ماه چهره خلیلی با اشاره به اینکه هیچ گاه توسط مادربزرگش، پروین سلیمانی سر کاری حضور پیدا نکرده، گفت: باند بازی در سینما را هیچ گاه حمایت نمی کنم.
به گزارش سینماسینما، ماه چهره خلیلی بازیگر عرصه تلویزیون و سینما گفت: در حال حاضر مشغول کاری نیستم و منتظر هستم تا در جشنواره فیلم فجر سه فیلمی را که به تازگی کار کرده ام، تماشا کنم. در جشنواره امسال سه فیلم دارم که به ترتیب «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی ، «اشنوگل» به کارگردانی هادی حاجتمند و «نیمکت» به کارگردانی فلورا سام از جمله آثاری هستند که در جشنواره امسال با آن ها حضور پیدا می کنم.
بازیگر سریال تاریخی «در چشم باد» تصریح کرد: نقش هایی که در این سه فیلم ایفا کرده ام تفاوت های قابل ملاحظه ای با یکدیگر دارند به عنوان نمونه در فیلم «اشنوگل» نقش زنی را بازی می کنم که حدود ۳۰ سال در بازداشتگاه اشرف که مربوط به منافقین بوده حبس کشیده و این زن در جوانی یک منافق بوده است.
او همچنین اظهار کرد: حبس انفرادی طولانی مدت این زن باعث شده که همراه با بیماری های مختلفی آزاد شود که بخشی از این بیماری ها به فراموشی و مشکلات حافظه او بازمی گردد و در کنار آن یک سری بیماری های خاص هم دارد که من برای ایفای این نقش درباره انواع بیماری های مورد نظر خیلی تحقیق کردم و این نقش با توجه به اینکه خیلی چالشی بود ، به سختی درآمد.
خلیلی در ادامه صحبت های خود توضیح داد: داستان فیلم «یادم تو را فراموش» از ماجرای زندگی محمد خانی الهام گرفته شده و بنده نقش همسر او را ایفا می کنم. حسین یاری ، میترا حجار و مازیار فلاحی از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند.
او یادآور شد: همچنین نقشی که در فیلم سینمایی «نیمکت» ایفا کرده ام نقشی خاص است و داستان زندگی زنی را به تصویر می کشد که یک سری از رازها را در زندگی اش پنهان کرده که به مرور زمان این رازها برملا می شود.
بازیگر سریال تاریخی «کلاه پهلوی» همچنین اظهار کرد: بنده درباره چگونه کار کردن دیگر بازیگران نظری نمی دهم چرا که به هر حال همکارانم هستند اما خدا را شکر می کنم که در مورد خودم از طرف تهیه کننده یا دستیار کارگردان با من تماس گرفته شده و چنین گفته اند که ما فلان نقش را از شما دیدیم و می خواهیم در اثر ما حضور داشته باشید و همین برایم باعث افتخار است که به واسطه کارهایی که انجام داده ام، سرکار می روم .

بازیگر سریال «مختارنامه» همچنین یادآور شد: اطلاع دارم که برخی از کارهایی که انجام می شود با توجه به باندبازی های موجود در سینما صورت می گیرد و یکسری افراد به شکل گروهی سر کار حاضر می شوند مانند اینکه گروهی که سر یک کار با هم هستند سر کار بعدی هم با یکدیگر حضور پیدا می کنند.
این بازیگر عرصه تلویزیون و سینما همچنین گفت: البته موضوع کار کردن به واسطه روابط موجود در سینما نه تنها در مورد بازیگران بلکه در مورد فیلمبردار، گریمور و یا عوامل دیگر هم صدق می کند. به ندرت پیش می آید که عوامل تکراری در یک اثر موفق باشند و من هیچ وقت چنین سینمایی را حمایت نمی کنم و در مواردی که می دانم در یک اثر بازیگری حضور دارد که برای ایفای نقشش پول پرداخت کرده یا فلان فرد به واسطه شخص دیگری در آن اثر حاضر شده، به هیچ عنوان در آن فیلم حضور پیدا نمی کنم چرا که اینگونه فقط حرص می خورم.
بازیگر فیلم سینمایی «مرگ کسب و کار من است» در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: با اینکه مادربزرگ من، زنده یاد پروین سلیمانی خود بازیگر بود اما من هیچ وقت توسط او سر کار نرفتم چرا که چنین روندی را قبول ندارم. من توسط مادربزرگم به آقای قادری معرفی شدم برای اینکه سر کار ایشان بروم و عکس و امضا بگیرم که در ادامه این موضوع، ماجرای بازیگری من اتفاق افتاد اما چنین بحثی که مادربزرگم بخواهد برای بازی من پادرمیانی کند، هیچ گاه اتفاق نیفتاد.
او همچنین تصریح کرد: به عقیده من کار کردن به واسطه وجود یکسری افراد خاص که به عنوان واسطه قرار می گیرند هیچ گاه به دل بازیگر نمی نشیند البته این عقیده من است.
این بازیگر با اشاره به حضورش در مجموعه تلویزیونی «دورهمی» و بازخوردهایی که پس از پخش این برنامه دریافت کرده، گفت: پس از پخش مجموعه تلویزیونی «دورهمی» خیلی غافلگیر و خوشحال شدم چرا که فکر نمی کردم تا این اندازه بازخوردهای خوبی داشته باشد.
او ادامه داد: با توجه به اینکه ضبط آن قسمت از برنامه «دورهمی» مربوط به چند وقت قبل بود و چندان به خاطر نداشتم که چه مطالبی در آن برنامه بیان شد، اما پخش برنامه بسیار مورد استقبال قرار گرفت و نظراتی که در صفحه های شخصی خود دریافت کردم بسیار مثبت بود.
خلیلی همچنین یادآور شد: از طریق برخی شبکه های مجازی می توان متوجه نوع افکار افراد شد و با وجود اینکه ۹۵ درصد نظراتی که دریافت کردم مثبت بود اما چیزی حدود ۵ درصد از نظرات به گونه ای بود که گویی اصلا متوجه نشده بودند که من چه مطلبی را در برنامه بیان کرده ام. فکر می کنم موضوعاتی مانند چگونگی برداشت یک فرد از صحبت های فرد دیگر در یک برنامه، به شعور خود آن فرد بر می گردد و بازخوردها در صورت متوجه نشدن موضوع مشکل من نیست که بخواهم چیزی را برای آن درصد مطلوب از افراد توضیح دهم و یا موضوعی را تصحیح کنم.
ماه چهره خلیلی گفت: در مدت زمان جمعه تا الان که از پخش برنامه «دورهمی» می گذرد، حدود ۷ تا ۸ پیشنهاد کار داشته ام که این موضوع نشان دهنده تاثیرگذاری یک برنامه است.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فصل اول مسابقه «دورهمی» ۱۷ مرداد به پایان میرسد
- میرصلاح حسینی، بازیگر پیشکسوت درگذشت
- معاون سیما: تغییر برخی از مدیران شبکهها اجتنابناپذیر است
- زمان پخش خندوانه مشخص شد/ دورهمی برنامه سال تحویل ۱۴۰۰
- مرتضی شایسته: اثر مثبت پژوهش در آثار سینمایی در بلندمدت به نفع سینماست
- رضا رویگری: فیلمنامههای ضعیف مهمترین معضل سینمای ایران است
- علو صدا در اقتداری زنانه/ به بهانه اهدای جایزه یونسکو به ژاله علو
- کریم اکبری مبارکه درگذشت
- محمود فلاح، تهیهکننده «مختارنامه» درگذشت
- یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت
- به بهانه بازپخش سریال «روزی روزگاری»/ محمد فیلی؛ از «شمر» مختارنامه تا «نسیم بیگ»
- پست اینستاگرامی گوهر خیراندیش در یادبود ماهچهره خلیلی
- ۱۵ قاب از ماهچهره خلیلی/ گزارش تصویری
- ماهچهره خلیلی درگذشت
- گلهمندی رضا رویگری از پرداخت نشدن دستمزدهایش/ طلبهایم را نمیتوانم بگیرم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





