بهرام ارک کارگردان سینما ضمن تاکید بر عدم اکران آنلاین فیلم «پوست»، درباره نامناسب بودن وضعیت اقتصادی این روزهای سینما از هنرمندانی گفت که با اندک سرمایه خود و بدون شناخت سراغ بورس رفتهاند!
به گزارش سینماسینما بهرام ارک کارگردان سینما درباره شرایط این روزهای خود و برادر فیلمسازش گفت: چندی پیش برادرم بهمن دچار بیماری کرونا شده بود اما حالا بهبود پیدا کرده و با امید شمس مشغول به کار است. البته بهمن در بیمارستان بستری نشد، درواقع ماجرا این چنین بود که قرار بود فیلمبرداری پروژه امید شمس آغاز شود از همین رو همه تست دادند که تست بهمن مثبت شد و بهمن خود را قرنطینه کرد. اما در حال حاضر بهمن در پروژه امید شمس مشاور کارگردان است.
وی افزود: من و بهمن مشغول نگارش فیلمنامه جدید نیز هستیم که درباره شاه طهماسب و یکی از نقاشان آن زمان است، البته این اثر تنها یک فیلم تاریخی صرف نیست بلکه یک فیلم تاریخی افسانهای است. به همین ترتیب در حال حاضر مشغول تحقیقات هستیم البته هنوز نامی برای این فیلم انتخاب نکردهایم.
ارک درباره سرانجام فیلم سینمایی «پوست» هم بیان کرد: پخش بینالملل این فیلم بر عهده محمد اطبایی است و با توجه به اینکه در شرایط کرونایی هستیم فعلاً تصمیمی برای اکران آن نگرفتهایم. در این میان به نمایش آنلاین آن هم فکر نمیکنیم، چون در آن صورت فیلم نابود میشود. ما دوست داریم «پوست» در سینما به نمایش دربیاید. البته من با نمایش اینترنتی آثار سینمایی مخالف نیستم ولی فکر میکنم «پوست» فیلمی است که باید در سینماها دیده شود و واکنش مخاطبان را دریافت کرد.ی
این کارگردان درباره شرایط اکران فیلمهایی که این روزها روی پرده سینما هستند، توضیح داد: روی فیلمهایی که این روزها اکران شدهاند، چندان نمیشود نام «اکران» را گذاشت و به لحاظ بازگشت سرمایه موفق نبودهاند چون در حال حاضر شرایط ویژهای داریم. اگر همان فیلمها در شرایط عادی به نمایش درمیآمدند اتفاقات بهتری برای آنها رخ میداد. «پوست» هم فیلمی نیست که بتواند بازگشت آنچنانی سرمایه داشته باشد، چون یک اثر خاص هنری است که سوپراستار هم ندارد. شرایط کرونایی فعلی میتواند تأثیر ویژهای روی «پوست» بگذارد. تصور کنید حتی فیلمهایی که سوپراستارهای زیاد و… دارند اکران خوبی در این شرایط پیچیده نداشتهاند. این وضعیت روی فیلمهایی که به صورت هنری و با هزینه کمتری ساختهاند دوچندان تأثیر میگذارد. در حال حاضر حتی تبلیغی هم برای فیلمها نمیشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط ویژهای روی سینمای ما حاکم است که چه به لحاظ تولید و چه به لحاظ اکران و جشنواره وضعیت مبهم و پیچیدهای داریم به طوری که حتی نمیتوانیم متوجه شویم چه تصمیمی درست و چه تصمیمی غلط است اصلاً شاید اینکه ما نمیخواهیم «پوست» را اکران کنیم، تصمیم غلطی باشد. میخواهم بگویم باید به هر شکل از این شرایط عبور کنیم.
کارگردان «حیوان» بیان کرد: این روزها در حرفه سینما آنهایی که در پشت صحنه فعالیت دارند یا بازیگران درجه چندم هستند، وضعیت خوبی ندارند. مگر چند پروژه در حال حاضر در تولید است؟ آنهایی هم که میتوانند تدریس کنند با تعطیلی آموزشگاهها مواجه میشوند. وضعیت به گونهای شده که برخی اهالی سینما با اندک پولی که در دست دارند، به سراغ بورس رفتهاند! یعنی هنرمندی که نمیداند اصلاً بورس چیست به سراغش میرود چون واقعاً در این شرایط کاری نمیشود کرد.
وی در پایان اظهار کرد: به نظرم دولت باید بودجهای برای سینما در نظر بگیرد تا این هنر زنده بماند چه بسا اینکه بسیاری از هنرمندان به خاطر شرایط موجود، دور سینما و تئاتر را خط میکشند، چون خودشان را تباه شدگان این شرایط میبینند. در حال حاضر شرایط ناعادلانهای بر فرهنگ و هنر حاکم است. من حتی در تبریز میبینم که خانه تئاتر تعطیل شده و برای بچههای فیلم هم هیچ سرمایه گذاری وجود ندارد. توصیه خود من به بچههایی که از من سوال میپرسند، این است که اگر شغلی دارند به آن بپردازند اما سینما را به عنوان یک سرگرمی جدی در نظر بگیرند. وضعیت هنر در کشور ما در تمام اجزا خراب است که کرونا شرایط را پیچیدهتر کرده، اولین آسیب این اوضاع هم به بچههای هنر رسیده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خداحافظ آشغال»؛ سفرِ پنهانِ پیرزنِ معلم
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- دست و پنجه نرم کردن با محدودیتها/ معرفی تنها فیلم بلند ایرانی راهیافته به بخش رسمی کن
- سینمای مستقل ایران در جشنواره کارلوویواری/ ۹ فیلم در بخش مختص ایران نمایش داده میشود
- نگاهی به فیلم «پوست»/ یک نقل قول سینمایی که الگوها را به چالش میکشد
- «پوست»؛ ترجمهای تازه از داستان سحر و ساحری
- از شر طلب عشق نکن/ گفتوگو با بهمن ارک، کارگردان فیلم «پوست»
- معرفی برگزیدگان جشن حافظ
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با اسماعیل هویدا، مدیر پردیس سینمایی آستارا/ سینماها امن هستند/ فیلمسوزی مسالهای جدی است
- سه فیلم جدید روی پرده میروند/ اکران «پوست» از ابتدای محرم
- آثار راه یافته به جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران اعلام شد
- معرفی هیات انتخاب چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم موج کیش
- مجوز نمایش سه فیلم سینمایی صادر شد
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- پروژه جدید برادران ارک چیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





