کارگردان فیلم «آن دو»که پس ازگذشت یک دهه از زمان ساخت، آن را روی پرده سینما میبرد از سختیهای خاصی میگوید که هنگام فیلمبرداری تجربه کرده و نیز قصه فیلم که تا حدودی برای خودش هم اتفاق افتاده است.
به گزارش سینماسینما، «آندو» نام فیلمی به کارگردانی بهروز قبادی است که تقریبا ۱۰ سال قبل آن را ساخته و در این سالها به دلایل مختلفی که خیلی هم علاقهمند به بازگو کردنش نیست، موفق به اکران آن نشده است.
این فیلم که در گروه هنر و تجربه از ۲۲ اسفندماه به نمایش درمیآید، علاوه بر اینکه پس از سالها اکران میشود، یک اتفاق جالب توجه هم به همراه دارد که آن هم حضور نوید محمدزاده به عنوان بازیگری است که اگرچه این روزها در قامت یک ستاره در سینما و تئاتر بازی میکند اما طرفدارانش یکی از اولین تجربههای سینمایی او را در این فیلم میتوانند تماشا کنند.
قبادی درباره زمان ساخت این فیلم و اکرانش پس از ۱۰ سال میگوید: فیلم «آن دو» اواخر بهمن و اسفند سال ۸۸ پس از دو ماه پیش تولید و در مدت ۲۵ روز فیلمبرداری شد و آن زمان چون مجوز ساخت نداشتم، نتوانستم برای نمایش اقدام کنم که اگر مجوز بود، همان موقع میتوانستم آن را اکران کنم.

او با اشاره به داستان «آن دو» که درباره یک جوان تهرانی که در غرب کشور در حال گذراندن خدمت سربازی است و به دلیل تخلف از طرف مافوق خود به ماموریتی فرستاده میشود تا یک زندانی را همراهی کند، ادامه میدهد: قصه فیلم تا حدی برای خودم پیش آمده بود و وقتی خدمت سربازی بودم چنین ماموریتی را به من دادند، ولی بخش زیادی از قصه را خودم اضافه کردم.
قبادی ساخت این فیلم را کار سختی عنوان میکند و میگوید: شرایط آب و هوا و کار در کوهستان طاقت فرسا بود ولی سختتر، آن چند باری بود که مامورها کار را برای گروه فیلمبرداری سخت میکردند چون بیشتر توجهشان این بود که من برای برادرم (بهمن قبادی) فیلم میسازم نه برای خودم و درواقع تصور میکردند من مثل یک نماینده آمدهام تا فیلمنامه ایشان را در ایران پیش ببرم، به همین دلیل سر صحنه استرس زیادی وجود داشت و حتی در برخی مواقع مجبور بودم دستیار برنامهریزم ، آقای عبدیزاده را به عنوان کارگردان معرفی کنم و خودم را هم به عنوان یک دوست کُرد که به منطقه آشنا است و آمده تا به دوستانش کمک کند، معرفی میکردم.

کارگردان «آن دو» درباره انتخاب بازیگران و همکاری با نوید محمدزاده که آن زمان بازیگر مطرحی نبود هم توضیح میدهد: آن موقع نوید محمدزاده بازیگر تئاتر بود و هنوز به عنوان بازیگر اصلی وارد سینما نشده بود. برای انتخاب بازیگر فراخوان دادیم و تست گرفته شد. نوید هم بازیگری بی غل و غش، بی توقع و با پشتکار است و الان یکی از بازیگران خوب ایران شده است. همچنین آقای عزیز ویسی (خواننده کرد) از دوستان قدیمی من است و افتخاری در فیلم بازی کرد.
قبادی در پایان با بیان اینکه فیلمنامه اثرش محدود به زمان نیست، اضافه میکند: به عنوان کارگردان فیلم ترجیح میدادم فیلم فارغ از اینکه در چه زمانی (الان یا سال ۸۸) توفیق بیشتری کسب کند، در همان زمانی که ساخته شد اکران هم میشد. با این حال فیلم الان به مرحله اکران رسیده و همزمان روی پروژهای جدید به نام «آن سه» کار می کنم که حال و هوایی شبیه به «آن دو» دارد اما قصهاش کاملا متفاوت است.
این فیلم با بازی نوید محمدزاده، مرضیه خوشتراش، توفیق راموز و عزیز ویسی و تهیهکنندگی گلریز احتیاطی در سینماهای هنر و تجربه اکران میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوید محمدزاده با کارگردانی خودش روی صحنه میرود
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- «جنگل آسفالت» با بازی نوید محمدزاده و فرشته حسینی
- ماجرای بازیگری که در انتظار نوید محمدزاده بود؛ «من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت
- دو جایزه جشنواره نیویورک برای «شب، داخلی، دیوار»
- جایزه بزرگ جشنواره کورش به «آیههای زمینی» رسید/ معرفی برگزیدگان
- حضور «شب، داخلی، دیوار» در آستانه اکران جهانی در جشنواره «کمرا ایمیج»
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- راهیابی «سیزده سالگی» به جشنواره مورد تایید اسکار و بفتا
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای شش فیلمنامه
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





