تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۴/۲۱ - ۰۶:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 198504

 مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی، در شهر برلین آلمان برگزار شد و تندیس گیلاس طلایی به اثر برتر این فستیوال اهدا شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی، تندیس جشنواره به‌عنوان نماد این رویداد سینمایی به شکل گیلاس است که در سه رده گیلاس طلایی برای بهترین فیلم، گیلاس نقره‌ای برای فیلم دوم، و‌گیلاس برنز برای فیلم سوم اهدا شد.

بر این اساس گیلاس طلا به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵۰۰ یورو برای فیلم «همراه با باد» به کارگردانی مهدی رازی، گیلاس نقره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۴۰۰ یورو برای فیلم «خداحافظ لاک پشت» به کارگردانی سلین اوکسوزوغلو، گیلاس برنز به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۳۰۰ یورو برای فیلم «شنای اجباری» به کارگردانی نسیم ناصرزارع تعلق گرفت.

در حاشیه این مراسم حامد سلیمان‌زاده، نویسنده، منتقد سینمایی، و دبیر جشنواره گفت: ما سعی کردیم در‌ اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی به سه اصل کلیدی توجه کنیم، یعنی استقلال سینما، احترام به تنوع فرهنگی، قومی، زبانی، مذهبی، و غیره، و توجه به ویژگی‌های روایی و سبکی سینمای کیارستمی و استمرار مسیر او.»

به گفته سلیمان‌زاده، با توجه به بازخوردهای مخاطبین ایرانی و غیرایرانی، جشنواره تا «حد زیادی» در اجرای این اصول کلیدی موفق بود.

حامد سلیمان‌زاده با بیان این‌که این نخستین جشنواره مستقلی است که به صورت همزمان در برلین و تهران برگزار شد، می‌گوید که اکران فیلم‌ها در تهران به صورت خصوصی و فقط با حضور عوامل و دست‌اندرکاران این آثار و مهمان‌های ویژه انجام شد.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه در‌ روز ۱۴ تیر علاوه بر برلین، بر سر مزار عباس کیارستمی در توک مزرعه و به شکل نمادین برگزار شد که خود یکی از نشانه‌های استقلال و حرکتی برخلاف جریان‌های رسمی فرهنگی در ایران است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی عنوان کرد: در اولین دوره جشنواره، ۹۲۲ فیلم کوتاه از ۲۶ کشور جهان دریافت کردیم که به نظرم یک آمار کم‌سابقه برای جشنواره‌های نوپاست. از دیگر نکات قابل اهمیت حضور ۱۴ فیلم‌ساز زن به عنوان کارگردان در فیلم‌های بخش مسابقه بود.

لینک کوتاه

 

آخرین ها