جیمز کامرون میگوید، سینماروهای آمریکایی به زودی میتوانند یکی از شاهکارهای ماندگار سینما را در فرمتی جدید به گونهای تماشا کنند که انگار بار اول است.
به گزارش سینماسینما، به مناسبت بیستمین سالگرد اکران فیلم «تایتانیک» ساخته جیمز کامرون، این فیلم دوباره روی پردههای بزرگ خواهد رفت. این خبر را کمپانی دالبی اواخر روز چهارشنبه در شراکت با استودیوهای پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم اعلام کرد.
این فیلم برنده جایزه اسکار با نقشآفرینی کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو در حالی برای یک نمایش ویژه یک هفتهای در ۸۷ سینما به نمایش درمیآید که برای نخستین بار از تکنولوژی سینمای دالبی استفاده میکند. پخش این اثر ماندگار از روز اول دسامبر آغاز میشود و در هر دو فرمت دو بعدی و سه بعدی روی پرده خواهد رفت.
فیلم «تایتانیک» که نخستین بار روز نوزدهم دسامبر سال ۱۹۹۷ اکران شد، هنوز هم بعد از دیگر فیلم جیمز کامرون یعنی «آواتار» به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان شناخته میشود. این فیلم بدون احتساب تورم، چیزی نزدیک به ۲.۲ میلیارد دلار فروخته است.
کامرون در بیانیهای گفت: «ما تنها چند دقیقه از صدای «تایتانیک» را در قالب دالبی ویژن مستر کردیم و همهمان بهتزده شده بودیم. مثل این بود که داریم فیلم را برای نخستین بار تماشا میکنیم. حالا که کل فیلم مستر شده است، بسیار هیجانزده هستم که میتوانم آن را با مخاطبان سراسر ایالات متحده به اشتراک بگذارم. این فراتر از سه بعدی، فراتر از ۷۰ میلیمتری و فراتر از هر چیزی خواهد بود که تا به حال دیدهاید.»
داگ دارو معاون ارشد کمپانی دالبی هم اضافه کرد: «شراکت ما با جیمز و پارامونت به ما اجازه داده شاهکاری از سینما را به خارقالعادهترین شیوه ممکن به نمایش بگذاریم.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- آیا «آواتار» فیلم تام کروز را پایین میکشد؟
- آیا فروش «آواتار۲» تا پیش از سال نو میلیارد دلاری میشود؟
- آیا «ترمیناتور» هفتم در راه است؟/ هوش مصنوعی جایگزین رباتهای بد
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
- مخاطبان جهانی از «آواتار ۲» استقبال کردند/ آغاز کار با فروش ۴۳۴ میلیون دلاری
- اعتراف عجیب جیمز کامرون درباره «آواتار ۲»
- جیمز کامرون از شخصیتهای مارول و دیسی انتقاد کرد/ سطحی هستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





