تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۱۴:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 19344

فیلم دخترمدیران پخش فیلم های سینمایی معتقدند، وضعیت نمایش تیزر فیلم ها در تلویزیون بهتر شده است، اما این نگاه باید بیشتر تقویت شود.

به گزارش سینماسینما، تبلیغات همواره یکی از مهمترین عناصر جذب مخاطب برای هر کالایی از جمله تجاری یا فرهنگی بوده است. سینما نیز به عنوان یکی از محل هایی که کالای فرهنگی تاثیرگذار و پرمخاطب در آن تولید می شود همواره نیازمند تبلیغ آثار خود در رسانه های پربیننده ای چون تلویزیون است. اما این موضوع در ادوار مختلف چالش هایی را بین مدیران صدا و سیما و سینماگران به وجود آورده است.

فیلمسازان معتقدند، تلویزیون باید به کمک و حمایت از سینما بیاید اما از طرفی مدیران صدا و سیما با انتقاد از محتوای برخی فیلم ها، از پخش تیزر تبلیغاتی این آثار سر باز زده اند.

حال به نظر می رسد پس از رایزنی های فراوان، در تازه ترین تصمیم و بر اساس تعرفه ها و ضوابط آگهی های پخش سازمان صدا و سیما که روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بازرگانی این سازمان منتشر شده آمده است؛ پخش تیزرهای تبلیغاتی کالاهای فرهنگی با محتوای ارزشی و دینی شامل کتاب و فیلم های حوزه دفاع مقدس، انقلاب، خانواده، کودک و … گروه دوم شامل سایر تولیدات محتوایی کتاب و فیلم از تخفیف های ویژه ای برخوردار است.

تیزرهای این آثار در دو گروه اول و دوم با تخفیف های ۹۸ و ۹۵درصد امکان تبلیغ از شبکه های مختلف سیما را دارند؛ اما زمان پخش این تیزرها بر اساس ظرفیت های ارائه شده از سوی اداره کل بازرگانی تعیین می شود.

ضمن اینکه غیر از این شروط شرط نانوشته تعهد تهیه کننده یا پخش کننده فیلم برای پخش نکردن آگهی های تبلیغاتی فیلمش از شبکه های ماهواره ای برای پخش تیزر از شبکه های سیما ضروری است.

برای بررسی وضعیت تبلیغ این روزهای فیلم های سینمایی در تلویزیون سراغ علی سرتیپی مدیرعامل موسسه پخش «فیلمیران» و حبیب اسماعیلی مدیر پخش رسانه فیلمسازان رفته ایم تا نظر این دو پخش کننده فعال را در این باره جویا شویم.

علی سرتیپی که این روزها سه فیلم «رسوایی۲»، «ایستاده در غبار» و «بارکد» را در چرخه اکران دارد، درباره نحوه تبلیغ فیلم ها در تلویزیون، گفت: بعد از تعاملی که با مدیران سینمایی شده، تبلیغ فیلم هایی سینمایی در تلویزیون بهتر شده، به عنوان نمونه اختصاص ۲۰۰ تیزر رایگان به فیلم «بارکد» که محتوایی طنز دارد، نشان از توجه بیشتر مدیران تلویزیون به هنر هفتم است.

وی درباره اینکه تلویزیون به فیلم هایی با موضوعات دفاع مقدس و ارزشی توجه بیشتر دارد و در تبلیغات آنها تعامل بهتری می کند، گفت: بله این نگاه وجود دارد البته اشکالی هم ندارد اما اینکه تنها فیلم های با موضوعات دینی و دفاع مقدسی تبلیغ شود، کار درستی نیست خوشبختانه با تبلیغ فیلم بارکد تلویزیون نشان داد که نگاه باز و حمایتی به تمام فیلم ها دارد.

مدیرعامل موسسه پخش «فیلمیران» با اشاره به اینکه در تلویزیون هیاتی وجود دارد که فیلم‌های سینمایی را می‌‎بینند و با توجه به محتوای آثار میزان تعداد تیزرهای تبلیغی فیلم‌ها را مشخص می کند، خاطرنشان کرد: این هیات همواره وجود داشته اما در این دوره نگاه بازتری نسبت به فیلم ها دارند.

سرتیپی، پخش تیزر فیلم ها از تلویزیون را در میزان فروش فیلم ها با اهمیت دانست و افزود: امیدواریم این نگاه حمایتی صدا و سیما از سینما ادامه دار باشد تا به رونق سینما کمک کند.

حبیب اسماعیلی پخش کننده سینما، توجه صدا و سیما به پخش تیزر تبلیغاتی فیلم های سینمایی را ضروری دانست و گفت: سینما بدون تعارف ریزش مخاطب داشته است و اکنون در دوره آشتی دوباره مردم با سینما، صدا و سیما باید به این بازگشت مخاطب کمک کند.

وی افزود: رشد چرخه پولی در سینما علاوه بر سینماگران به اقتصاد کشور نیز کمک می کند و اصناف مختلفی در کنار آن ارتزاق خواهند کرد.

مدیر پخش رسانه فیلمسازان خاطرنشان کرد: علاوه بر صدا و سیما، سازمان زیباسازی شهرداری نیز باید در این حوزه ورود کند و از فیلم های در حال اکران با اختصاص بیلبوردهای تبلیغاتی کمک کند و حمایت از کالای فرهنگی باید مورد توجه نهادها و مراکز مختلف قرار گیرد تا علاوه بر رشد فرهنگی کشور به رونق اقتصادی این حوزه نیز کمک شود.

اسماعیلی با بیان اینکه، با پخش سه یا چهار نوبت تیزر فیلم سینمایی در تلویزیون اتفاقی خاصی را رخ نخواهد داد، گفت: اطلاع دقیقی از تصمیم جدید صدا و سیما ندارم اما امیدوارم نگاه حمایتی خود را حفظ و تقویت کنند و این نگاه که سینما رقیب صدا و سیما است را کنار بگذاریم چون به واقع اصلاً این طور نیست.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها