قانون– احمدرضا کاظمی
حتی خود منم تبلیغات احتمالی ایشون درصورت ساخت سریال بازی تاج و تخت رو به تصویر کشیدم اما هیشکی از زاویه دیگهای به قضیه نگاه نکرد. یعنی این زاویه که اگر آقای حاتمیکیا، فیلمهایی که چندان موردپسند دوستان نیست (مث فیلمهای اصغرفرهادی) رو میساخت، چی میشد. البته بر همگان واضح و مبرهن است که ایشون اگر اون سبک فیلم میساخت؛ اولا دیگه حاتمیکیایی که الان هست نبود، دوما کسی بهش اجازه تبلیغ تلویزیونی و شهری هم نمیداد، چه برسه به تبلیغ میدانی! ولی خب به هرحال ما توی متن، دستِ تخیلاتمون بازه و میخوایم فرض کنیم که ایشون فیلمای زیر رو ساخته:
جدایی نادر از سیمین
در تبلیغ میدانی این فیلم، شهاب حسینی وارد یکی از دادگستریهای شهر تهران میشه و شروع میکنه به داد و بیداد و با فریاد «منو از زندان میترسونی؟ برو از خدا بترس!» کلهاش رو به تکتک اتاقهای دادگاه میکوبه، جوری که خون از پیشونیش جاری بشه! در نهایت هم رو به مردم میکنه و میگه: «چرا میرید فیلمای بقیه رو میبینید ولی فیلمای مارو نه؟ این درسته که خالتور ۱۰ میلیارد بفروشه ولی ما نه؟ فیلمای ما فیلم نیستن؟ توله سگن؟!».
درباره الی…
تبلیغات این فیلم عموما در استخرها و پارکهای آبی کشور انجام میشه و متاسفانه یکم خشونتش بالاست و در هر بار اجراش یک نفر جون خودش رو از دست میده. تبلیغ به این شکله که یک بچه چهار ساله رو میندازن توی عمق هشت متری استخر تا غرق بشه! نجات غریق استخر دست به سینه روی صندلی میشینه و از جاش تکون نمیخوره! در این لحظه یکی از افراد عادی میپره داخل آب و بچه رو نجات میده اما خودش غرق میشه و میمیره و وقتی مردم به نجات غریق اعتراض میکنن که چرا نجاتشون ندادی، اون میگه: «یه پایانِ تلخ، بهتر از تلخی بیپایانه»!
فروشنده
در تبلیغ میدانی این فیلم، شهاب حسینی دم در ورودی سالن سینما میایسته و بعد از گرفتن بلیتها یکی یه دونه سیلی میخوابونه توی گوش مردم! از همین تِم برای تبلیغ فیلم رضا درمیشیان یعنی عصبانی نیستم هم میشد استفاده کرد با این تفاوت که بهجای شهاب حسینی، نوید محمدزاده دم در بایسته و البته شدت ضرباتش هم بیشتر بشه!
همه میدانند
آخرین فیلم آقای فرهادی یعنی «همه میدانند» رو کسی هنوز ندیده چون که هنوز اکران نشده اما خب این دلیل نمیشه که نشه براش تبلیغ میدانی کرد! از اونجایی که خاویر باردم بازیگر نقش اول مرد این فیلم هست، به راحتی میشه ایشون رو با گریمی شبیه به گریمش در فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» به پاساژ کوروش فرستاد تا با همون اسلحه بادی معروفش به مردم تیراندازی کنه!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان







اقایفرهادی هم اگه فقط چهره سیاهی از ایران رو ترسیم نمی کرد الان کسی نمی شناختش. وگرنه با حمایت غربی هاست که …. به زور چند تا جایزه بهش می دن که ….
مثل ماجرای گلشیفته فراهانی….
واقعا که اسم ” فروشنده ” زیبنده فرهادی است…