کانون کارگردانان سینمای ایران حمایت خود را از موضع گیری صریح معاونت نظارت سازمان سینمایی در مقابل تمامیت خواهی سازمان صدا و سیما در صدور مجوز محصولات شبکه های مجازی اعلام می کند.
به گزارش سینماسینما، در متن بیانیه این کانون آمده است:” کانون کارگردانان پیش از این هم مخالفت صریح خود را با واگذاری مجوز سریالهای نمایش خانگی به صداوسیما اعلامکرد و اینمسئله را باعث تخریب روند این تولیدات دانست که می تواند صدها تن از اهالی سینما را در شرایط سخت این روزها مشغول به کار کند.
فیلم ها، سریالها و برنامه های شبکه های مجازی داخلی توانستند میلیون ها مخاطب ایرانی در داخل و خارج کشور را با سلیقههای متنوع جذب کنند و تنها رقیب محصولات ماهوارهای هستند و نه محصولات صدا و سیما که مخاطب خودش را دارد.
کانون کارگردانان خواستار ایجاد شرایطی است که کارگردانان و تهیه کنندگان به دور از هر نوع محدودیت و ممیزی جدید و فارغ از اعمال سلیقه تنگ نظرانه بتوانند تولیدات مطلوب جامعه را در فضای مجازی ارائه داده و رضایت سلائق مختلف مخاطبین روزافزون فضای مجازی را با تولیدات داخلی تامین کنند تا این صنعت رو به رشد و پویا بهتر از قبل به حیات خود ادامه دهد.”
به تازگی مدیر اداره نظارت و ارزشیبابی درباره چالش اخیر پیرامون مجوز سریال های شبکه نمایش خانگی اظهارات صریحی مطرح کرد و مسولیت این موضوع را متوجه سازمان سینمایی دانست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیام تبریک کانون کارگردانان سینمای ایران به محمد رسولاف
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- پیام تبریک کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی و هومن سیدی/ پیگیری برای آزادی کارگردانان زندانی
- در پی انتصاب مدیرعامل جدید خانه هنرمندان؛ کانون کارگردانان پیام تبریک خطاب به محمد مهدی عسگرپور منتشر کرد
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- کانون کارگردانان: سینماگران حاضر در هیات انتخاب به عدم نمایش «قاتل و وحشی» اعتراض کنند
- در شب محمدعلی نجفی مطرح شد؛ روشنفکری که برای نجات سینما تلاش کرد
- به همت کانون کارگردانان، مراسم تجلیل از محمدعلی نجفی در موزه سینما برگزار میشود
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره اظهارات بیژن نوباوه/ نسبت ایشان با هنر و فرهنگ این سرزمین جای تردید دارد
- گزارش مراسم بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده/ کارگردانی وفادار به سینمای کمدی
- مراسم بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده برگزار شد/ گزارش تصویری
- پیام تبریک کانون کارگردانان به پناه پناهی
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد، مسئولان و صنوف سینمایی برای درگذشت فتحعلی اویسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





