«طرح صیانت از فضای مجازی محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست است و چنین طرحی نتیجه مجلسی است که پشتوانه مردمی ندارد.»
به گزارش سینماسینما، سه صنف کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن تهیه کننده – کارگردانان سینما و انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران در بیانیه ای مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست دانستند.
در متن این بیانیه آمده است: «طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که اخیرا در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شد و در نهایت در ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی قرار گرفت، تضعیف کننده حقوق اساسی ملت ایران و محدود کنندهی اصل آزادی است. این طرح که در صورت تصویب نهایی، قصد دارد مردم ایران را از جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات محروم سازد، از همان ابتدا محکوم به شکست است. سیر تاریخی این طرح یادآور همان اشتباهات محافظه کاران خشک مذهب، در مواجهه با پدیدههای مدرنی چون رادیو، تلویزیون، سینما، ویدیو و ماهواره است و در مجلسی طرح میشود که نمایندگانش فاقد پشتوانه رای اکثریت مردم هستند و مگر طرحهای بیربط با خواست اکثریت مردم جایی غیر از چنین مجالسی دارند!؟
به همین جهت باید خیال مردم ایران خصوصا اهل فرهنگ و هنر را آسود که هیچ جریان متعصبی نمیتواند جلوی سونامی تمدن بشر معاصر را بگیرد، در این باره میشود به اینترنت ماهوارهای بین المللی اشاره کرد که عنقریب تمامی فضای جغرافیای ایران را فرا خواهد گرفت و این «سبو را خواهد شکست و این پیمانه را خواهد ریخت!»
کانون کارگردانان سینمای ایران
انجمن تهیه کننده – کارگردانان سینما
انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- یادبود ناصر تقوایی برگزار شد/ خالق «کاغذ بیخط» غریب بود
- کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار میکند؛ یادبود زندهیاد «ناصر تقوایی»
- حمایت سیزده صنف سینمایی از کانون کارگردانان برای حذف پروانه ساخت
- کانون کارگردان سینمای ایران درخواست کرد؛ شورای پروانه ساخت را برچینید/ ممیزی فیلمنامهها را پایان دهید
- گشت ارشاد فکری در سینما/ بیانیه کانون کارگردانان سینما در واکنش به حمله به خانه کارگردان جوان
- در پی موفقیت «یک تصادف ساده» در کن؛ کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی تبریک گفت
- یک درخواست از هیات رئیسه خانه سینما و نگرانی برای فیلمسوزی
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- مخالفت صریح کانون کارگردانان با حکمِ محکومیت سازندگان «کیک محبوب من»
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





