تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۲:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 177258

برخی شنوندگان رادیو علاقه مند به شنیدن تحلیل های روانشناختی کتاب ها هستند. به همین دلیل سارا شریفی که تهیه کنندگی برنامه های متفاوت روانشناسی را در رادیو سلامت دارد، برنامه داستان ها و آدم ها را برای شنوندگان تولید می کند. این برنامه به بازخوانی ماجرای زندگی آدم‌ها اختصاص دارد که در داستان‌ها به نگارش درآمده است. قرار است امروز کتاب “دوچرخه، بازو،سیگار” به نویسندگی ریموند کارور و ترجمه سارا سالارزهی مورد بررسی قرار بگیرد.
سارا شریفی، تهیه کننده برنامه داستان ها و آدم ها در این باره توضیح داد: در این برنامه داستان‌های کوتاه ایرانی و خارجی خوانده و از منظر روانشناسی تحلیل و بررسی می‌شود. این برنامه ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه روزهای سه شنبه از رادیو سلامت پخش می شود. هر داستان علاوه بر آنکه خواننده را با دنیای خیال آشتی می‌دهد، الگویی است برای خواننده تا از خلال خوانش داستان، درون خود را کندوکاو کند و دردهای خود را شفا بخشد و این تاثیر کتابخوانی است بر آرامش و سلامت روان. در برنامه امروز دکتر پروین ناظمی روانشناس حضور دارد و درباره مفاهیم کتاب صحبت خواهد کرد.
کتاب‌های نویسندگان خارجی از جمله کتاب‌های اروین یالوم، آنا گاوالدا،اریک امانوئل اشمیت،آلیس مونرو،آلبا دسس پدس،مت هیگ،هاروکی موراکامی در برنامه بازخوانی شده است.
دوچرخه، عضله، سیگار مجموعه داستان کوتاهی از ریموند کارور(۱۹۸۸-۱۹۳۸)، نویسنده امریکایی است.
در یکی از داستان‌های کوتاه این مجموعه داستان به نام «پاکت‌ها» می‌خوانیم:
«جرعه‌ای نوشیدنی خورد و بعد درست رفت سر اصل مطلب.
” کاش سر این قضیه مرده بودم” دست‌های زمختش را گذاشت دو طرف عینک اش.” تو آدم تحصیل کرده‌ای هستی لس. تو کسی هستی که می‌تونی این رو بفهمی.”
زیرسیگاری را روی لبه‌اش گرداندم تا چیزی را که زیرش نوشته شده بود بخوانم: باشگاه هارا- رنو و دریاچه تاهو. جاهای خوبی برای تفریح….

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها