فیلم کوتاه «تاجی» جایزه بهترین فیلم بینالملل سی و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فویل ایرلند را گرفت و «آمیگدال» سومین ساخته علی کیانارثی آماده نمایش شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «تاجی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برجیان برنده بهترین فیلم بخش بینالملل سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فویل ۲۰۲۶ ایرلند و به عنوان نماینده برای حضور در نود و نهمین دوره آکادمی اسکار ۲۰۲۷ معرفی شد.
در بیانیه هیئت داوران جشنواره فویل آمده است: «هیئت داوران فیلم «تاجی» را بهعنوان اثری جذاب و با لحظاتی طنز ستودند؛ فیلمی که با دقت فوقالعادهای تنش را افزایش میدهد و در نهایت به پایانی غنی و رضایتبخش میرسد. بر این اساس، در سال آینده فیلم کوتاه «تاجی» از ایران در آکادمی اسکار به رقابت خواهد پرداخت.»
سی و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فویل ایرلند از ۲۸ آبان تا ۹ آذر ۱۴۰۴ برابر با ۱۹ الی ۳۰ نوامبر برگزار شد.
«تاجی»، قصه تاجی سر کارگر کارخانه را روایت میکند که زنی سر سخت و قوی است. او در اوج مشکلاتش برای زندگیاش باید تصمیم مهمی بگیرد.
فاطمه نیشابوری، مرتضی خانجانی، شمیلا تابش، فاطمه حسنی، روحیه محمودی، فائزه وفایی، الهه موچانی، علی باقری، احد شاملو و با حضور افتخاری غلامرضا رمضانی، به همراه جانیار اسکندریان بازیگر کودک، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
فهرست عوامل فیلم کوتاه «تاجی» عبارتند از: تهیهکننده، نویسنده و کارگردان: مهدی برجیان، برنامهریز و دستیار اول کارگردان: نوید کریمپور، دستیار دوم کارگردان: پوریا سلیمانی، دستیار کارگردان: یاسمن زلقی، منشی صحنه: زهرا مهدوی، مدیر فیلمبرداری: مصطفی صادقی، مشاور گروه فیلمبرداری: ادیب سبحانی، دستیار اول فیلمبردار: سعید کرمی، گروه فیلمبرداری: علی منوچهرپناه، نوید عبدی، علی رضایی و محمد ریزآبادی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، زیرنویس: سوگل رضوانی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: نوید سجادی حسینی، اپراتور دوربین: علی صالحی، استدیکم : امیر کتبزاده، استوری برد: علی باقری، تدوین: علی شیخی، موسیقی: بهنام راد، طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، تدوین صدا: زهرا اخوان عبیری، دستیار صداگذاری: امین آشوری استودیو شِنو، صدابردار: مهدی فیضمندیان، دستیار صدابردار: محسن مصلح، طراح صحنه و لباس: سحر شهامت، دستیار اول صحنه: امید نجومی، مدیر صحنه: محمد نصیری فر، دستیار لباس: کتایون فربد، طراح چهره پردازی: امید گلزاده، مجری چهرهپردازی: حانیه محمودآبادی و زهرا حمیدی، مدیر تولید: مرتضی رحمانی، مدیر تدارکات: رامین علیزاده، مسئول هنرور: مهرداد جوزی، سینه موبیل: محمدرضا مشهور نیکنام، طراح پوستر: حامد وقاری، روابط عمومی و مشاور رسانهای: آزاده فضلی.
همچنین فیلم کوتاه «آمیگدال» به کارگردانی و تهیهکنندگی علی کیانارثی در ژانر تریلر روانشناختی آماده نمایش شد.
فیلمنامه این فیلم به قلم مریم بحرالعلومی، بر اساس کتاب «آمیگدال خود را اهلی کنید» نوشته کاترین امپیتمن به نگارش درآمده و میثاق جمشیدی، شوکا دولتشاهی، محمدرضا کیانارثی، مانا سمیعیراد، افرا خیابانی بازیگران آن هستند.
علی کیانارثی که به عنوان مدیر صدابرداری در سینما فعالیت حرفهای دارد، پیش از «آمیگدال»، ساخت آثاری چون «تریپلکس» در ژانر وحشت و «آنجلّو» در ژانر کمدی فانتزی را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.
«آمیگدال» به صورت مشترک توسط علی کیانارثی و انجمن سینمای جوانان به تولید رسیده و در حاشیه شهرستان رباط کریم مقابل دوربین رفته است.
عوامل سازنده این اثر عبارتند از: کارگردان و تهیهکننده: علی کیانارثی، نویسنده فیلمنامه: مریم بحرالعلومی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر صدابرداری: کاوه دیدار، طراح گریم: مرتضی کهزادی، طراح صحنه: امیرحسین حداد، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراحی و ترکیبصدا: اردلان کیانارثی، آهنگساز: محمد احمدینبی، مشاور روانشناس: روشنک نراقی، گرافیست و طراح پوستر: آرش وکیلزاده، عکاس: محمد گلمحمدی، برنامهریز و دستیار کارگردان: حمید بابالحوائج، منشیصحنه: سپیده کریمخانی، دستیار اول فیلمبردار: سعید خمیسآبادی، مجریان گریم: محبوبه تاتلاری، سروش عباسی، دستیارصحنه: حمزه رحمانی، دستیارصدابردار: شایان بناییفرد، گروه فیلمبرداری: مسلم میرشکاری، فردین صلاحی، امیرارسلان جلالی، اصلاحرنگ: آرش کاظمزاده، پشتیبانی تجهیزات فنی: شرکت مشار ایران، مدیر تدارکات: پیمان عفتمنش، مدیر روابط عمومی: زهرا دمزآبادی، مشارکت: انجمن سینمای جوانان ایران، مجریطرح و تولید: بحرفیلم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده





