دبیر جشنواره تجسمی فجر از اصلاح این رویداد در دوره بعد و تلاش برای افزودن بخش مردمی و انتخاب برترین اثر از نگاه مردمی در این جشنواره خبر داد.
به گزارش سینماسینما، سید عباس میرهاشمی دبیر جشنواره تجسمی فجر در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: این رویداد در ۳۰ استان کشور برگزار شد و در هر استان یک نماینده به عنوان دبیر، مدیریت برگزاری جشنواره را برعهده داشت.
وی با اشاره به نحوه انتخاب آثار در جشنواره تجسمی فجر در استان ها و نمایش این آثار در هر استان یادآور شد: در هر استان ۳۰ تا ۴۰ اثر به نمایش در آمد و افتتاحیه و اختتامیه استانی جشنواره هنرهای تجمسی فجر نیز همزمان با تهران برگزار می شود.
دبیر جشنواره تجسمی فجر توضیح داد: در این دوره تلاش کردیم هنرمندان استان ها در کنار هنرمندان تهرانی دیده شوند از اینرو برخی آثار هنرمندان شهرستان در تهران به نمایش در آمد و در عین حال تعدادی از آثار تهران را در شهرستان ها نمایش دادیم.
میرهاشمی با بیان اینکه در دوره بعدی جشنواره با اصلاح ساختار این رویداد روبرو هستیم به مردمی بودن جشنواره اشاره کرد و گفت: سعی کردیم نگاه مردمی در جشنواره باشد و این مهم در طراحی موضوعات مختلف همچون بحث کادر درمان، آتش نشان ها و گروه های جهادی نگاهی روزآمد داشت.
وی تصریح کرد: یکی از بحث های پیشنهادی برای دوره های بعد، انتخاب بهترین اثر از نگاه مردمی است و تلاش می کنیم از هنرمندی که اثرش بیشترین بازدید کننده را دارد تقدیر کنیم.
لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی «درانتهای الوند» شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما میرود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا به دو سؤال بزرگ جشنواره فجر پاسخی داده نشد؟/ هنر پشت گوش انداختن
- آکادمی اسکار به بهترین فیلم از نگاه مردم جایزه میدهد
- اعلام پنج فیلم صدرنشین آرای مردمی در جشنواره چهلم
- جزئیات اخذ آرای مردمی در جشنواره فیلم فجر
- معرفی نامزدهای بخش مردمی جشنواره جامجم/ مردم به کدام بازیگران و مجریان رأی دادند؟
- در جشنواره فیلم فجر، به کی بگیم «مردم»؟!
- قیمت بلیتهای جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی اعلام شد
- چگونه از تخلف در آرای مردمی فیلم فجر جلوگیری میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





