تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۵:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 103735

کارگردان فیلم سینمایی «لاتاری» بر لزوم توجه به موضوع فرهنگ عامه در سینما تأکید کرد و گفت: جشنواره «وارش» با تاکید و توجه به سنت‌های رفتاری و گفتاری می‌تواند محل رجوع به این گونه فیلم‌ها قرار گیرد.

 

به گزارش سینماسینما، محمدحسین مهدویان کارگردان سینمای ایران درباره اهمیت توجه به موضوع فرهنگ عامه در سینما گفت: پرداختن به هر موضوعی به اندازه خودش در سینما اهمیت دارد. توجه به فرهنگ عامه و حفظ سنت‌های رفتاری، گفتاری و زیستی اقوام نیز از این قاعده مستثنا نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «لاتاری» با تاکید بر اینکه سینما به دلیل گستره مخاطبان بسیار اثرگذار است، افزود: بنابراین دست کم سینما می تواند در حوزه تعاملات فرهنگی، ایران و کشورهای دیگر را، به درک مشترکی از یکدیگر برساند.

داور دور گذشته جشنواره فیلم «وارش» در آستانه برگزاری نهمین دوره آن با تاکید بر توجه به این رویداد فرهنگی، گفت: امیدوارم جشنواره فیلم وارش به جایگاهی برسد تا تولیداتی که پیش‌تر در فستیوال‌ها دیده نشدند، در آن حضور پیدا کنند و محل رجوع شود.

مهدویان ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه «وارش» در حال پیشرفت است و به نظرم هنوز هم می‌تواند با رشد بیشتر تاثیرگذار باشد.
این کارگردان سینما با بیان اینکه سنت‌های رفتاری، گفتاری و زیستی اقوام از جمله موضوعات مورد تاکید جشنواره وارش است، خاطرنشان کرد: خوب است با توجه به اهمیت این موضوعات جشنواره، در یک رویداد هنری به آنها پرداخته شود.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها