تهیهکننده فیلم «خوب، بد، جلف ۲» میگوید: بهتر است اولین اکران سال پس از بازگشایی سینماها در تیرماه با فیلمهایی باشد که سازندگانشان تمایل به این کار دارند.
به گزارش سینماسینما، ، فیلم «خوب، بد، جلف ۲» به کارگردانی پیمان قاسمخانی و تهیهکنندگی محسن چگینی اواخر سال گذشته و پیش از تعطیلی سینماها حدود یک هفته اکران شد،و از آنجا که یکی از فیلمهای نوروزی سینماها بود، در موضوع بازگشایی سینماها همیشه یکی از گزینههای اصلی برای اولین اکران پس از کرونا محسوب میشد؛ بویژه آنکه از سوی سازمان سینمایی اعلام شده بود اگر فیلمی در نوبت اکران بوده و پس از بازگشایی سینماها انصراف دهد، دستکم ۶ ماه باید در نوبت بماند.
اما حالا که قرار شده سالنهای سینمایی از اول تیرماه دوباره فعالیت خود را آغاز کنند، سازندگان این کمدی چندان تمایلی به اکران فیلم خود ندارند.
محسن چگینی در این باره گفت: در شرایط فعلی قصد اکران فیلم را نداریم البته هنوز صحبتی هم با ما نشده و باید ببینیم شرایط اکران چطور است، چون وقتی ۵۰ درصد ظرفیت سالنها قرار است به کار گرفته شود، فروش فیلمها نصف خواهد شد پس شرایط برای فیلم ما مثل گذشته نیست.
او با اشاره به وضعیت سینماهای کشورهای دیگر از جمله چین، افزود: تجربه نشان داده در کشورهایی که حتی شرایطشان از ما خیلی بهتر بوده و شیوع کرونا به صفر نزدیک شده، باز هم چندان استقبالی از سوی مردم صورت نگرفته است. با این حال تحلیل شرایط در ایران سخت است و نمیتوان راحت پیش بینی کرد که چه اتفاقی میافتد.
وی همچنین گفت: من تصور میکنم اکران اول پس از بازگشایی سینماها با فیلمهایی باشد که صاحبان فیلم خودشان حاضر به نمایش فیلمشان هستند. نباید برای این کار اجبار وجود داشته باشد. اگر به این صورت پیش برویم همان هفته اول مشخص میشود ما در چه موقعیتی هستیم.
چگینی در پاسخ به اینکه آیا اگر ۵۰ درصد ظرفیت باقیمانده به نحوی جبران شود باز هم مایل به اکران فیلم نیست؟ بیان کرد: واقعیت این است که بحث من اصلا ۵۰ درصد نیست چون حتی اگر ۱۰۰ درصد ظرفیت سالنها را بتوانیم بلیتفروشی کنیم، باز هم نمیدانیم چه اتفاقی میافتد و ممکن است فیلمهای تجاری که امید فروش سال بودند زمین بخورند، به همین دلیل میگویم این اکران بسیار پر ریسک هست.
او در آخر درباره اینکه اتفاقا مدیران سینمایی براین باور هستند که با فیلمهای کمدی و مخاطب پسند میتوانند مردم را به سالن های سینمایی بکشانند، گفت: اینکه بخواهند فیلمهای خوب را اکران کنند تا مردم را به سینما بکشانند باید حداقل یک مینیموم گارانتی برای فیلمهایی که با بازگشایی سینما اکران میشوند، در نظر بگیرند و گرنه چه تضمینی است اگر مردم به سینما نیایند؟! آن وقت جوابگوی سرمایه سوخته صاحبان این فیلمها چه کسی خواهد بود؟
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- پلتفرم پخش توضیح داد؛ چرا سریال پیمان قاسمخانی حذف شد؟
- «دراکولا»ی مدیری نوروز ۱۴۰۰ میآید
- آغاز پخش سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» از جمعه
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- آمار فروش فیلمهای سینمای ایران/ «خوب، بد جلف ۲»صدرنشین گیشه
- زندگی یک وَرِ شاد هم دارد/ نگاهی به فیلم «خوب، بد، جلف۲»
- گزارش آمار فروش سینمای ایران در گیشهها
- تهیهکننده «خوب، بد، جلف ۲» از اکران انصراف داد/ اکران سینماها در بلاتکلیفی
- خوب، بد، جلف ۲ به صورت آنلاین اکران میشود؟
- «سن پطرزبورگ ۲» ساخته میشود؟/ افخمی پاسخ میدهد
- ضبط اولین قسمت «شبنشینی» با حضور پیمان قاسمخانی
- قاسمخانی«خوب، بد، جلف۲» را کلید زد/ همکاری مجدد درخشانی و جمشیدی
- «خوب بد جلف ۲» مجوز ساخت گرفت
- نخستین تصویر از مهران مدیری پشت صحنه سریال «هیولا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





