برندگان بیست و سومین جشنواره فیلم بوسان مشخص شدند و فیلم «رونا، مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی جایزه بخش تازهتاسیس «کیم جی سئوک» را از آن خود کرد.
به گزارش سینماسینما، اختتامیه بیست و سومین جشنواره فیلم بوسان صبح شنبه ۱۳ اکتبر در شهر بوسان کره جنوبی برگزار و برندگان بخش های مختلف اعلام شد.
دو فیلم «وحشی» از کشور چین و درام «تصفیه کردن» از کشور کره جنوبی جایزه سی هزار دلاری بخش رقابتی اصلی «جریانهای نو» بیست و سومین دوره جشنواره فیلم بوسان را از آن خود کردند.
همچنین جایزه «کیم جیسئوک» که به نام یکی از بنیانگذاران این جشنواره که سال گذشته به طرز ناگهانی فوت کرد نامگذاری شده، بین دو فیلم «رونا، مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی محصول افغانستان و «دنده» اثر ژانگ وی تقسیم شد.
امیلی بوجس، لی هیوک سانگ فیلمساز کره ای و ژائو لیانگ کارگردان چینی داوران بخش مستند جشنواره نیز جایزه بخش مستند را به فیلم های «Opening Closing Forgetting» از تایوان و «ارتش» از کره جنوبی اهدا کردند.

کوون سونگ-مو کارگردان کره ای فیلم «Cat Day Afternoon» و اشیش پندی فیلمساز هندی فیلم «نوره» نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره را با هم قسمت کردند.
جوایز بهترین بازیگران حال حاضر سینمای کره جنوبی نیز به دو بازیگر زن کره ای، لی جو یئونگ برای بازی در «مگی» و چوی هی سئو برای نقش خود در «بدن ما» رسید.
مسئولان جشنواره بین المللی فیلم بوسان می گویند که در مدت ۱۰ روزه جشنواره ۳۲۴ فیلم از ۷۹ کشور به نمایش در آمده است که ۱۱۵ عدد از آنها اولین اکران جهانی خود را تجربه کردند و در مجموع بیش از ۱۹۱ هزار نفر در این جشنواره حضور داشتند. در بخش بازار فیلم نیز این جشنواره شاهد رشد بوده است و میزان حضور استودیوهای فیلمسازی ۳۸ درصد افزایش داشته و امسال به عدد ۹۱۱ کمپانی رسیده است.
بیست و سومین دوره جشنواره فیلم بوسان از ۴ اکتبر (۱۲ مهر) آغاز شده بود و دیشب ۱۳ اکتبر به پایان رسید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
- راهیابی «آخرین تولد» به جشنواره گوا
- پوستر رسمی «آخرین تولد» رونمایی شد/ بازگشت برادران محمودی به سینما
- قرارداد «آخرین تولد» ثبت شد/ تعطیلی چهار روزه سینماها
- اسپینآف «پوست شیر» ساخته میشود
- علیرضا کمالی و ژیلا شاهی با مردم به سینما میروند/ اکران «پوست شیر» با حضور برادران محمودی
- دو پروژه ایرانی در مارکت آسیایی جشنواره بوسان
- برگزیدگان جشنواره بوسان معرفی شدند
- همزمان با افتتاحیه فیلم در بوسان از پوستر «در نبود کارگردان» رونمایی شد
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «امتحان» در جشنواره بینالمللی فیلم بوسان روی پرده میرود
- رضا میرکریمی رئیس هیات داوران بخش جایزه کیم جی سئوک جشنواره بوسان شد
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- نمایش«هفت و نیم» در جشنواره فیلمهای آسیایی بارسلون
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





