بازیگران و مجریان تلویزیون پست هایی را در اینستاگرام در واکنش به جعل نام خلیج فارس توسط ترامپ به اشتراک گذاشتند.
به گزارش سینماسینما، جعل نام خلیج فارس در سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ واکنشهای متعددی را در میان هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون داشت.
در ادامه برخی از این پستها را میخوانید:
رامبد جوان هم یادآوری تاریخچه خلیج فارس را ضروری دانست و به این شکل اعتراض خود را نشان داد.

امیرمهدی ژوله در بخشی از متن خود با اشاره به این موضوع نوشت: «خلیج که خلیج همیشه فارسه ولی خدا کنه صنعت نفتمان انقدر سرمایه داخلی و خارجی جذب کنه که میادین نفتی و گازی خلیج فارس رو اعراب همسایه برداشت نکنند.»

مهدی کرمپور هم به نوشتن شعری از افشین یداللهی بسنده کرد: «کلام شد گلوله باران، به خون کشیده شد خیابان، ولی کلام آخر این شد، که جان من فدای ایران.»

مهدی پاکدل هم با انتشار عکسی که خودش از خلیج فارس گرفته است، این شعر را منتشر کرد: «اى در رگانم خون وطن، اى پرچمت ما را کفن، دور از تو بادا اهرمن، ایران من، ایران من، ایران من.»

امیر جعفری هم شعری خاطره انگیز را به اشتراک گذاشت: «چو ایران نباشد تن من مباد، بدین بوم و بر زنده یک تن مباد، بیا تا همه تن به کشتن دهیم، مبادا که کشور به دشمن دهیم، دریغ است ایران که ویران شود، کنام پلنگان و شیران شود.»

احسان کرمی هم در بخشی از متن خود اینطور نوشت: «تا به امروز هیچکدام از روساى جمهور ایالات متحده آمریکا در هیچ دورهاى به جاى واژه خلیج فارس واژهاى دیگر به کار نبرده بودند.»

برزو ارجمند هم به مقایسه قدمت آمریکا و خلیج فارس بسنده کرد.

محمدحسین مهدویان هم در این باره به انتشار عکسی بسنده کرد.

رضا رشیدپور هم عکسی از خود در خلیج فارسی را به اشتراک گذاشت.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





