تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۹:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 108601

مستند «ترور سرچشمه» به انفجار دفتر حزب جمهوری در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ پرداخته است.

به گزارش سینماسینما، کارگردان مستند «ترور سرچشمه» اظهار کرد: این مستند مانند فیلم‌های دیگر من در حوزه سینمای مستند و داستانی، درباره‌ تاریخ معاصر ایران است. من از سینمای مستند آمده‌ام و فیلم‌های بسیاری با موضوع تاریخ معاصر تولید کرده‌ام.

محمدحسین مهدویان با تاکید بر این که «ترور سرچشمه» مستندی در ادامه مسیر فیلمسازی‌اش محسوب می‌شود، افزود: البته این فیلم به واسطه‌ حضور آدم‌هایی که با آن‌ها مصاحبه شده و نوع اجرا جالب توجه است. در این مستند تلاش کردیم با چند مصاحبه و عکس و تصاویر آرشیوی، فضایی معمایی و پلیسی ایجاد کنیم که با روح کار هم نسبت داشته باشد. این فضا برای من جذاب بود و چالشی بود که احساس می‌کنم تاحدی در آن موفق شدیم.

وی با اشاره به اکران این مستند در گروه هنر و تجربه تصریح کرد: این گروه سینمایی فضایی برای نمایش فیلم‌هایی است که در اکران تجاری سینما جایی ندارند و نیازمند به فضایی برای دیده شدن هستند.

این کارگردان سینما در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ریزی برای اکران این مستند در گروه هنر و تجربه پاسخگوی نیاز مخاطبان است یا خیر، گفت: هنوز جدول تصحیح‌شده‌ اکران در گروه هنر و تجربه به دست من نرسیده است، اما در نسخه ابتدایی که دیده بودم و با شناختی که از این گروه سینمایی دارم احساس می‌کنم مستند ما نیاز به سانس‌های بیشتری دارد و در این زمینه تلاش خواهیم کرد. البته بیش از تعداد سانس‌ها آنچه اهمیت دارد، سانس‌های ثابت است، چون سانس‌های متغیر در گروه هنر و تجربه، برنامه‌ریزی برای تماشای فیلم از سوی مخاطب را دشوار می‌کنند. امیدوارم این موضوع برطرف شود و مخاطبان بتوانند راحت‌تر به تماشای این فیلم بنشینند.

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها