تصاویرش اینقدر ناباورانه است که به سختی بشود تشخیص داد او همان رضا رشیدپور مثلا ۴۰روز قبل است. روزی که آخرین برنامه از «حالا خورشید» را روی آنتن برد.
به گزارش سینماسینما، در هیاهوی حذف عادل فردوسیپور از شبکه سه، یک مجری سرشناس و پربیننده دیگر هم از کنداکتور این شبکه حذف شد. او کسی نبود غیر از رضا رشیدپور که با «حالا خورشید» در یکی دو سال اخیر هم مخاطبان فراوان گرفته بود و هم البته در بزنگاهها نقش مهمی داشت تا برنامهاش تریبونی باشد برای تمام کشور؛ آن هم در ویترینی که بیننده دارد، تا شبکه سه، سیمای ملی و حتی نظام بتوانند پیامی شفاف به مردم برسانند.
از دادن آنتن به احسان علیخانی برای دفاع از خود گرفته تا آوردن خود فروغی برای تشریح سیاست تنبیهیاش برای عادل فردوسیپور و تلاش برای آشتی این دو روی آنتن زنده که سیاستهای داخلیشان بود.
رشیدپور تقریبا همان چیزی بود که رسانه ملی به آن احتیاج داشت اما خب درمیان همه مجریها به طور مشخص این مجری برچسب سیاسی و پیوستی پررنگ از سالهای منتهی به انتخابات ۹۲ داشت و بارها تندروها به او میتاختند. در ان میان هسته فکری تصمیمساز در شبکه سه هم چه عجیب که یکباره با آمدن فروغی به این شبکه، تقریبا همانهایی هستند که رشیدپور را از قدیم نمی پسندیدند. اگرچه شخص فروغی به «حالا خورشید» و رشیدپور علاقه خاصی داشت. علاقهای به اندازه «برنده باش» و «عصر جدید»!
با این همه ناگهان و بیسروصدا رشیدپور از دایره اجرا حذف شد. رفتن او را بسیاری خودخواسته میدانند ولی به نظر میرسد همه چیز به این سادگی هم نیست. فارغ از توئیتهای انتقادی عوامل سازنده برنامه او در شبکههای اجتماعی و از گلایههایشان در انتخاب مجریهای برنامههای تلویزیونی، رشیدپور در این تقریبا دو ماه، دو تصویر اینستاگرامی منتشر کرده که نشان از عدم رضایت دارد.
یکی در شروع برنامه جایگزین «حالا خورشید» که قراردادش با شبکه سه تا مردادماه است؛ پستی که با کپشن دلتنگی همراه شده بود و عکسی از اجراهایش در «حالا خورشید» و دیگری ساعتی پس از سحر دومین بامداد رمضان امسال. او این بار برای پستش نوشته بود: «نه مهر فسون، نه ماه جادو کرد» و هشتگ دور از خانه زده بود.
عکسهایی غافلگیر کننده. سیمایی جدید با ریشهایی که بیشتر سفید شدهاند و چهرهای که تقریبا میتوان گفت با اضافه وزن زیادی همراه است.
او چندی قبل درباره این نبودنهایش گفته بود:«از روز ۲۲ اسفند تا این اواخر فقط ۳ شب تهران بوده است.»
اما دلیل این همه دوری چه بوده؟ او گفته بود:«خستهام و میخواهم دور باشم از این همه صدا.» جملهای گنگ که احتمالا ریشه در چیزی غیر از خستگی خودخواسته برای دور شدن از آنتن دارد.
او در سایه خواست مردم برای بازگشت عادل به سیما و دوگانه فروغی، فردوسیپور گم شد و در سکوت از روی آنتن رفت. تقریبا همزمان با عادل تا این شائبه که ارادهای بالاتر از فروغی برای برخورد با مجریانی که از خط قرمزهای گفتاری در رسانه ملی گذشتهاند ، به وجود بیاید.
ادعایی که فقط در حد گمانه و تحلیلهایی بدون پشتوانه است، چون رشیدپور که چیزی درباره احتمال حذف دستوریاش نگفته و مدیران شبکه سه هم مدام میگویند او خسته شده بود و قرار شده استراحت کند. شواهد هم نشان از این دارد که اقلا فروغی علاقه زیادی به داشتن رشیدپور دارد.
اما تصاویری که او از سیمای جدیدش منتشر کرد سبب شده تا هزاران کامنت برایش بیاید. از اینکه سیمای جدیدش هوادارانش را شوکه کرده و او را نشناختند. پرسش مدام درباره اینکه چرا نیست و کامنتهایی با مضمون اینکه شبکه سه بدون او و عادل سوت و کور است و حتی اینکه چطور میشود از فروغی شکایت کرد. کلی نظرهای مختلف و همچنان سیاست سکوت رشیدپور که به نظر میرسد از رضایت نیست اما دلش هم اهل شکایت نیست!
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- شباهت مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با یک مسابقه اسرائیلی
- «بمب» مسابقهای جدید با اجرای رضا رشیدپور
- به بهانه ویدئوی رقص محمود شهریاری/ قِر به مثابه مقاومت و اعتراض
- رضا رشیدپور به تلویزیون بازمیگردد
- واکنش یک مجری تلویزیون به مهاجرت مزدک میرزایی: این اتفاق بعید نبود!
- آیا همکاری رضا رشیدپور و شبکه سه به سکانس آخر رسیده است؟
- جواد یحیوی: امروز مجریهای صداوسیما استانداردهای لازم را ندارند
- رضا رشیدپور پشتصحنه نخستین فیلم سینماییاش + عکس
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- واکنش احساسی رضا رشیدپور به آتشسوزی بازار تبریز
- برنامههایی تکراری که حوصله مخاطب را سر بردند
- احسان علیخانی چطور گلزار و رشیدپور را پشت سر گذاشت؟
- حاشیههای این روزهای تلویزیون/ از شایعهای درباره «حالا خورشید» تا جشنوارهای روی اعصاب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه