کارگردان سریال “لژیونر” میگوید ژانر این کار کاملاً اجتماعی و کمدی است.
به گزارش سینماسینما، مسعود آب پرور این روزها مشغول ساخت سریال”لژیونر” است که برای شبکه تهران در حال تولید است. در حال حاضر سریال” هوش سیاه ۲” ساخته این کارگردان نیز از همین شبکه در حال باز پخش است.
“لژیونر” نسبت به ساخته قبلی آب پرور کاملاً متفاوت است و در ژانر اجتماعی و کمدی با حضور بازیگرانی چون محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، لاله صبوری، زهیریاری و اشپیتیم آرفی تولید میشود.
آب پرور در دیدار خبرنگاران از پشت صحنه سریال “لژیونر” درباره این سریال و اینکه از چه زاویهای به ورزش میپرازد گفت: درواقع ورزش بهانهای است که ما بتوانیم قصه شخصیتهای خود را تعریف کنیم؛ قصه آدمهایی که به یکدیگر نزدیک هستند یا فکر میکنند که نزدیک هستند.
وی ادامه داد: به نظر میآید که فرهنگ ارتباطی ما در جامعه کمی مخدوش و مختل شده است و شاید بازنمایی این اشکالات ارتباطی، کمی ما را به خود بیاورد و باعث شود که خود را ترمیم کنیم. روابطمان را در همسایگی و دوستی و تصورمان از خودمان خیلی با واقعیت هماهنگ نیست. شاید بتوان با لایههای طنز کمی به خود نهیب بزنیم تا به لحاظ اجتماعی، اخلاقی، ارتباطی و رفتاری مواردی را اصلاح کنیم.
کارگردان “هوش سیاه” درباره فضای این اثر نیز عنوان کرد: ژانر این کار کاملاً اجتماعی و کمدی است و البته من هم همیشه گفتهام که فیلمساز ژانر نیستم و دوست دارم ژانرهای مختلف را تجربه کنم چون همه ژانرها برای خود قواعد و اصولی دارند که اگر بتوان آنها را رعایت کرد اثر قابل توجه و مناسبی ساخته میشود. این اثر با سریال قبلی من “هوش سیاه” کاملاً متفاوت است و هیچ ربطی این دو به هم ندارند. امیدوارم در کار بعدی یعنی “کایدون” دوباره به همان خط بازگردم و یک اثر خوب بسازم.
وی درپاسخ به این سریال که با حضور بازیکنان فوتبال چقدر این سریال از تحرک برخوردار است، توضیح داد: تاکنون که حدود ۴۰ درصد از فیلم را گرفتیم تنها بازیکن ورزشی ما آرفی است ولی تصور میکنم بتوانیم از فوتبالیستهای بازنشسته و کسانی که در حاشیه فوتبال فعالیت دارند استفاده کنیم. تنها در نقش اشپیتیم آرفی در این سریال چندان مربوط به ورزش و فوتبال نیست و این نقش کلاهبرداری هایی دارد که بیش از این نمیتوانم درباره آن توضیح بدهم.
این کارگردان درپاسخ به این سؤال که چقدر استفاده و حضور ورزشکاران در راستای داستان و قصه بوده است گفت: بیشتر در ارتباط با بستر دراماتیک کار بوده و امیدواریم قصه جذاب باشد. استفاده از چاشنی ورزش خیلی در ارتباط با جذب مخاطب نبود و در راستای قصه است.
آب پرور درباره ویژگیهای این سریال و جذابیت آن برای مخاطب بیان کرد: فکر میکنم با اتفاقاتی که در رسانه ملی رخ داده این رسانه به دنبال این است که مردم را دوباره بر سفرهای که پهن کرده، جمع کند. با توجه به بودجهای که داریم قرار نیست اتفاق ویژهای رخ دهد، همین که بتوانیم برای ذائقههای مختلف آثار متنوعی نمایش دهیم هدف اولیه و کمی ما است و امیدوارم هرچه زودتراز این مرحله عبور کنیم و در بحث کیفی نیز رشد کنیم.
کارگردان “هوش سیاه” درباره ساخت سری سوم این مجموعه نیز عنوان کرد: “هوش سیاه” و ادامه پیدا کردنش در هالهای از ابهام قرار دارد. من علاقه زیادی به این پروژه دارم و خیلی هم نزد مخاطبان تلویزیون خوش سابقه است. به ویژه اکنون که بازپخش آن از شبکه پنج آغاز شده است میتوان بازخوردهای آن را دید. ولی امیدوارم بیش از ما مدیران رسانه دغدغه ساخت آن را داشته باشند تا بتوانیم راهی برای ادامه تولید آن پیدا کنیم. البته ما سناریوی “کایدون” را حدود یک سال است که آماده داریم که بسیار جذابتر از “هوش سیاه” خواهد شد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «مستوران» روی میز تدوین حسن حسندوست / ادامه تصویربرداری در شهرک نور
- مسعود آبپرور کارگردان ادامه «مستوران» شد
- به بهانه برگزاری جام جهانی/ تلویزیون چه سریالهایی درباره فوتبال تولید کرده است؟
- کارگردان «هوش سیاه» بازیگر شد/ توضیح آبپرور درباره نقشآفرینی در «ایراندخت»
- روایت محمود گبرلو از شب پرچالش برنامه هدهد در شبکه شما
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران
- صیدِ کارگردان بزرگ
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- دیوید لینچ درگذشت
- درباره “هادی عامل” و برنامه صداوسیما
- با نامزدی در ۳۲ رشته؛ یونیورسال در بفتای ۲۰۲۵ درخشید
- برای دریافت اسکار ۲۰۲۵؛ انجمن نویسندگان نامزدهای بهترین فیلمنامه را معرفی کرد
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
- یک روزنامه نگار و طنزنویس درگذشت/ ابراهیم نبوی به زندگی خود پایان داد
- نامزدهای جوایز بفتا اعلام شد
- خالق و کارگردان سریال: فصل سوم «بازی مرکب» پایان دنیای آن نخواهد بود
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ اثر/ اعضای جدید شورای پروانهی فیلمسازی غیرسینمایی معرفی شدند
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- آیین قرعهکشی نمایش فیلمهای جشنواره ۴۳ام / گزارش تصویری
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- برنامه نمایش آثار جشنواره فیلم فجر ۴۳ در سینمای رسانه مشخص شد
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- چرا «علت مرگ: نامعلوم» از اکران بازداشته شده بود؟/ پرسشهای بیپاسخ
- اعطای تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به همراه اول
- ارائه بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت روز پدر
- مرگ ۲ چهره برنده اسکار/ فیلیس دالتون و کلود جرمن درگذشتند
- معرفی آثار مستند راهیافته به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- بدرقه فریدون شهبازیان به خانه ابدی؛ علیزاده:هنرمندان ما ارج و قرب ندارند/ کاش از رنجی که کشید، حرف میزد
- معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره تئاتر «خوشه پروین»/ منیژه محامدی تجلیل شد