تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۱۷:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175989

شصت‌وسومین دوره جشنواره پراد در فرانسه از ۱۵ تا ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۴ تیر تا اول مرداد) برپا خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، امسال بخش ستایش در این جشنواره به آثار برادران داردن اختصاص داده شده که با حضور آنها بحث و گفتگو نیز انجام خواهد شد.

جدا از آن، تعدادی از فیلم‌های روز جهان نیز برای نخستین بار بعنوان پیش نمایش بشکل غیر مسابقه‌ای با حضور کارگردانان آن بنمایش در می‌آیند که یکی از آنها «تقصیر لانگلوا شد» ساخته مستند/ داستانی محمد حقیقت است. ساخت این فیلم که در فرانسه به دو زبان فارسی و فرانسوی انجام شده، از سال ۲۰۲۱ آغاز شده و به تازگی تمامی مراحل پایانی آن  به اتمام رسیده است. این اثر بمدت ۵۳ دقیقه خط داستانی/ مستند دارد و بنوعی ستایشگر هانری لانگلوا و همچمین بنیانگذار سینماتک ایران است. و ماجرای یک نوجوانی ایرانی است که روزی برای بنیانگذار سینماتک فرانسه نامه‌ای می‌نویسد و اظهار علاقه می‌کند که به دیدار او در پاریس برود و همچنین با سینما‌نک و برنامه‌های آن آشنا شود. او هرگز پاسخ نامه‌اش را دریافت نمی‌کند. روزی چمدانش را برمی‌دارد و به پاریس رفته مقابل سینما تک می‌رسد، اما دیر رسیده است و هانری لانگلوا فوت کرده. این جوان به گورستان مونپارناس می‌رود و با لانگلوا شروع به گفتگو می‌کند که لانگلوا به او پاسخ می‌دهد. در همان نزدیکی، قبر بنیانگذار سینماتک ایران،  فرخ غفاری قرار دارد که مدتی با لانگلوا کار کرده بود و وی را تشویق به ایجاد سینماتک ایران کرده بود، فرخ غفاری حکایت‌های بسیار برای این جوان تعریف می‌کند…

اما در این گورستان سینماگران بزرگ دیگری آرمیده‌اند، که این جوان با آنها نیز گفتگو می‌کند! آنها البته تنها نیستند، در میان مردگان دختر زیبای پاریسی زنده‌ای هم هست که با معشوقه‌اش بر سر قبر او راز و نیاز می‌کند.

این فیلم همچنان قراراست در سینماتک فرانسه بزودی بنمایش درآید

عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده سناریو، کارگردان و مونتاژ: محمد حقیقت، فیلمبردار  و همکار مونتاژ: علیرضا میرزائی، فیلمبردار دوم: دانا فرزانه‌پور، صدا بردار: محمد کردی، صداگذار: علیرضا علویان، عکاس صحنه: یاسر قارونی، اتالوناژ: رضا تیموری.

بازیگران: هانری لانگلوا، فرخ غفاری، نوئمی ستون.

محصول M@H@ films

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها