اکبر زنجانپور در گفتوگو با فریدون جیرانی از تجربه دوبله نقش جبار سینگ در فیلم «شعله» گفت و نظر خود را درباره وضعیت امروز تئاتر و سینما بیان کرد.
به گزارش سینماسینما، اکبر زنجانپور بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر شامگاه شنبه ۲۳ دی ماه مهمان فریدون جیرانی در برنامه اینترنتی «سی و پنج» بود.
زنجانپور در ابتدای گفت وگو درباره علاقه اش به سینما در دوران کودکی گفت: «زمانی که دبستانی بودم امکان سینما رفتن نبود اما در دوران دبیرستان بزرگ شده بودم و سینما میرفتم بهرام زند نیز همکلاسی من بود. از تئاترهای لالهزار چیزی به یاد ندارم و بازیگر مورد علاقه ام در آن سال ها مرحوم جعفری بود. سال ۴۵ وارد دانشکده شدم که متاسفانه سال اول استاد بازیگری نداشتیم از سال دوم مصطفی اسکویی و حمید سمندریان و بسیاری از هنرمندان برجسته اساتید ما شدند.»
او همچنین بیان کرد: «سال ۴۹ خیلی پرکار بودم چند کار تئاتر داشتم و کارگردانی هم کردم. مهین شهابی مرا برای بازی در فیلم «بیتا» معرفی کرد. بعد از آن در فیلم «زلزله دوم» به کارگردانی افشین شرکت بازی کردم.»
این بازیگر درباره تجربه اش از دوبله هم گفت: «چنگیز جلیلوند از من برای دوبله نقش جبار سینگ در فیلم «شعله» دعوت به کار کرد. سعی کردم صدایم شبیه امجد خان بازیگر نقش جبارسینگ باشد.»
او در مورد حضورش در اولین فیلم سینمایی پولاد کیمیایی توضیح داد: «در فیلم پولاد کیمیایی نقش اصلی دارم. نقشم و کارگردان فیلم را خیلی دوست دارم. اصلا فکر نمیکردم اینقدر کارش را بلد باشد. جوانان ما فکرهای نویی دارند. ما باید از فیلم های خوب مانند «پل خواب» حمایت کنیم نه اینکه پس از سه سال با هشت سالن اکران شود.»
زنجانپور نظر خود را درباره حضور بازیگران سرشناس سینما در تئاتر اینطور بیان کرد: «تئاتر اگر خوب باشد نیازی به حضور چهرههای سینمایی ندارد. به خودی خود پرفروش میشود. همانطور که میبینیم تئاتر اگر بازیگر هم داشته باشد اما خوب نباشد مخاطب ندارد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- گزارش یک پرونده پنجاه ساله/ درباره اکبر زنجانپور
- انتشار اولین تیزر از پشت صحنه «خائن کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی
- عکسهای جدید از «خائنکشی» منتشر شد
- تدوین «خائنکشی» مسعود کیمیایی به پایان رسید
- الهام حمیدی به «خائن کشی» پیوست + عکس
- یادداشت اکبر زنجانپور در رثای عباس جوانمرد/ راست قامت بزرگ تئاتر ایران
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- نوید محمدزاده و اکبر زنجانپور در قاب یک تقدیر
- «معکوس» پولاد کیمیایی اکران میشود
- پس از پولاد کیمیایی؛ پژمان بازغی بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
- پولاد کیمیایی اولین بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
- پولاد کیمیایی «لکنت» را در ژانر وحشت میسازد
- در شب بزرگداشتهای جشن خانه سینما چه گذشت؟/ شب «تنهاهای زیبا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





