عجیب و منحصر به فردی به سینما دارد و همین مساله سبب می شود تا همکاری با او بسیار جذاب باشد. این فیلم از نظر ساختاری از «ماهی و گربه» پیچیده تر است و برای من تجربه بسیار عجیبی بود.
شریفی با ابراز امیدواری که این فیلم بتواند مانند «ماهی و گربه» در جذب مخاطب موفق باشد، ادامه داد: مساله جالب در «هجوم» این بود که به دلیل فضای حاکم در این فیلم سینمایی باید لاغر می شدم به همین دلیل من برای حضور در این پروژه سینمایی ۱۲ کیلوگرم وزن کم کردم.
پذیرفتن بازی در فیلم «کار کثیف»
این بازیگر با اشاره به اینکه به زودی در پروژه سینمایی خسرو معصومی به نام «کار کثیف» بازی می کند، تاکید کرد: برای اینکه بتوانم در این پروژه حضور داشته باشم پیشنهادهای دیگر خود را در حوزه سینما قبول نکردم. در این میان تعدادی از کارگردانان خوب سینمای ایران به من پیشنهاد بازی در فیلم خود را دادند که با توجه به اینکه نقش های پیشنهاد شده در فضای نقش های قبلی من بود، آن را نپذیرفتم تا در سینما نقش هایی که بازی می کنم، تبدیل به تکرار نشود.
او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته با ۳ فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم، این وسوسه در من وجود داشت که علاوه بر «هجوم» با فیلم دیگری نیز در جشنواره حضور داشته باشم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که بهتر است در انتخاب های خود دقت داشته باشم.
شریفی در پایان با اشاره به تجربه بازی در ژانرهای مختلف گفت: فکر می کنم می توان در شروع کار کمی بی پرواتر عمل کرد و بازی در ژانرهای مختلف را تجربه کرد. البته در این میان با یک کارگردان که او را دوست دارید، جهان آن را میشناسید و به آن اعتماد دارید، می توانید به راحتی تجربه خوبی را پشت سر بگذارید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» بهترین فیلم جشنواره هاینان چین شد
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- «سمفونی باران» کلید خورد
- فیلم شهرام مکری به ۴ جشنواره خارجی میرود
- نماینده اسکار تاجیکستان به عربستان میرود/ نمایش فیلم شهرام مکری در جشنواره دریای سرخ
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» در راه سنگاپور
- «جنایت بیدقت»؛ طغیانِ زمان، تکرارِ تاریخ و رقصِ سرنوشت در سینمای شهرام مکری
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
- جشنواره بوسان به فیلم شهرام مکری جایزه داد
- «خرگوش سیاه خرگوش سفید» راهی شیکاگو شد
- فیلم شهرام مکری در بخش رقابتی جشنواره بوسان
- پایان ساخت فیلم جدید شهرام مکری در تاجیکستان
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- راهیابی «آخرین تولد» به پنج جشنواره بینالمللی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





