تهیهکننده فیلم «خوب، بد، جلف ۲» میگوید: بهتر است اولین اکران سال پس از بازگشایی سینماها در تیرماه با فیلمهایی باشد که سازندگانشان تمایل به این کار دارند.
به گزارش سینماسینما، ، فیلم «خوب، بد، جلف ۲» به کارگردانی پیمان قاسمخانی و تهیهکنندگی محسن چگینی اواخر سال گذشته و پیش از تعطیلی سینماها حدود یک هفته اکران شد،و از آنجا که یکی از فیلمهای نوروزی سینماها بود، در موضوع بازگشایی سینماها همیشه یکی از گزینههای اصلی برای اولین اکران پس از کرونا محسوب میشد؛ بویژه آنکه از سوی سازمان سینمایی اعلام شده بود اگر فیلمی در نوبت اکران بوده و پس از بازگشایی سینماها انصراف دهد، دستکم ۶ ماه باید در نوبت بماند.
اما حالا که قرار شده سالنهای سینمایی از اول تیرماه دوباره فعالیت خود را آغاز کنند، سازندگان این کمدی چندان تمایلی به اکران فیلم خود ندارند.
محسن چگینی در این باره گفت: در شرایط فعلی قصد اکران فیلم را نداریم البته هنوز صحبتی هم با ما نشده و باید ببینیم شرایط اکران چطور است، چون وقتی ۵۰ درصد ظرفیت سالنها قرار است به کار گرفته شود، فروش فیلمها نصف خواهد شد پس شرایط برای فیلم ما مثل گذشته نیست.
او با اشاره به وضعیت سینماهای کشورهای دیگر از جمله چین، افزود: تجربه نشان داده در کشورهایی که حتی شرایطشان از ما خیلی بهتر بوده و شیوع کرونا به صفر نزدیک شده، باز هم چندان استقبالی از سوی مردم صورت نگرفته است. با این حال تحلیل شرایط در ایران سخت است و نمیتوان راحت پیش بینی کرد که چه اتفاقی میافتد.
وی همچنین گفت: من تصور میکنم اکران اول پس از بازگشایی سینماها با فیلمهایی باشد که صاحبان فیلم خودشان حاضر به نمایش فیلمشان هستند. نباید برای این کار اجبار وجود داشته باشد. اگر به این صورت پیش برویم همان هفته اول مشخص میشود ما در چه موقعیتی هستیم.
چگینی در پاسخ به اینکه آیا اگر ۵۰ درصد ظرفیت باقیمانده به نحوی جبران شود باز هم مایل به اکران فیلم نیست؟ بیان کرد: واقعیت این است که بحث من اصلا ۵۰ درصد نیست چون حتی اگر ۱۰۰ درصد ظرفیت سالنها را بتوانیم بلیتفروشی کنیم، باز هم نمیدانیم چه اتفاقی میافتد و ممکن است فیلمهای تجاری که امید فروش سال بودند زمین بخورند، به همین دلیل میگویم این اکران بسیار پر ریسک هست.
او در آخر درباره اینکه اتفاقا مدیران سینمایی براین باور هستند که با فیلمهای کمدی و مخاطب پسند میتوانند مردم را به سالن های سینمایی بکشانند، گفت: اینکه بخواهند فیلمهای خوب را اکران کنند تا مردم را به سینما بکشانند باید حداقل یک مینیموم گارانتی برای فیلمهایی که با بازگشایی سینما اکران میشوند، در نظر بگیرند و گرنه چه تضمینی است اگر مردم به سینما نیایند؟! آن وقت جوابگوی سرمایه سوخته صاحبان این فیلمها چه کسی خواهد بود؟
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- پلتفرم پخش توضیح داد؛ چرا سریال پیمان قاسمخانی حذف شد؟
- «دراکولا»ی مدیری نوروز ۱۴۰۰ میآید
- آغاز پخش سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» از جمعه
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- آمار فروش فیلمهای سینمای ایران/ «خوب، بد جلف ۲»صدرنشین گیشه
- زندگی یک وَرِ شاد هم دارد/ نگاهی به فیلم «خوب، بد، جلف۲»
- گزارش آمار فروش سینمای ایران در گیشهها
- تهیهکننده «خوب، بد، جلف ۲» از اکران انصراف داد/ اکران سینماها در بلاتکلیفی
- خوب، بد، جلف ۲ به صورت آنلاین اکران میشود؟
- «سن پطرزبورگ ۲» ساخته میشود؟/ افخمی پاسخ میدهد
- ضبط اولین قسمت «شبنشینی» با حضور پیمان قاسمخانی
- قاسمخانی«خوب، بد، جلف۲» را کلید زد/ همکاری مجدد درخشانی و جمشیدی
- «خوب بد جلف ۲» مجوز ساخت گرفت
- نخستین تصویر از مهران مدیری پشت صحنه سریال «هیولا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش