برای پیمان قاسمخانی که در چند دوره جشنواره فیلم فجر در مقام فیلمنامه نویس آثاری را خلق کرده است که مخاطبین جشنواره را به این نتیجه رساند که می توان در فضایی غیر از ملودرام هم نظر داوران را به خود جلب کرد؛ چه چیزی بهتر از حضور در مقام فیلمساز با فیلمی که از همان عنوانش هم نمک می ریزد؟
به گزارش سینماسینما، پیمان قاسمخانی «خوب، بد، جلف» را درست زمانی جلوی دوربین برد که احساس کرد تمامی ایده هایش یا در تلویزیون و به مدد ممیزی های گسترده آن به هدر می رود و یا در سینما نمی تواند تمامی آنچه که در ذهن دارد به تصویر بکشاند. تجربه متوسط او با کمال تبریزی در «طبقه حساس» نشان می دهد جنس شوخی های پیمان قاسمخانی نیازمند کارگردانی بود که حرف او را بفهمد و اینبار چه کسی از خودش بهتر؟
شاید «خوب، بد، جلف» نتواند در سطح رقابت برای حضور در میان سیمرغ بگیران جشنواره جایی داشته باشد اما همین که بتواند ذائقه جشنواره امسال را در سال پایانی دولت تغییر دهد خودش یک امتیاز خوب برای برگزار کنندگان است که با انتخاب آن در دقیقه نود نسبت به آن واقف بودند.
ترکیب بازیگران فیلم جدید قاسمخانی نشان از یک کمدی پر بازیگر دارد که هر کدامشان در ارائه یک تصویر متفاوت پتانسیل بالایی دارند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه کنندهاش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقشهای اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آنها بدترین انتخابهای ممکن هستند، اما اگر میخواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آنها را به نقشهایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.
بازیگران و عوامل فیلم:
حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، نیوشا ضیغمی، رضا رویگری، آزاده صمدی، نسیم ادبی، رضا کریمی، امیرمهدی ژوله و… بازیگران «خوب، بد، جلف» هستند.
نویسنده و کارگردان: پیمان قاسمخانی، تهیه کننده: عبدالله اسکندری، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری
نکته غافلگیرانه فیلم:
«خوب، بد، جلف» بدون شک یکی از فیلم های پر مخاطب جشنواره فیلم فجر است و از همین الان می توان پیش بینی کرد که فیلم پیمان قاسمخانی یکی از گزینه های اصلی کسب سیمرغ مردمی جشنواره خواهد بود. جنس شوخی های قاسمخانی در مقام کارگردان احتمالا می تواند تجربه متفاوتی برای مخاطبان این فیلم نامه نویس کاربلد سینمای ایران باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سام درخشانی هم استعفا داد
- چون نیک بنگری همه تزویر میکنند!/ نگاهی به سریال «داوینچیز»
- در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین؛ حمید فرخنژاد جایزه جشنواره مسکو را پس داد + ویدئو
- اکران خصوصی فیلم عنکبوت / گزارش تصویری
- نسخه مرمت شده «عروس آتش» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- گمشده در شهر
- «میدان سرخ» ۲۶ شهریور منتشر میشود
- پردیس احمدیه بازیگر سریال «نوبت لیلی» شد
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- ادامه فیلمبرداری سریال «نوبت لیلی»/ معرفی عوامل
- ما اشتباهی شدیم!
- واکنش غلامرضا موسوی به فیلم میجر
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- مراسم یادبود خسرو سینایی؛ بخش اول: حمید فرخنژاد و همایون امامی/ سینایی اصولش را زیر پا نگذاشت
- زندگی یک وَرِ شاد هم دارد/ نگاهی به فیلم «خوب، بد، جلف۲»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





