چگونگی ارایه کارت اختتامیه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به شیوه قرعهکشی به مردم با حضور مسئولان خانه سینما و دبیرخانه جشنواره بررسی می شود.
به گزارش سینماسینما، بخش آرای مردمی در جشنواره فیلم فجر از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا علاقه مندان به سینما با انتخاب و رای دادن به فیلم مورد نظر خود، فرصت اکران نوروزی را در اختیار یک اثر قرار میدهند.
طی سال های گذشته این رای گیری به صورت دستی و از طریق صندوق هایی که خارج از سالن نمایش فیلمها تعبیه شده بود انجام میگرفت و سال گذشته و در دوره سی و پنجم تصمیم گرفته شد تا روند رای گیری به صورت اینترنتی صورت گیرد که در نهایت قبل از شروع جشنواره فیلم فجر این امر بنا به دلایلی لغو شد.
امسال براساس اعلام دبیرخانه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، نظرسنجی آرای مردمی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به صورت الکترونیکی از طریق اپلیکیشن موبایل، وب سایت اخذ آرای مردمی و تلگرام انجام میشود. ضمن اینکه متولی این رایگیری همچون چند سال اخیر خانه سینما خواهد بود.
امسال برای شرکت کنندگان در نظرسنجی آرای مردمی جوایزی به صورت روزانه از طرف دفتر جشنواره در نظر گرفته شده که یکی از آنها کارت ورود به اختتامیه جشنواره ملی فیلم فجر است. اینکه چگونه و بر چه اساسی قرار است کارت ورود به مراسم اختتامیه در اختیار برندگان قرعه کشی قرار گیرد و یا اینکه قرعه کشی برای کارت مراسم اختتامیه چگونه صورت می گیرد، هنوز مشخص نیست.
مسئولان خانه سینما به عنوان برگزارکننده بخش رای گیری مردمی و مسئولان جشنواره ملی فیلم فجر فردا پنجشنبه ۲۸ دی ماه جلسه ای را برگزار می کنند تا درباره بخش آرای مردمی و همچنین مساله جوایز مردمی تصمیم گیری شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
- ابراهیم حاتمی کیا: نمیدانم نان چه کسی را از سفرهاش برداشتهام/ناگهان طوفان به پاشد
- رئیسی در دیدار با حاتمی کیا: این سخنان برای جبهه فرهنگی انقلاب یک قوت قلب بود
- نامه انجمن کارگردانان مستند به وزیر ارشاد: سازمان سینمایی برای رفتار جشنواره فجر با مستندسازان عذرخواهی کند
- کمال تبریزی در یک برنامه اینترنتی: دعوا نشانه دقت داوران است
- از تصمیمات سیاستمدارانه داوران تا بلاتکلیفی ۳۶ ساله/ جشنواره فجر از نگاه منتقدان
- رزاق کریمی: سیمرغ مستند باید در جشنواره فجر احیا شود/ داوران توجیه نبودند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





