تصاویرش اینقدر ناباورانه است که به سختی بشود تشخیص داد او همان رضا رشیدپور مثلا ۴۰روز قبل است. روزی که آخرین برنامه از «حالا خورشید» را روی آنتن برد.
به گزارش سینماسینما، در هیاهوی حذف عادل فردوسیپور از شبکه سه، یک مجری سرشناس و پربیننده دیگر هم از کنداکتور این شبکه حذف شد. او کسی نبود غیر از رضا رشیدپور که با «حالا خورشید» در یکی دو سال اخیر هم مخاطبان فراوان گرفته بود و هم البته در بزنگاهها نقش مهمی داشت تا برنامهاش تریبونی باشد برای تمام کشور؛ آن هم در ویترینی که بیننده دارد، تا شبکه سه، سیمای ملی و حتی نظام بتوانند پیامی شفاف به مردم برسانند.
از دادن آنتن به احسان علیخانی برای دفاع از خود گرفته تا آوردن خود فروغی برای تشریح سیاست تنبیهیاش برای عادل فردوسیپور و تلاش برای آشتی این دو روی آنتن زنده که سیاستهای داخلیشان بود.
رشیدپور تقریبا همان چیزی بود که رسانه ملی به آن احتیاج داشت اما خب درمیان همه مجریها به طور مشخص این مجری برچسب سیاسی و پیوستی پررنگ از سالهای منتهی به انتخابات ۹۲ داشت و بارها تندروها به او میتاختند. در ان میان هسته فکری تصمیمساز در شبکه سه هم چه عجیب که یکباره با آمدن فروغی به این شبکه، تقریبا همانهایی هستند که رشیدپور را از قدیم نمی پسندیدند. اگرچه شخص فروغی به «حالا خورشید» و رشیدپور علاقه خاصی داشت. علاقهای به اندازه «برنده باش» و «عصر جدید»!
با این همه ناگهان و بیسروصدا رشیدپور از دایره اجرا حذف شد. رفتن او را بسیاری خودخواسته میدانند ولی به نظر میرسد همه چیز به این سادگی هم نیست. فارغ از توئیتهای انتقادی عوامل سازنده برنامه او در شبکههای اجتماعی و از گلایههایشان در انتخاب مجریهای برنامههای تلویزیونی، رشیدپور در این تقریبا دو ماه، دو تصویر اینستاگرامی منتشر کرده که نشان از عدم رضایت دارد.
یکی در شروع برنامه جایگزین «حالا خورشید» که قراردادش با شبکه سه تا مردادماه است؛ پستی که با کپشن دلتنگی همراه شده بود و عکسی از اجراهایش در «حالا خورشید» و دیگری ساعتی پس از سحر دومین بامداد رمضان امسال. او این بار برای پستش نوشته بود: «نه مهر فسون، نه ماه جادو کرد» و هشتگ دور از خانه زده بود.

عکسهایی غافلگیر کننده. سیمایی جدید با ریشهایی که بیشتر سفید شدهاند و چهرهای که تقریبا میتوان گفت با اضافه وزن زیادی همراه است.
او چندی قبل درباره این نبودنهایش گفته بود:«از روز ۲۲ اسفند تا این اواخر فقط ۳ شب تهران بوده است.»
اما دلیل این همه دوری چه بوده؟ او گفته بود:«خستهام و میخواهم دور باشم از این همه صدا.» جملهای گنگ که احتمالا ریشه در چیزی غیر از خستگی خودخواسته برای دور شدن از آنتن دارد.
او در سایه خواست مردم برای بازگشت عادل به سیما و دوگانه فروغی، فردوسیپور گم شد و در سکوت از روی آنتن رفت. تقریبا همزمان با عادل تا این شائبه که ارادهای بالاتر از فروغی برای برخورد با مجریانی که از خط قرمزهای گفتاری در رسانه ملی گذشتهاند ، به وجود بیاید.

ادعایی که فقط در حد گمانه و تحلیلهایی بدون پشتوانه است، چون رشیدپور که چیزی درباره احتمال حذف دستوریاش نگفته و مدیران شبکه سه هم مدام میگویند او خسته شده بود و قرار شده استراحت کند. شواهد هم نشان از این دارد که اقلا فروغی علاقه زیادی به داشتن رشیدپور دارد.
اما تصاویری که او از سیمای جدیدش منتشر کرد سبب شده تا هزاران کامنت برایش بیاید. از اینکه سیمای جدیدش هوادارانش را شوکه کرده و او را نشناختند. پرسش مدام درباره اینکه چرا نیست و کامنتهایی با مضمون اینکه شبکه سه بدون او و عادل سوت و کور است و حتی اینکه چطور میشود از فروغی شکایت کرد. کلی نظرهای مختلف و همچنان سیاست سکوت رشیدپور که به نظر میرسد از رضایت نیست اما دلش هم اهل شکایت نیست!
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- شباهت مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با یک مسابقه اسرائیلی
- «بمب» مسابقهای جدید با اجرای رضا رشیدپور
- به بهانه ویدئوی رقص محمود شهریاری/ قِر به مثابه مقاومت و اعتراض
- رضا رشیدپور به تلویزیون بازمیگردد
- واکنش یک مجری تلویزیون به مهاجرت مزدک میرزایی: این اتفاق بعید نبود!
- آیا همکاری رضا رشیدپور و شبکه سه به سکانس آخر رسیده است؟
- جواد یحیوی: امروز مجریهای صداوسیما استانداردهای لازم را ندارند
- رضا رشیدپور پشتصحنه نخستین فیلم سینماییاش + عکس
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- واکنش احساسی رضا رشیدپور به آتشسوزی بازار تبریز
- برنامههایی تکراری که حوصله مخاطب را سر بردند
- احسان علیخانی چطور گلزار و رشیدپور را پشت سر گذاشت؟
- حاشیههای این روزهای تلویزیون/ از شایعهای درباره «حالا خورشید» تا جشنوارهای روی اعصاب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





