روزنامه شهروند نوشت :یکی از اتفاقات جالب توجه اطراف تیمملی در روزهای اخیر سوالی است که در کنفرانس خبری قبل از بازی با اسپانیا از کاپیتان تیمملی ایران درباره ممنوعیت حضور زنان ایران در ورزشگاه پرسیده شد. از آنجایی که شجاعی پیش از این بارها در مصاحبههای مختلف نسبت به مشکلات فوتبال ایران ازجمله ممنوعیت حضور زنان در استادیومها، آزار جنسی در مدارس فوتبال و فساد مالی اشاره کرده بود، خیلیها منتظر بودند تا مسعود شجاعی در کنفرانس خبری یکی از بزرگترین مسابقات تیمملی ایران در تاریخ که بازتاب بینالمللی زیادی هم داشت درباره این مسأله دوباره صحبت کند. منتهی اتفاق جالب توجه اینجا بود که شجاعی باتجربه اسیر حاشیهسازیها نشد و به خوبی جلوی یک بحران را گرفت.
مسعود شجاعی در پاسخ به سوال یک خبرنگار خارجی درباره مشکل حضور زنان ایران در ورزشگاه این توضیحات را ارایه داد و گفت: «همه از نظرات من آگاهی دارند. منتهی ما یک خانواده هستیم و اتحاد داریم و همیشه سعی کردهایم این را در زمین مسابقه هم نشان دهیم. به این ترتیب اگر من بخواهم درباره مسائل خانوادگی اینجا در حضور رسانههای بینالمللی صحبت کنم، کار درستی نیست و توهین به خودمان و تیمملی اسپانیا و… به حساب میآید. اجازه بدهید مشکلات خانوادگی را درون خانواده خودمان حل کنیم، نه اینجا که صحبت باید فقط درباره فوتبال باشد.»
این رفتار مسعود شجاعی مورد تحسین مردم در فضای مجازی هم قرار گرفت و البته خیلیها حرکت او را با لیلا حاتمی، بازیگر برجسته سینما مقایسه کردند که چندماه قبل در حاشیه حضورش در جشنواره فیلم برلین مواضع تندی در مصاحبهها پیرامون اتفاقات و مشکلات داخلی ایران در حضور رسانههای خارجی گرفت که زمینهساز یک جنجال بزرگ شد.
البته خیلیها هم بر این باور هستند که رسانههای خارجی برای برهمزدن تمرکز بازیکنان تیمملی ایران و مسعود شجاعی اقدام به پرسش این سوال جنجالی کردند که خوشبختانه حضور کیروش و تجربه شجاعی باعث شد جلوی یک حاشیه بزرگ گرفته شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- درباره فیلم «پیر پسر»؛ پدر خانه را ویران کرد
- لیلا حاتمی در ۵سالگی خیابانهای تهران را خلوت کرد!
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد؛ «پیر پسر» برگزیده روتردام شد
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- در انتظار جغدی خیالی به نام هِدا/ نگاهی به فیلم «نبودن»
- لیلا حاتمی در فیلم سینماگر سرشناس آمریکایی
- هممسیر، با عشق و حرمان/ نگاهی به فیلم «تصور»
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





