دبیر شورای عالی تهیه کنندگان معتقد است اکران فیلم ها در جشنواره فیلم فجر به تعداد بالا می تواند به نفع فیلم باشد ولی باید حقوق مادی این اکران ها پرداخت شود.
به گزارش سینماسینما، مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان با اشاره چگونگی نمایش فیلم ها در شهرستان در طول برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: تهیه کنندگان سینمای ایران دوست دارند ضمن اینکه فیلم هایشان در جشنواره فیلم فجر دیده و معرفی می شود، حقوق نمایش فیلم هایشان نیز پرداخته شود.
او ادامه داد: در تمام جشنواره های دنیا رسم این است که هر فیلم چه داخل مسابقه باشد و چه بخش خارج از مسابقه تنها دو نمایش دارد و اگر فیلمی بیشتر از دو بار نمایش داده شود، پول آن به صاحب فیلم پرداخت می شود، اما در جشنواره های ایران آنقدر تعداد نمایش فیلم ها زیاد است که معنای تاراج می دهد.
به گفته او، تهیه کنندگان در زمینه نمایش فیلم های خود در جشنواره فیلم فجر مشکلی ندارند، اما براین باورند که باید حقوق نمایش فیلم در جشنواره پرداخت شود.
دبیر شورای عالی تهیه کنندگان ادامه داد: تاکید می کنم از بابت تعداد دفعات نمایش در جشنواره فیلم فجر، فیلم دچار مشکل نمیشود و شاید حتی اگر فیلم ظرفیت خوبی داشته باشد به اکران عمومی فیلم کمک کند. البته این نمایش ها قبل از اکران عمومی یک آفت دارد و آن این است که گروهی ممکن است نسبت به برخی از فیلم هایی که کمی جسورانه تر ساخته شده اند، هجمه کنند و حتی باعث سانسور فیلم ها شوند.
فرید در پایان گفت: درنهایت باید بگویم نمایش فیلم ها در جشنواره منفعت بیشتری نسبت به ضرر آن دارد و آنچه که بیش از هرچیز اهمیت دارد این است که دولت از پروانه نمایش هایی که برای فیلم ها صادر می کند، حمایت و دفاع کند و اجازه ندهد فیلم هایی که پروانه نمایش دارند دچار توقیف شوند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- روایت کیهان از تلاش جریانهای معاند برای تحریم جشنواره فجر/ انتقاد کیهان از انتخاب پردیس چارسو
- معرفی اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر
- جایزه بهترین «فیلمساز نوظهور» جشنواره آمریکایی به افسانه سالاری رسید
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- کشف جدیدی درباره پدیده عجیب و غریب سینمای ایران و جشنواره فجر
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- سخنان ابراهیم حاتمیکیا در ۲۴مین جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- صحبتهای اصغر فرهادی در اختتامیه بیستوچهارمین جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





