تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۱۱ - ۰۸:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81685

مدیرعامل بنیاد فارابی از اهمیت جشن فیلم یزد و اعتباری که این جشن باید بار دیگر به این شهر ببخشد گفت.

به گزارش سینماسینما، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در نشست اولین «جشن فیلم یزد» برگزاری این رویداد را در شهری با پیشینه فرهنگی یزد دیرهنگام اما با اهمیت توصیف کرد و گفت: ثبت جهانی شهر یزد در فهرست یونسکو به‌عنوان نخستین شهر تاریخی جهانی شده و بزرگ‌ترین شهر خشتی ایران، اتفاق مهمی بود که سال گذشته با رأی مثبت کشورهای حاضر در کمیته میراث جهانی یونسکو تصویب شد و برگزاری نخستین «جشن فیلم یزد» به عنوان یک رویداد سینمایی باید برند جهانی تاریخ و هویت ایرانی را در قالب فیلم، اعتباری دوباره ببخشد.

تابش با اشاره به نقش سینما در قبال ثبت جهانی یزد افزود: فیلم‌های متفاوت از ایران با درنظر گرفتن جهانی شدن شهر یزد، می‌تواند گامی مهم در افزایش کنجکاوی جهانی برای آشنایی با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی ایفا کند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گستردگی، فراگیری و تاثیرگذاری حوزه سینما را مهم دانست و گفت: مخاطب در سینما از سرمایه‌های اصلی محسوب می‌شود و برگزاری «نخستین جشن فیلم یزد» و حضور هنرمندان شاخص در این رویداد و استقبال هنردوستان یزدی از این برنامه، بار دیگر اهمیت مخاطبان سینما را برجسته کرد.

نخستین «جشن فیلم یزد» که از چهارم اسفندماه در یزد آغاز به کار کرد تا چهاردهم اسفند با محوریت «نقش زنان در تولید آثار فرهنگی تاثیرگذار در توسعه فرهنگ عمومی و اجتماعی» در تالار شهر یزد ادامه دارد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها