ترانه علیدوستی می گوید یک اصولگرای واقعی است. او نظرات خودش را درباره بازیگری و برخی بازیگران ارائه کرده و می گوید:
بار اول یک از نزدیکانم به من گفت اصولگرا هستم. اول مخالفت کردم. حالا فکر میکنم او راست میگوید و گاهی حتی دیگران را با این خصوصیتم عصبانی کردهام. چون کوتاه نمیآیم. یک اصولگرای افراطی (با خنده)! منظورم البته اصول شخصی است که هر آدمی به شکل خاصی برای خودش دارد.
اما علیدوستی درباره بازیگری هم نظر جالبی دارد : من موسیقی کار میکردم و خیلی دوستش دارم. نوشتن را امتحان کردهام و ترجمه میکنم ولی حرفه من بازیگری است. از این که بازیگرم خیلی راضیام، خوشحالم. فکر میکنم در جایی هستم که باید باشم. خیلی وقتها که سر فیلم نیستم هم به بازیگری فکر میکنم. به این که واقعا چه اتفاقی میافتد وقتی بازی میکنیم. یک وجه جادویی دارد به نظرم. توهم یکی دیگر باشی هم نباشی. عمیقا خودت باشی در حالی که نیستی. مثل زندگی در یک واقعیت موازی است. بازیگری دنیای من را بزرگتر کرده.
علیدوستی درباره همکاری با اصغر فرهادی و مانی حقیقی می گوید: فیلم اولم «من ترانه ۱۵ سال دارم» بهترین فیلم من نیست، اما اگر تازه واردی من و سطح موفقیت آن فیلم را در نظر بگیرید قطعا آن را تعیین کنندهترین کارم میداند. اما فیلمهایی که سر و شکلی به کارنامهام دادهاند و شاید تعریف درستی از جنس فعالیتم دادهاند، فیلمهایی هستند که با اصغر فرهادی و مانی حقیقی کارکردهام.
نظر او راجع به استاد نصیریان که اخیرا نقش آفرینی متفاوت ایشان در ایران برگر را شاهد بودیم،چنین است: همیشه به ایشان علاقه داشتم و فیلمهایشان را دیده بودم ولی بعد از این همکاری اصلا سطح قضیه برایم عوض شد. من خیلی اهل گفتن جملات اینجوری نیستم. چون همیشه به حساب تعارف یا کلیشه گذاشته میشوند و افرادی این جملهها را بیمعنی خرج میکنند. ولی واقعا آقای نصیریان بازیگر هستند که در هر صحنه که باهاشان همبازی بودم، حس کردم چیزی به من افزوده شد.
اما در مورد سریالهای خارجی مورد علاقهاش هم گفت: به «بازی تاجوتخت» تقریبا معتادم. بعد از آن «برکینگ بد» بود که شاهکار بود. «نیک» سودربرگ را میبینم و «مردگان متحرک» را دنبال میکنم. فصل اول «کارآگاه حقیقی» هم از آنهایی بود که بعید میدانم دیگر شبیهش را ببینیم. مک کانهی اصلا آن موجودی است که میتوانم بگویم از یک مرزی گذشته است. میدانید، نمیتوانم بگویم خدای بازیگری. چون احتمالا نمیتوانید این تعبیر را به آن معنی چاپ کنید. نمیدانم. خودتان باید یک معادلی برایش پیدا کنید. ولی آن حد را فقط او دارد. منحصر به فرد و خالق است واقعا.
منبع: ماهنامه ۲۴
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سوریایی کردن مهمترین رخداد سینمایی در ایران/ چند نکته درباره چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- دلیل غیبت فرهاد اصلانی در جشنواره کن به روایت پیمان معادی
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- نوید محمدزاده اجرای نمایش «گیاهخوار» را لغو کرد/ واکنش ترانه علیدوستی
- انتشار اولین تصاویر رسمی از «برادران لیلا»
- فیلم مانی حقیقی به جشنواره فجر نمیآید + عکس
- «اورکا» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال دوحه
- تیزر «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری