با حکم علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، رائد فریدزاده به عنوان معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد.
به گزارش سینماسینما، علیرضا تابش ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات امیر اسفندیاری معاون سابق امور بینالملل این بنیاد که از سال ۱۳۷۶ در این حوزه فعالیت داشت، در متن حکم انتصاب رائد فریدزاده آورده است:
«نظر به تعهد، توانایی و تجارب ارزنده جنابعالی در امور فرهنگی و بینالمللی و تعامل سازنده با اهالی سینما، طی این حکم به عنوان «معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی» منصوب میشوید.
با عنایت به برنامه جامع سازمان سینمایی با محوریت حمایت از گسترش ارتباطات، مبادلات و عرضه جهانی آثار سینمایی، سمعی بصری و همچنین تفویض ساماندهی امور بینالملل سینمای ایران به معاونت امور بینالملل این بنیاد، بازنگری وظایف حوزه مزبور و توجه به اهداف ذیل در جهت ارتقای همه جانبه سینمای ایران توجه ویژهای را میطلبد:
– برنامهریزی برای تجدید سازمان و ساختار معاونت امور بینالملل، متناسب با مأموریتهای نوین بنیاد
– تشکیل دبیرخانه شورای عالی بینالملل سینمای ایران
– تدوین برنامه راهبردی بینالملل با هم فکری و همکاری صاحبنظران در بخش خصوصی و مدیران این حوزه
– زمینهسازی و حمایت از تولیدات مشترک با اولویت بخشی به کشورهای دارای ارتباطات فرهنگی و تجاری راهبردی
– تشکیل کارگروههای تخصصی در جهت عرضه و تجاری سازی محصولات سینمایی
– توسعه روابط بینالملل در جشنوارههای داخلی و خارجی
– حضور هدفمند در جشنوارههای منطقهای و جهانی به منظور یافتن بازارهای جدید و متنوع برای محصولات سینمایی
– پایش و ارزیابی عملکرد بینالمللی سینمای ایران و ارائه گزارش به «شورای عالی بینالملل»
امید است با توکل به خداوند بزرگ و جدیت، بهرهگیری از دانش و تجربه صاحبنظران و همراهی معاونان، مدیران و همکاران بنیاد و تعامل با سایر موسسات سینمایی، این امر به نحو مطلوب تحقق یابد و در فرایند تحول بنیاد سینمایی فارابی و تحقق اهداف آن نقشی موثر ایفا نمایید.»
رائد فریدزاده متولد ۱۳۵۷ شهر مشهد است. در رشته اقتصاد نظری، ادبیات آلمانی، ادبیات تطبیقی و فلسفه در دانشگاه های تهران، وین و برلین تحصیل کرده است و پس از اخذ دکتری در رشته ادبیات و فلسفه از دانشگاه فرای برلین و همکاری پژوهشی با موسسه تحقیقاتی مطالعات آسیایی آن دانشگاه، به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول است.
فریدزاده از سال ۱۳۹۲ مدیریت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه و از ۱۳۹۳ ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی را بر عهده دارد. همکاری با انجمن سینمای جوان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و بنیاد سینمایی فارابی در بخش بین الملل و جشنوارهای از دیگر فعالیتهای وی به شمار میرود. فریدزاده هم اکنون عضو شورای پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای پروانه ساخت فیلمهای بلند استان خراسان رضوی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کانون کارگردان سینمای ایران درخواست کرد؛ شورای پروانه ساخت را برچینید/ ممیزی فیلمنامهها را پایان دهید
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- افق سینمای ایران باید افق استانداردهای جهانی باشد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- نکوداشت زندهیاد مهدی مسعودشاهی برگزار شد/ مدیری از جنس مهر
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- آکادمی علوم سینمایی اوراسیا آغاز به کار کرد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





