«بنفشه افریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری تابستان امسال در قالب جشنواره فیلم های ایرانی متروپولیتن به شهر مینه سوتا ایالات متحده آمریکا خواهد رفت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی فیلم، «بنفشه آفریقایی» به همراه چند فیلم ایرانی دیگر در بخش فیلم های ایرانی این جشنواره از ۱۵ تا ۱۸ آگوست امسال احضور خواهد داشت. پیش از این «بنفشه آفریقایی»، دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی در جشنواره فیلم طرابلس لبنان و جشنواره وزول فرانسه حضور داشت و در جشنواره طرابلس جایزه ویژه هیات داوران و در جشنواره وزول جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش آموزان را از آن خود کرد. «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی و هفت فیلم ایرانی دیگر در بخش جشنواره فیلم های ایرانی متروپولیتن حضور دارند.
انجمن فیلم متروپولیتن که جشنواره فیلم های ایرانی یکی از بخش های قدیمی آن است از سال ۱۹۶۲در شهر مینه سوتا ایالات متحده با هدف ارائه بهترین فیلم های بین المللی و مستقل به مخاطبان این نوع سینما در شهر مینه سوتا پایه گذاری شد. ترویج هنر در مدیوم سینما که منجر به گسترش و ایجاد فهم بین فرهنگی، آموزش، سرگرمی و اکتشاف خواهد شد، موقعیتی ارزشمند برای مخاطبان سینمای مستقل و بین المللی فراهم می آورد و تجربیات سازندگان این فیلم ها را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. هر ساله بیش از ۲۵۰ فیلم از ۷۰ کشور مختلف در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارند؛ به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ میلادی این رویداد ۵۰ هزار مخاطب علاقه مند را گرد هم آورده است.
«بنفشه آفریقایی» داستان «شکو»، زنی میانسال است که متوجه می شود همسر اولش فریدون توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراهی همسر دومش رضا تصمیم می گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند. با حضور فریدون در خانه، رابطه شکو و فریدون تغییراتی می کند که در زندگی با رضا هم تاثیر می گذارد و اتفاقات تازه ای در زندگی هر سه رخ می دهد.
پخش بین المللی «بنفشه آفریقایی» برعهده نسرین میرشب، مدیرعامل «دریم لب» است و این فیلم تا امروز حضور چشم گیری در جشنواره های بین المللی داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- انتشار تصاویری از گریم بازیگران در سریال «سلمان فارسی» + ویدئو
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با علیرضا شجاعنوری درباره ادغام ۲ جشنواره جهانی و ملی/ درخت را از ساقه نبرید
- چهار جایزه اصلی جشنواره سانفرانسیسکو برای «بنفشه آفریقایی»
- داوران ایرانی بخش بینالملل جشنواره کودک معرفی شدند
- معرفی هیات انتخاب چهارمین جشن فیلم کوتاه ده
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- «هامون»؛ فیلمی که پوستر نداشت/ افتتاح نمایشگاه پوستر فیلمهای دهه ۶۰ و ۷۰ در جشنواره جهانی فیلم فجر
- «بنفشه آفریقایی» به جشنواره آتلانتا رسید
- تحلیل روانشناسی فیلم ها در ایام نوروز /از حکایت دریا تا روزهای نارنجی و بنفشه آفریقایی
- در ستایش انسانیت/ نگاهی به «بنفشه آفریقایی»
- انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی با صدای علیرضا شجاعنوری + تیزر
- همانقدر دور، همانقدر نزدیک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





