دبورا یانگ منتقد شناخته شده هالیوود ریپورتر با نگارش نقدی به تمجید از فیلم «قسم» با ساخته محسن تنابنده پرداخت.
به گزارش سینماسینما، دبورا یانگ در این نقد که به عنوان «فیلم سینمایی «قسم» به طرز غریبی جذاب» در هالیوود ریپورتر منتشر شده، نوشته است: «فیلم «قسم» محسن تنابنده از آن قصههای کنجکاوی برانگیزی است که ناگهان نوری بر گوشههای تاریک جامعه ایران میتابند و بیننده را به دل درام یک نظام قضایی فرو میبرد.
داستان و کاراکترهای درام و ملموس آن به قدری خوب هستند که میتوان توفیق جشنوارهای فیلم را پیشبینی کرد. این دومین فیلم سینمایی تنابنده است که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته شده و در نقش عظیم در فیلم «رونا مادر عظیم» نماینده سینمای افغانستان در اسکار بود و از جشنوارههای دیگر هم جایزههایی گرفته است.
مهنار افشار بازیگر زن درخشان فیلم در نقش اصلی به خوبی مصمم بودن خود به انتقامجویی را نشان میدهد و در طول تمام فیلم در داخل اتوبوس تلاش می کند هر طور شده با رفتارهای نرم و یا تهدیدآمیز خانواده را در اتوبوس نگه دارد و چند بار سد راه فروپاشی جمع و پشیمانی افراد میشود، پیچیدگی دیگر قصه دعوا با اعضای خانواده بر سر موضوعات متفرقه است همانطور که اتوبوس در پیچهای تند مهآلود بینشهری پیش میرود، جو معماگونه حاکم بر آن به خطری ملموس تبدیل میشود.
قصه در طول فیلم و در داخل اتوبوس به مرور پیچیدهتر شده و بار احساسی آن سنگینتر میشود به لحاظ بصری این فیلم که تنها یک صحنه است و رفته رفته چشمانداز کوهستانی بیرون اتوبوس جای خود را به تصاویر داخل اتوبوس و کویر میدهد و نمایش تصویری از مقصد سفر، شهر زیارتی مشهد مقدس میتوانست خالی از لطف نباشد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این بار نامی از فیلم پناهی نیست؛ منتقدان هالیوود ریپورتر ده فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کردند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- رهایش نکنیم/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- محسن تنابنده نامزد جوایز فیلم آسیا شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





