«خریدکننده شخصی» تازهترین محصول همکاری الیویه آسایاس و کریستن استوارت در جشنواره فیلم کن هو شد.
به گزارش سینماسینما، اکثر منتقدان سینمایی علیرغم هو شدن فیلم، «خریدکننده شخصی» را پسندیدند و بسیاری از آن در توئیتر به دفاع از اثر تازه آسایاس پرداختند.
منتقد فیلم نشریه ورایتی پیتر دیبرگ در نقد خود از فیلم نوشت: «رونمایی از یک فیلم با موضوع روح در جشنواره کن و که در پایان با هو کردن حاضران همراه شود، نبوغ عجیب و غریبی میطلبد. هر چند این احتمال نیز وجود دارد این همان چیزی باشد که الیویه آسایاس با فیلم اسرارآمیز خود به دنبال آن است.»
نایجل ام.اسمیت منتقد نشریه گاردین نوشت: «خریدکننده شخصی نخستین فیلمی است که در کن ۲۰۱۶ هو میشود، البته این امر مرا واداشت که محکمتر به دستزدن برای فیلم ادامه دهم. فیلم دلچسب و گیرا است. کریستن استوارت مسحورکننده است.»
البته همیشه نباید به هو کردن فیلم در جشنواره کن اعتنا کرد. سال ۲۰۱۱ نیز فیلم «درخت زندگی» به کارگردانی ترنس مالیک هو شد، اما در نهایت نخل طلای جشنواره را از آن خود کرد.
الکساندر دانرفورس سردبیر موویزاین نوشت: «شنیدم برخی «خریدکننده شخصی» را هو کردند و برخی به آن خندیدند. اتفاقی که سال گذشته برای «دریای درختان» افتاد. جشنواره کن تاب تحمل روحها را ندارد.»
دیوید ارلیش منتقد فیلم ارشد ایندیوایر نوشت: «با در نظر گرفتن اینکه «خریدکننده شخصی» در کن هو شد، احتمالا این اثر یکی از بهترین فیلمهایی است که تا کنون ساخته شدهاند.»
جاسیتن چنگ منتقد لسآنجلستایمز هم درباره فیلم جدید آسایاس نوشت: «هو کردن فیلم «خریدکننده شخصی» و در عین حال تشویق مودبانه «از زمین تا ماه» قابل باور نیست.»
استوارت پیش از این نیز در فیلم «ابرهای سیلس ماریا» به کارگردانی الیویه آسایاس بازی کرده است. «ابرهای سیلس ماریا» سال ۲۰۱۴ ساخته شد و تحسین منتقدان سینمایی را برانگیخت. کریستن استوارت برای بازی در این فیلم تبدیل به نخستین بازیگر آمریکایی شد که جایزه سزار را دریافت کرده است.
منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- مدیر جشنواره کن به سوالات ورایتی پاسخ داد/ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی
- فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد/ آغاز با کمدی
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد