در آخرین نظرسنجی رسانه ملی، برنامههای خندوانه، برنده باش، حالا خورشید، نود و به خانه برمیگردیم بالاترین آمار جلب رضایت مخاطبان را به خود اختصاص دادند.
به گزارش سینماسینما، براساس این نظر سنجی که در تاریخ دهم دیماه با نمونه آماری ۴۰۴ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر ساکن شهر تهران به انجام رسیدهاست ۷۸ درصد از پاسخگویان بیننده حداقل یکی از برنامههای شاخص شبکههای سیما بودهاند. از این میزان بر اساس جنس بانوان ۸۱ درصد و آقایان ۷۵ درصد بیننده این برنامهها بودهاند. همچنین در میان گروههای سنی و تحصیلی، نوجوانان ۸۷ درصد و افراد با تحصیلات راهنمایی و دبیرستان ۹۵ درصد بیشتر از سایر گروهها بیننده برنامههای سیما بودهاند.
بر این اساس برنامه خندوانه با ۶۳ درصد بیننده رتبه اول برنامههای شبکه نسیم و دیگر شبکههای سیما را به خود اختصاص داده است. مسابقه «برنده باش» با ۴۹ درصد بیننده و برنامههای حالاخورشید با ۳۹ درصد، نود با ۳۸ درصد از شبکه سه و به خانه برمیگردیم با ۳۱ درصد در رتبههای بعدی این نظر سنجی قرار دارند.
در این نظر سنجی میزان بیننده برنامههای هر شبکه نیز به تفکیک اعلام شدهاند. براین اساس از برنامههای شبکه یک سیما مسابقه دستپخت با حدود ۲۹ درصد بیننده رتبه اول را در بین برنامههای این شبکه دارد و برنامههای درسهایی از قرآن، آفتاب شرقی، سیمای خانواده، پایش، فرمول یک، سخنرانی رحیم پور ازغدی صبح به خیر ایران و ثریا در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند.
محله گلوبلبل (۳) از بین برنامههای شبکه دو سیما پربینندهتر و با میزان ۱۸ در صد بیننده بوده است و برنامههای مسابقه محله، ورزش از نگاه دو، زنده باد زندگی، عصر خانواده و خوشوبش در مرتبههای بعدی قرار گرفته اند.
در شبکه سه سیما پس از سه برنامه یاد شده گزارش ورزشی، گزارش برتر، سمت خدا، کاملا دخترانه، بدون توقف و فوتبالیسم به ترتیب در رتبههای بعدی جذب مخاطب قرار گرفته اند.
در شبکه چهار سیما نیز برنامه چهارسوی علم، بیشترین بیننده را داشته و برنامههای شوکران، سینماگرام، معرفت، شبهای هنر، هنرنامه در مراتب بعدی قرار گرفته اند.
برنامه به خانه برمیگردیم شبکه ۵ نیز اقبال خوبی در میان مخاطبان داشته و برنامههای درشهر و تهران ۲۰ نیز پس از آن قرار گرفته اند.
در شبکه نسیم برنامه شبی با عبدی با ۲۶ درصد بیننده در رتبه بعدی پس از خندوانه، و برنامههای کتاب باز، قاچ و چهل تیکه در رتبههای پس از آن جای گرفتهاند.
در شبکه آموزش سیما برنامه «دکترسلام» با ۱۱ درصد بیننده اول و برنامههای صبحی دیگر، کنکور، فرصت برابر و آخ جون کارتون در رتبههای بعد هستند.
برنامههای چوب خط و عصرانه نیز با آماری نزدیک به هم در سکوی اول برنامههای شبکه افق قرار گرفته و برنامه عصر، دوران و آفاق بعد از این دوبرنامه قرار گرفته اند.
در شبکه قرآن سیما تلاوتهای درخواستی بیشتر نظر بینندگان را جلب کرده و برنامه بشارت، پرسمان و روزی بهتر در اولویتهای بعدی علاقمندان این شبکه قرار گرفتهاند.
شبکه سلامت سیما نیز برنامه ضربان بیشترین آمار مخاطب را داشته و برنامه مادر، کودک، تندرستی، دهکده تندرستی و حال خوب پس از آن قرار گرفته اند.
در این گزارش از برنامههای ویژه شب یلدا نیز نظر سنجی شده و بر اساس آن میان سه برنامه ویژه شب یلدا شامل «شب آرام»، «شب نشینی» و «امشب مثل هر شب نیست»، برنامه «شب آرام» رضا رشیدپور در شبکه سه بیشتر توجه مخاطبان را جلب کرده است. این برنامه ۲۲ درصد مخاطب داشته است که از این میزان ۸۲ درصد با میزان رضایت بالا از این برنامه یاد کردهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- یک استاد دانشگاه : خنداندن درخندوانه بسیار تصنعی است/خندوانه در این سالیان رقیب خوب نداشته
- فصل هشتم «خندوانه» در راه است + تیزر
- نسیم سرد تابستانی/ درباره برنامههای شبکه «نسیم»
- برشهای کوتاه/ ترانهای که برادران هاشمی به یاد مادر خود خواندند
- برشهای کوتاه/ شوخی جناب خان با شبنم مقدمی در برنامه خندوانه/ بازیگری که فوتبالیست میشود
- روایتهایی از استودیو «خندوانه» در «حالا برعکس»
- زمان پخش مسابقه «دورهمی» مشخص شد
- اینک آخرالزمان
- نویسندگان بیکار ایرانی و شومنهای پرکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





