کارگردان سریال “لژیونر” میگوید ژانر این کار کاملاً اجتماعی و کمدی است.
به گزارش سینماسینما، مسعود آب پرور این روزها مشغول ساخت سریال”لژیونر” است که برای شبکه تهران در حال تولید است. در حال حاضر سریال” هوش سیاه ۲” ساخته این کارگردان نیز از همین شبکه در حال باز پخش است.
“لژیونر” نسبت به ساخته قبلی آب پرور کاملاً متفاوت است و در ژانر اجتماعی و کمدی با حضور بازیگرانی چون محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، لاله صبوری، زهیریاری و اشپیتیم آرفی تولید میشود.
آب پرور در دیدار خبرنگاران از پشت صحنه سریال “لژیونر” درباره این سریال و اینکه از چه زاویهای به ورزش میپرازد گفت: درواقع ورزش بهانهای است که ما بتوانیم قصه شخصیتهای خود را تعریف کنیم؛ قصه آدمهایی که به یکدیگر نزدیک هستند یا فکر میکنند که نزدیک هستند.
وی ادامه داد: به نظر میآید که فرهنگ ارتباطی ما در جامعه کمی مخدوش و مختل شده است و شاید بازنمایی این اشکالات ارتباطی، کمی ما را به خود بیاورد و باعث شود که خود را ترمیم کنیم. روابطمان را در همسایگی و دوستی و تصورمان از خودمان خیلی با واقعیت هماهنگ نیست. شاید بتوان با لایههای طنز کمی به خود نهیب بزنیم تا به لحاظ اجتماعی، اخلاقی، ارتباطی و رفتاری مواردی را اصلاح کنیم.

کارگردان “هوش سیاه” درباره فضای این اثر نیز عنوان کرد: ژانر این کار کاملاً اجتماعی و کمدی است و البته من هم همیشه گفتهام که فیلمساز ژانر نیستم و دوست دارم ژانرهای مختلف را تجربه کنم چون همه ژانرها برای خود قواعد و اصولی دارند که اگر بتوان آنها را رعایت کرد اثر قابل توجه و مناسبی ساخته میشود. این اثر با سریال قبلی من “هوش سیاه” کاملاً متفاوت است و هیچ ربطی این دو به هم ندارند. امیدوارم در کار بعدی یعنی “کایدون” دوباره به همان خط بازگردم و یک اثر خوب بسازم.
وی درپاسخ به این سریال که با حضور بازیکنان فوتبال چقدر این سریال از تحرک برخوردار است، توضیح داد: تاکنون که حدود ۴۰ درصد از فیلم را گرفتیم تنها بازیکن ورزشی ما آرفی است ولی تصور میکنم بتوانیم از فوتبالیستهای بازنشسته و کسانی که در حاشیه فوتبال فعالیت دارند استفاده کنیم. تنها در نقش اشپیتیم آرفی در این سریال چندان مربوط به ورزش و فوتبال نیست و این نقش کلاهبرداری هایی دارد که بیش از این نمیتوانم درباره آن توضیح بدهم.
این کارگردان درپاسخ به این سؤال که چقدر استفاده و حضور ورزشکاران در راستای داستان و قصه بوده است گفت: بیشتر در ارتباط با بستر دراماتیک کار بوده و امیدواریم قصه جذاب باشد. استفاده از چاشنی ورزش خیلی در ارتباط با جذب مخاطب نبود و در راستای قصه است.
آب پرور درباره ویژگیهای این سریال و جذابیت آن برای مخاطب بیان کرد: فکر میکنم با اتفاقاتی که در رسانه ملی رخ داده این رسانه به دنبال این است که مردم را دوباره بر سفرهای که پهن کرده، جمع کند. با توجه به بودجهای که داریم قرار نیست اتفاق ویژهای رخ دهد، همین که بتوانیم برای ذائقههای مختلف آثار متنوعی نمایش دهیم هدف اولیه و کمی ما است و امیدوارم هرچه زودتراز این مرحله عبور کنیم و در بحث کیفی نیز رشد کنیم.
کارگردان “هوش سیاه” درباره ساخت سری سوم این مجموعه نیز عنوان کرد: “هوش سیاه” و ادامه پیدا کردنش در هالهای از ابهام قرار دارد. من علاقه زیادی به این پروژه دارم و خیلی هم نزد مخاطبان تلویزیون خوش سابقه است. به ویژه اکنون که بازپخش آن از شبکه پنج آغاز شده است میتوان بازخوردهای آن را دید. ولی امیدوارم بیش از ما مدیران رسانه دغدغه ساخت آن را داشته باشند تا بتوانیم راهی برای ادامه تولید آن پیدا کنیم. البته ما سناریوی “کایدون” را حدود یک سال است که آماده داریم که بسیار جذابتر از “هوش سیاه” خواهد شد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «مستوران» روی میز تدوین حسن حسندوست / ادامه تصویربرداری در شهرک نور
- مسعود آبپرور کارگردان ادامه «مستوران» شد
- به بهانه برگزاری جام جهانی/ تلویزیون چه سریالهایی درباره فوتبال تولید کرده است؟
- کارگردان «هوش سیاه» بازیگر شد/ توضیح آبپرور درباره نقشآفرینی در «ایراندخت»
- روایت محمود گبرلو از شب پرچالش برنامه هدهد در شبکه شما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





