جوایز فیلم مهم ژاپن که به خاطر ترس از ویروس کرونا بدون مهمان و رسانهها برگزار شد، برنده خود را شناخت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم درام «خبرنگار» ساخته میچیهیتو فوجیی درباره یک خبرنگار زن جوان که به بررسی یک رسوایی در بالاترین درجات سیاست ژاپن میپردازد، برنده جایزه بهترین فیلم سال در چهلوسومین مراسم جوایز آکادمی ژاپن شد که روز جمعه در توکیو برگزار شد.
به خاطر نگرانی برای گسترش کروناویروس، هیچ مهمانی به مراسم دعوت نشده بود و هیچ رسانهای در محل حضور نداشت تا مراسم برگزارشده در گرند هتل پرینس نیوتاکاناوا را پوشش دهد.
«خبرنگار» که بر پایه کتاب غیرداستانی ایسوکو موچیزوکی ساخته شده، سال گذشته در باکسآفیس هم فروشی غیرمنتظره داشت و توانست تابوی صنعت فیلم ژاپن علیه دراماتیزه کردن جنجالهای واقعی سیاسی در فیلمهای بازرگانی را بشکند.
شیم یون-کیونگ که نقش خبرنگار کرهای-ژاپنی داستان را بازی میکند، توانست جایزه بهترین بازیگر زن مراسم را از آن خود کند. توری ماتسوکازا که کنار او در نقش بروکراتی نقشآفرینی میکرد که خبرنگار از او به عنوان منبع استفاده میکند، بهترین بازیگر مرد مراسم شد.
فیلم «با تو در معرض هوا» ساخته ماکوتو شینکای که در سال ۲۰۱۹ به پرفروشترین فیلم ژاپن تبدیل شد، توانست جایزه بهترین انیمیشن را از آن خود کند و گروه رادویمپس که موسیقی متن فیلم را تولید کرده بود جایزه بهترین موسیقی را به خود اختصاص داد. این فیلم که جولای پیش در توهو اکران شد، ۱۳۷ میلیون دلار فروخت.
کمدی محبوب «من را به سایتاما ببر» جایزه بهترین کارگردان را به هیدکی تاکئوچی رساند و یویچی توکوناگا هم برای همین فیلم جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.
ماسامی ناگاساوا بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد و ریو یوشیزاوا به عنوان بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شناخته شد. هر دو برای فیلم «پادشاهی» ساخته شینسوکه ساتو برنده شدند که یک پروژه اکشن تاریخی در چین باستان بود که بر پایه یک کمیک محبوب ساخته شد. این فیلم همچنین برنده دو جایزه تکنیکی شد و به این ترتیب با چهار جایزه، بیشترین تعداد جوایز را از آن خود کرد.
جایزه بهترین فیلم خارجی به «جوکر» با نقشآفرینی واکین فینیکس رسید. این بازیگر برای این فیلم برنده جایزه اسکار هم شده بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





