ترانه علیدوستی می گوید یک اصولگرای واقعی است. او نظرات خودش را درباره بازیگری و برخی بازیگران ارائه کرده و می گوید:
بار اول یک از نزدیکانم به من گفت اصولگرا هستم. اول مخالفت کردم. حالا فکر میکنم او راست میگوید و گاهی حتی دیگران را با این خصوصیتم عصبانی کردهام. چون کوتاه نمیآیم. یک اصولگرای افراطی (با خنده)! منظورم البته اصول شخصی است که هر آدمی به شکل خاصی برای خودش دارد.
اما علیدوستی درباره بازیگری هم نظر جالبی دارد : من موسیقی کار میکردم و خیلی دوستش دارم. نوشتن را امتحان کردهام و ترجمه میکنم ولی حرفه من بازیگری است. از این که بازیگرم خیلی راضیام، خوشحالم. فکر میکنم در جایی هستم که باید باشم. خیلی وقتها که سر فیلم نیستم هم به بازیگری فکر میکنم. به این که واقعا چه اتفاقی میافتد وقتی بازی میکنیم. یک وجه جادویی دارد به نظرم. توهم یکی دیگر باشی هم نباشی. عمیقا خودت باشی در حالی که نیستی. مثل زندگی در یک واقعیت موازی است. بازیگری دنیای من را بزرگتر کرده.
علیدوستی درباره همکاری با اصغر فرهادی و مانی حقیقی می گوید: فیلم اولم «من ترانه ۱۵ سال دارم» بهترین فیلم من نیست، اما اگر تازه واردی من و سطح موفقیت آن فیلم را در نظر بگیرید قطعا آن را تعیین کنندهترین کارم میداند. اما فیلمهایی که سر و شکلی به کارنامهام دادهاند و شاید تعریف درستی از جنس فعالیتم دادهاند، فیلمهایی هستند که با اصغر فرهادی و مانی حقیقی کارکردهام.
نظر او راجع به استاد نصیریان که اخیرا نقش آفرینی متفاوت ایشان در ایران برگر را شاهد بودیم،چنین است: همیشه به ایشان علاقه داشتم و فیلمهایشان را دیده بودم ولی بعد از این همکاری اصلا سطح قضیه برایم عوض شد. من خیلی اهل گفتن جملات اینجوری نیستم. چون همیشه به حساب تعارف یا کلیشه گذاشته میشوند و افرادی این جملهها را بیمعنی خرج میکنند. ولی واقعا آقای نصیریان بازیگر هستند که در هر صحنه که باهاشان همبازی بودم، حس کردم چیزی به من افزوده شد.
اما در مورد سریالهای خارجی مورد علاقهاش هم گفت: به «بازی تاجوتخت» تقریبا معتادم. بعد از آن «برکینگ بد» بود که شاهکار بود. «نیک» سودربرگ را میبینم و «مردگان متحرک» را دنبال میکنم. فصل اول «کارآگاه حقیقی» هم از آنهایی بود که بعید میدانم دیگر شبیهش را ببینیم. مک کانهی اصلا آن موجودی است که میتوانم بگویم از یک مرزی گذشته است. میدانید، نمیتوانم بگویم خدای بازیگری. چون احتمالا نمیتوانید این تعبیر را به آن معنی چاپ کنید. نمیدانم. خودتان باید یک معادلی برایش پیدا کنید. ولی آن حد را فقط او دارد. منحصر به فرد و خالق است واقعا.
منبع: ماهنامه ۲۴
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری مطرح کرد؛ ترانه علیدوستی ممنوع از پرواز نیست
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سوریایی کردن مهمترین رخداد سینمایی در ایران/ چند نکته درباره چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- دلیل غیبت فرهاد اصلانی در جشنواره کن به روایت پیمان معادی
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- نوید محمدزاده اجرای نمایش «گیاهخوار» را لغو کرد/ واکنش ترانه علیدوستی
- انتشار اولین تصاویر رسمی از «برادران لیلا»
- فیلم مانی حقیقی به جشنواره فجر نمیآید + عکس
- «اورکا» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال دوحه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





