در روزهای گذشته شائبههایی در مورد فروش غیرطبیعی برخی فیلمها در سینماهای سرگروه وجود داشته و باعث شده شورای صنفی نمایش تصمیم بگیرد که بازرس به سینماها بفرستد.
به گزارش سینماسینما، رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی درباره فروش «یتیمخانه ایران» در سینما آزادی که شائبههایی درباره آن وجود دارد و حضور بازرسان شورای صنفی در سینماهای سرگروه توضیحاتی داده است.
از گذشته و با به وجود قانون کف فروش فیلمهای سینمای در سالنهای سرگروه، بحث تخلف در میزان فروش فیلمهای روی پرده در سرگروهها شنیده شده است و گاهی به پایان دادن اکران برخی فیلمها توسط شورای صنفی نمایش ختم شده است.
رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی که یکی از سرگروههای سینمایی به حساب میآید، درباره نحوه فروش بلیت فیلمهای سینمایی میگوید: «با توجه به فروش مکانیزه بلیت فیلمهای سینمایی، این بلیتها با نظارت چندین صنف فروش میروند و اغلب مخاطبان، از روی سیستم و به شکل مکانیزه، اقدام به خرید بلیت میکنند که در برخی موارد هم نمیتوان هیچ کنترلی روی نحوه خرید بلیت فیلمها انجام داد.»
سعیدی پور در رابطه با این موضوع توضیحات بیشتری ارائه میکند و ادامه میدهد: «اصولا سینماداران نمیتوانند روی بلیتی که مخاطبان از خانه و یا محل کار تهیه میکنند نظارتی داشته باشند، چون میتوان با یک کلیک تمام بلیتهای صندلی سالنهای سینمایی را خریداری کرد به شرطی که پیش از آن، مخاطبان مبلغ آن را مستقیما به حساب سینما واریز کنند.»
مدیر سینما آزادی از حضور بازرسان شورای صنفی نمایش در سینماهای سرگروه استقبال میکند و میگوید که شورای صنفی نمایش این حق را دارد که بازرسان خود را به سالنهای سینماهای سرگروه بفرستد: «دوشنبه هر هفته، شورای صنفی نمایش در جلسهای که برگزار میکند، کف فروش فیلمهای سینمایی را ارزیابی میکند تا ببیند سینماهای سرگروه به چه اندازه توانستند کف فروش فیلمهای سینمایی را نگه دارند. این موضوع حق شورای صنفی نمایش است، که بازرسان خود را جهت میزان استقبال مخاطبان از فیلمهای سینمایی به سالنها بفرستند. به طور مثال شورای صنفی نمایش اعلام کرده که از این هفته دو فیلم «سیانور» و «یتمیخانه ایران» حتی اگر کف فروش خود را حفظ کردند، از سالنهای سینمایی برداشته شود. اختیارات شورای صنفی نمایش در این مورد بسیار است و تصمیم گیری بر عهده آن است.»
برخلاف سایر سینماها، فیلم «یتیمخانه ایران» در سینمای سرگروه خود که از قضا آزادی هم هست، به فروش بسیار بالایی دست یافته است، سعیدی پور در رابطه با این موضوع که میتواند اندکی شبهه برانگیز باشد، میگوید: «این موضوع بحث خیلی عجیبی نیست. صاحبان فیلمهای سینمایی میتوانند به گونهای مدیریت و یا تبلیغ کنند که مخاطبان، فیلمهای سینمایی را در سالنهای مدنظر آنها تماشا کنند. ممکن است این سالن سینمای سرگروه آن باشد تا فیلم مورد نظر بتواند کف فروش خود را بالا نگه دارد. خیلی از صاحبان فیلم میتوانند از این موضوع به عنوان یک اهرم استفاده کنند تا کف فروش فیلمهای خود را در سینماهای سرگروه بالا نگه دارد. یک راه دیگر این است که تهیه کنندگان، ادارات دولتی را به خرید بلیت سینماهای سرگروه ترغیب کنند که این موضوع هم میتواند باعث افزایش کف فروش فیلمها در سینماهای سرگروه شود.»
منبع: آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- طرحی برای نجات سینمای بدنه ارائه میشود
- اکران مردمی «شبی که ماه کامل شد»/ دعوت نرگس آبیار از مردم برای ارائه نظراتشان درباره فیلمش
- گزارشی از چرایی فروش پایین فیلمهای سینمایی در ماه مبارک رمضان / بیرونقی گیشه و چشم انتظاری برای اکران عید فطر
- مدیر سینما آزادی مطرح کرد: وضعیت نگرانکننده اکران ماه مبارک رمضان
- دسته گل «آشغالهای دوست داشتنی» برای تحریم حوزه هنری
- واکنش مدیر سینما آزادی به ادعای آقای بازیگر/ هیچ فیلمی را کمتر از چهار هفته اکران نکردهایم
- بیتوجهی کامل تلویزیون به اکران رمضان/ طرح شکست خورد
- نظر مدیر پردیس سینمایی آزادی درباره فیلمهای اکران نوروز/ همه سلایق راضی بودند
- چرا «مادر قلب اتمی» در سینما آزادی اکران نمیشود؟
- سردر برخی سینماهای نمایش دهنده «گشت ۲» پوشانده شد /تصویر
- سخنگوی شورای نگهبان: بادیگارد ندارم، اما فیلم «بادیگارد» را دیدهام
- مدیر سینما آزادی: ما در ایران اصلا فیلمسوزی نداریم
- فراستی: هنوز برای «نویسنده بودن» از واژه «مزخرف» استفاده نکردم!
- کنایه ابوالقاسم طالبی به دستمزد بازیگران ایرانی در برنامه «هفت»
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده/ فروشنده در آستانه یک رکورد تازه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





