جوایز فیلم مهم ژاپن که به خاطر ترس از ویروس کرونا بدون مهمان و رسانهها برگزار شد، برنده خود را شناخت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم درام «خبرنگار» ساخته میچیهیتو فوجیی درباره یک خبرنگار زن جوان که به بررسی یک رسوایی در بالاترین درجات سیاست ژاپن میپردازد، برنده جایزه بهترین فیلم سال در چهلوسومین مراسم جوایز آکادمی ژاپن شد که روز جمعه در توکیو برگزار شد.
به خاطر نگرانی برای گسترش کروناویروس، هیچ مهمانی به مراسم دعوت نشده بود و هیچ رسانهای در محل حضور نداشت تا مراسم برگزارشده در گرند هتل پرینس نیوتاکاناوا را پوشش دهد.
«خبرنگار» که بر پایه کتاب غیرداستانی ایسوکو موچیزوکی ساخته شده، سال گذشته در باکسآفیس هم فروشی غیرمنتظره داشت و توانست تابوی صنعت فیلم ژاپن علیه دراماتیزه کردن جنجالهای واقعی سیاسی در فیلمهای بازرگانی را بشکند.
شیم یون-کیونگ که نقش خبرنگار کرهای-ژاپنی داستان را بازی میکند، توانست جایزه بهترین بازیگر زن مراسم را از آن خود کند. توری ماتسوکازا که کنار او در نقش بروکراتی نقشآفرینی میکرد که خبرنگار از او به عنوان منبع استفاده میکند، بهترین بازیگر مرد مراسم شد.
فیلم «با تو در معرض هوا» ساخته ماکوتو شینکای که در سال ۲۰۱۹ به پرفروشترین فیلم ژاپن تبدیل شد، توانست جایزه بهترین انیمیشن را از آن خود کند و گروه رادویمپس که موسیقی متن فیلم را تولید کرده بود جایزه بهترین موسیقی را به خود اختصاص داد. این فیلم که جولای پیش در توهو اکران شد، ۱۳۷ میلیون دلار فروخت.
کمدی محبوب «من را به سایتاما ببر» جایزه بهترین کارگردان را به هیدکی تاکئوچی رساند و یویچی توکوناگا هم برای همین فیلم جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.
ماسامی ناگاساوا بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد و ریو یوشیزاوا به عنوان بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شناخته شد. هر دو برای فیلم «پادشاهی» ساخته شینسوکه ساتو برنده شدند که یک پروژه اکشن تاریخی در چین باستان بود که بر پایه یک کمیک محبوب ساخته شد. این فیلم همچنین برنده دو جایزه تکنیکی شد و به این ترتیب با چهار جایزه، بیشترین تعداد جوایز را از آن خود کرد.
جایزه بهترین فیلم خارجی به «جوکر» با نقشآفرینی واکین فینیکس رسید. این بازیگر برای این فیلم برنده جایزه اسکار هم شده بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





