
گروه تولید فیلم سینمایی «ایرانزاد» به کارگردانی «مجید عزیزی» و تهیهکنندگی «مهدی مطهر» طی چند روز گذشته با «بهمن کیارستمی» برای تدوین این پروژه به توافق رسیدند.
به گزارش سینماسینما و به نقل از مدیر رسانهای پروژه، مستند بلند «ایرانزاد» که پس از یک سال و نیم فیلمبرداری به ماههای پایانی ضبط خود نزدیک شده، این روزها مهمان مردم کردستان است.
ایرانزاد در سفر کردستان، پای صحبتهای دختری که بعد از شهادت پدرش برای رهایی از مشکلات و غصههایش به طبیعت پناه برده و همچنیت کولبری که از مصائب کولبری در سرما و گرمای کوهستانهای مرزی و تلخیهای زندگی خود روایت کرده، نشسته است.
در این سفر، سعید فتاحی مربی فوتبال کردستانی نیز از دغدغههای ورزشی و اهمیت آن در زندگی خود و جوانان منطقه برای ایرانزادیها گفت. دوربین ایرانزادیها علاوه بر این، در کردستان رو در روی سید گبهاالدین که از کودکی در دامان طبیعت بزرگ شده و وابستگی زیادی به طبیعت و این اقیلم دارد، قرار گرفته و از آن طرف پای درددلهای پسر جوانی که در پی مهاجرت از کشور است و آرزوها و رویاهای خود را آن طرف آب ترسیم کرده، نشسته است.

مستند ایرانزاد که تاکنون در اغلب استانهای کشور فیلمبرداری شده، تلاشی است برای شنیدن روایت ایرانیها از زندگی، حکایتی از شادیها، غمها و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی؛ ثبت و به تصویر کشیدن این روایتها خط اصلی این مستند است.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:
مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی حیدری، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلمبرداری: میثم بابایی، مدیر تبلیغات و رسانه: فرنوش آباء، مدیرصدابرداری: احمد افشار، برندینگ: استودیو رامکا، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، دستیاران کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، فاطمه سادات موسوی، تصویربرداری هوایی: سعید حسن راشدی.
عکسها: مصطفی آتشمرد، ایمان محمدیراد.
پایان پیام|
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





