نمایشی از علیرضا کوشک جلالی این روزها در تماشاخانه «دیوار چهارم» به صحنه رفته است که فقط ۵ شب از اجرای آن باقی است.
به گزارش سینماسینما، کارگر ترکی در آلمان قربانی آتش افروزی جوانان نژادپرست می شود؛ خانه اش را به همراه زن و فرزندش از دست می دهد؛ این روایت؛ بخشی از نمایش “پابرهنه، لخت، قلبی در مشت” (با کاروان سوخته) به کارگردانی و نویسندگی علیرضا کوشک جلالی است.
این نمایش که پیش از جشنواره تئاتر فجر اجرای خود را در تماشاخانه “دیوار چهارم” آغاز کرده است، این روزها به اجرای خود همزمان با جشنواره در بخش تماشاخانه های خصوصی (به علاوه فجر) ادامه میدهد.
نمایشی به تهیه کنندگی وحید محمد حسینی است و با بازی میثاق زارع در حالی به صحنه می رود که تماشاگر در حدود یک ساعت با بازی تاثیرگذار این هنرمند که داستان را در یک مونولوگ گروتسگ روایت می کند، جذب نمایش می شود.
همان طور که در بروشور نمایش هم نوشته شده است؛ مونولوگی شاعرانه و انسانی که به هنگام دیدنش مثل فیلم های چارلی چاپلین باید با یک چشم گریست و با چشم دیگر خندید.
نمایش ۵ اجرای دیگر در جشنواره تئاتر فجر ساعت ۱۷:۳۰ دارد.
کوشک جلالی که خودش سالهاست در آلمان زندگی می کند با نمایش دیگری از کشور المان در بخش بین الملل تئاتر فجر حضور دارد که در چند روز آینده برای اجرا به ایران می آید و طبق اذعان صاحب نظران اگر نمایش “پابرهنه …”در بخش رقابتی تئاتر فجر حضور داشت، می توانست مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وحید فقیهی مطرح کرد/ اینهمه جشنواره چه مشکلی از تئاتر درمان میکند/ «گاومیش» روی صحنه میرود
- «در میان آب ها»؛ روی صحنه میرود/ روایت نسلی که نه شهروند ایران هستند و نه افغانستان + تیزر
- رضا ثروتی در تالار وحدت «جنایات و مکافات» را روی صحنه میبرد
- تعطیلی موقت چند نمایش در تالارهای مختلف
- تدارک اشکان خطیبی برای «نفرین قحطیزدهگان»
- معرفی نمایشهای پرفروش تئاترشهر در سال ۹۷
- اولین نمایش فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» در ایران
- جدیدترین خبرها از اجراهای تئاتر «شهرزاد»
- توضیحات تماشاخانه ایرانشهر درباره حواشی اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره»
- حواشی اختتامیه جشنواره تئاتر فجر / از مُد نپذیرفتن جوایز از سوی هنرمندان تا اعتراض به وزیر فرهنگ
- استقبال مخاطبان تئاتر فجر از «دلقکبازی» معاصر
- شبنم قلیخانی: قدرت بازیگر در بازیاش است نه چهرهاش
- تعطیلی سالن های تئاتر به مناسبت ایام فاطمیه
- اختصاصی/ سُکان تماشاخانه های خصوصی را چه کسانی در دست دارند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





