دهم دی ماه، سالروز تولد محمود پاک نیت بازیگر، سینما، تئاتر و تلویزیون است.
به گزارش سینماسینما، محمود پاک نیت دهم دی ماه ۱۳۳۱ متولد شد. او در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد و از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون ایران پرداخت. پاک نیت مدرک درجهٔ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردهاست.
از نقش آفرینی های این هنرمند در سینما می توان به فیلم هایی همچون: پرنده کاغذی، شاخههای بید، تابستان ۵۸، جای امن، آرایش مرگ، قله دنیا، سرزمین خورشید، دنیای وارونه، مرد عوضی، جنگجوی پیروز، سیب سرخ حوا، باشگاه سری، دعوت به شام، صنوبر، ایستگاه متروک، شهرآشوب، دل شکسته، زیباتر از زندگی، پنجشنبه آخر ماه ، ترنج و …اشاره کرد.
روزی روزگاری، پس از باران، پدرسالار، شهرزاد، شب دهم، یوسف پیامبر، پرده نشین، نفس گرم، دخترم نرگس و … از جمله سریال هایی است که محمود پاک نیت در آنها بازی کرده است.
عکسهایی از نقشآفرینی های این بازیگر را ببینید:
(عکس ها از منابع تاریخی موزه سینمای ایران)









لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دو سال پس از رونمایی در جشنواره فجر؛ «شین» از چهارشنبه روی پرده میرود
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- محمود پاکنیت: پژوهش به بازیگر جهانبینی تازهای میدهد
- علو صدا در اقتداری زنانه/ به بهانه اهدای جایزه یونسکو به ژاله علو
- شهرزاد، عادل فردوسیپور و ایدئولوژیهای سَلبی
- به بهانه بازپخش سریال «روزی روزگاری»/ محمد فیلی؛ از «شمر» مختارنامه تا «نسیم بیگ»
- رسانه ملی، دفتر مشق کارگردانان و تهیهکنندگان نیست/ نگاهی به سریال «دخترم نرگس»
- محمود پاک نیت از سریال «جشن سربرون» میگوید/ جذابیتهای بازی در نقش یک شخصیت منفی
- محمود پاک نیت از دشواریهای بازیگری در دوران کرونا میگوید/ لزوم رعایت کامل فاصله اجتماعی
- چند پارگی حسی/ نگاهی به سریال «دخترم نرگس»
- رضا کیانیان با «بداهه» در شهرزاد
- بدترین فیلمساز هم با تمام وجودش می خواهد که مخاطب اثرش همه دنیا باشد
- واکنش کارگردان سریال بانوی عمارت به شباهت این سریال با سریالهای شهرزاد و حریم سلطان
- روایت محمود پاکنیت از خاطره رهبر انقلاب از «روزی روزگاری»
- واکنش محمود پاکنیت به سواستفاده برخی سلبریتیها از اعتماد مردم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





