هیات مدیره شورایعالی تهیهکنندگان سینما در گزارشی مشروح به وضعیت صنوف تهیهکنندگی و دلایل برخی حواشی این صنف پرداخته است و بر ضرورت وحدت و یکپارچگی همه تشکلهای تهیه کنندگی تاکید کرده است.
به گزارش سینماسینما، در بخشهایی از این متن که خطاب آن تهیهکنندگان سینما و با عنوان «گزارش» به آنها منتشر شده، آمده است: «مسائل درهم تنیده سینمای ایران در حوزههای مختلف اقتصادی، سرمایه، نظارت، حقوق مالکانه و… شرایط را به جایی رسانده است که بدون اتخاذ تصمیمات سخت راهی دشوار پیش رو خواهیم داشت.»
در این متن با اشاره به ورود و خروج جامعه صنفی تهیهکنندگان از تشکل شورایعالی تهیهکنندگان سینما که این امر به اذعان آنها «همه نیرو و توان تهیهکنندگان را به خود مشغول کرده است.» در ادامه آوردهاند که شورایعالی تهیهکنندگان هر گونه فضاسازیهای مغرضانه، اتهامات و شب نامه ها، گزارش دهیهای مجعول و… با چشم پوشی از حق افراد، به قصد آرامش و حفظ منافع صنفی بدون پاسخ گذاشته است.
در این متن به ماجرای تعطیل شدن خانه سینما، ایجاد «خانه سینما ۲» و برخی «انشقاقها» اشاره شده است که به اذعان آنها با وجود تمامی این اقدامات سلبی، شورایعالی تهیه کنندگان پس از باز شدن مجدد خانه سینما (که به همت اتحاد اصناف ۳۲ گانه خانه سینما و جابجایی مدیریت دولتی سینما و تغییر رویکرد دولتی صورت گرفت) به عنوان عضو موثر جامعه اصناف سینمایی به کارش ادامه داد و دوباره به خاطر حمایت از تهیهکنندگان عضو جامعه صنفی که از این قضایا مبرا بودند و امکان همراهی و اتحاد و وحدت همه تهیهکنندگان، از جامعه صنفی دعوت به همکاری کرد که این دعوت بازگشت دوباره جامعه صنفی به شورایعالی را ممکن ساخت و این حضور تا دومین خروج جامعه صنفی در سال گذشته ادامه داشت.
در این متن به دلایل دومین خروج جامعه صنفی در زمستان سال گذشته و حواشی انتخاب نماینده تهیهکنندگان در هیات مدیره خانه سینما و در ادامه بازگشت این تشکل به این شورا پرداخته شده است و در ادامه با توضیحات مبوسطی به خروج سوم جامعه صنفی تهیهکنندگان از شورایعالی تهیهکنندگان پرداخته شده است که در آن مقطع به دعوت رئیس سازمان سینمایی، جلسهای با حضور روسای چهار تشکل تهیه کنندگی و ریاست سازمان سینمایی و تمامی مدیران ارشد این سازمان برای تعیین تکلیف و درک و فهمیدن دلیل خروج و برگشتن به این اتحاد برگزار شده که نتیجهای نداشته است و در ادامه شورایعالی تهیهکنندگان سینما، سوالاتی را در راستای رونشگری مطرح کردهاند (که بیشتر درون صنفی است.)
در پایان هیات مدیره شورایعالی تهیهکنندگان به عنوان عضو موثر خانه سینما، در حالیکه همچنان بر لزوم وحدت معتقد بوده و سعی بر آن دارد، نماینده قانونی کلیه تهیه کنندگان محسوب شود، اعلام کرده است که درها برای سه تشکل دیگر تهیهکنندگی که در لوای این شورا فعالیت دارند، همواره باز است.
و همچنین باتاکید بر ضرورت وحدت و یکپارچگی همه تشکلهای تهیه کنندگی، باتوجه به شرایط موجود اعلام کرده است که (با جامعه صنفی و با بدون آن) شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران به فعالیت خود ادامه خواهد داد و البته حق هر نوع پیگیری و ثبت قانونی در مراجع ذیربط را در وضعیت جدید نیز برای خود محفوظ خواهد دانست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





