در روزهای گذشته شائبههایی در مورد فروش غیرطبیعی برخی فیلمها در سینماهای سرگروه وجود داشته و باعث شده شورای صنفی نمایش تصمیم بگیرد که بازرس به سینماها بفرستد.
به گزارش سینماسینما، رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی درباره فروش «یتیمخانه ایران» در سینما آزادی که شائبههایی درباره آن وجود دارد و حضور بازرسان شورای صنفی در سینماهای سرگروه توضیحاتی داده است.
از گذشته و با به وجود قانون کف فروش فیلمهای سینمای در سالنهای سرگروه، بحث تخلف در میزان فروش فیلمهای روی پرده در سرگروهها شنیده شده است و گاهی به پایان دادن اکران برخی فیلمها توسط شورای صنفی نمایش ختم شده است.
رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی که یکی از سرگروههای سینمایی به حساب میآید، درباره نحوه فروش بلیت فیلمهای سینمایی میگوید: «با توجه به فروش مکانیزه بلیت فیلمهای سینمایی، این بلیتها با نظارت چندین صنف فروش میروند و اغلب مخاطبان، از روی سیستم و به شکل مکانیزه، اقدام به خرید بلیت میکنند که در برخی موارد هم نمیتوان هیچ کنترلی روی نحوه خرید بلیت فیلمها انجام داد.»
سعیدی پور در رابطه با این موضوع توضیحات بیشتری ارائه میکند و ادامه میدهد: «اصولا سینماداران نمیتوانند روی بلیتی که مخاطبان از خانه و یا محل کار تهیه میکنند نظارتی داشته باشند، چون میتوان با یک کلیک تمام بلیتهای صندلی سالنهای سینمایی را خریداری کرد به شرطی که پیش از آن، مخاطبان مبلغ آن را مستقیما به حساب سینما واریز کنند.»
مدیر سینما آزادی از حضور بازرسان شورای صنفی نمایش در سینماهای سرگروه استقبال میکند و میگوید که شورای صنفی نمایش این حق را دارد که بازرسان خود را به سالنهای سینماهای سرگروه بفرستد: «دوشنبه هر هفته، شورای صنفی نمایش در جلسهای که برگزار میکند، کف فروش فیلمهای سینمایی را ارزیابی میکند تا ببیند سینماهای سرگروه به چه اندازه توانستند کف فروش فیلمهای سینمایی را نگه دارند. این موضوع حق شورای صنفی نمایش است، که بازرسان خود را جهت میزان استقبال مخاطبان از فیلمهای سینمایی به سالنها بفرستند. به طور مثال شورای صنفی نمایش اعلام کرده که از این هفته دو فیلم «سیانور» و «یتمیخانه ایران» حتی اگر کف فروش خود را حفظ کردند، از سالنهای سینمایی برداشته شود. اختیارات شورای صنفی نمایش در این مورد بسیار است و تصمیم گیری بر عهده آن است.»
برخلاف سایر سینماها، فیلم «یتیمخانه ایران» در سینمای سرگروه خود که از قضا آزادی هم هست، به فروش بسیار بالایی دست یافته است، سعیدی پور در رابطه با این موضوع که میتواند اندکی شبهه برانگیز باشد، میگوید: «این موضوع بحث خیلی عجیبی نیست. صاحبان فیلمهای سینمایی میتوانند به گونهای مدیریت و یا تبلیغ کنند که مخاطبان، فیلمهای سینمایی را در سالنهای مدنظر آنها تماشا کنند. ممکن است این سالن سینمای سرگروه آن باشد تا فیلم مورد نظر بتواند کف فروش خود را بالا نگه دارد. خیلی از صاحبان فیلم میتوانند از این موضوع به عنوان یک اهرم استفاده کنند تا کف فروش فیلمهای خود را در سینماهای سرگروه بالا نگه دارد. یک راه دیگر این است که تهیه کنندگان، ادارات دولتی را به خرید بلیت سینماهای سرگروه ترغیب کنند که این موضوع هم میتواند باعث افزایش کف فروش فیلمها در سینماهای سرگروه شود.»
منبع: آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- طرحی برای نجات سینمای بدنه ارائه میشود
- اکران مردمی «شبی که ماه کامل شد»/ دعوت نرگس آبیار از مردم برای ارائه نظراتشان درباره فیلمش
- گزارشی از چرایی فروش پایین فیلمهای سینمایی در ماه مبارک رمضان / بیرونقی گیشه و چشم انتظاری برای اکران عید فطر
- مدیر سینما آزادی مطرح کرد: وضعیت نگرانکننده اکران ماه مبارک رمضان
- دسته گل «آشغالهای دوست داشتنی» برای تحریم حوزه هنری
- واکنش مدیر سینما آزادی به ادعای آقای بازیگر/ هیچ فیلمی را کمتر از چهار هفته اکران نکردهایم
- بیتوجهی کامل تلویزیون به اکران رمضان/ طرح شکست خورد
- نظر مدیر پردیس سینمایی آزادی درباره فیلمهای اکران نوروز/ همه سلایق راضی بودند
- چرا «مادر قلب اتمی» در سینما آزادی اکران نمیشود؟
- سردر برخی سینماهای نمایش دهنده «گشت ۲» پوشانده شد /تصویر
- سخنگوی شورای نگهبان: بادیگارد ندارم، اما فیلم «بادیگارد» را دیدهام
- مدیر سینما آزادی: ما در ایران اصلا فیلمسوزی نداریم
- فراستی: هنوز برای «نویسنده بودن» از واژه «مزخرف» استفاده نکردم!
- کنایه ابوالقاسم طالبی به دستمزد بازیگران ایرانی در برنامه «هفت»
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده/ فروشنده در آستانه یک رکورد تازه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





