به گزارش سینماسینما، این مرکز فرهنگی و هنری از معروفترین و بزرگترین مراکز فرهنگی، هنری و نمایشی شهر غزه بود که مردم این شهر محاصره شده برای تماشای فیلم، اجرای موسیقی و تئاتر به آنجا میرفتند.

مرکز فرهنگی و هنری «سعید المسحال» میزبان سه دوره از چهار دوره برگزاری جشنواره فیلم عمار در شهر غزه بود و مراسمهای افتتاحیه دورههای اول، دوم و چهارم این جشنواره را برگزار کرده است.
در جریان جشنواره مردمی فیلم عمار در غزه در این مرکز فرهنگی و هنری فیلم های مطرح سینمای ایران چون «بازمانده»، «شکارچی شنبه»، «فرشتگان قصاب»، «یتیم خانه ایران»، «تنهای تنهای تنها» و «نزدیکتر از رگ» برای مردم شهر غزه اکران شده بود.
پس از تخریب این مرکز فرهنگی و هنری برخی گروههای موسیقی به نشانه تاکید بر مقاومت در غزه در خرابههای آن اقدام به اجرای موسیقی کردند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- محمود رضوی: به دلیل دخالت برخی نهادها از سینما خداحافظی کردم
- در هنر چیزی به نام «کپیرایت» معنا ندارد/ از بهترینها سرقت کنید!
- اختتامیه جشنواره فیلم عمار / گزارش تصویری
- ماجرای سکانس جنجالی در فیلم سونامی درباره بازی کردن با اسراییل
- مسافران ایرانی جشنواره ونیز چه کسانی هستند؟
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- نامزدی «کارت پرواز» در پنج رشته یک جشنواره آمریکایی
- رقابت بزرگان در جشنواره فیلم کن برای نخل طلا/ از کن لوچ تا آلمودوار
- حضور یک کارگردان و دو فیلم ایرانی در جشنوارهای اسپانیایی
- پیشنویس آئیننامه جشنوارههای پنجگانه سینما، فروردین ۹۸ منتشر میشود
- سایه سنگین جشنواره فیلم ونیز بر معتبرترین جایزه سینمای جهان
- فروش ۳۶ میلیونی «عابدان کهنز» در اکرانهای مردمی
- از رضا میرکریمی تا محمدحسین مهدویان/ داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه نهال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





