سعید خانی میگوید سینمای ایران در حال حاضر فاقد چشمانداز روشن است و بیشتر بر اساس هیجان اتفاقات در سینما شکل میگیرد.
به گزارش سینماسینما، سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما که مدتی قبل فیلم سینمایی «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار را در مقام پخش کننده برپرده سینماها داشت، درباره وضعیت اکران این فیلم گفت: متاسفانه اکران فیلم خوب نبود و فروش خوبی هم نداشت به همین دلیل خیلی زود از اکران سینماهای تهران خارج شد ولی در برخی از شهرستانها همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی، بازیهای جام جهانی فوتبال و شرایط اکران همگی دست به دست هم دادند تا این فیلم نتواند از فروش خوبی برخوردار شود.
تهیه کننده فیلم «لونه زنبور» در پاسخ به این سوال که آیا تهیه کنندگان خط فکری و ذائقه مخاطب سینما را میسازند، بیان کرد: خیر من کاملا با این حرف مخالفم چرا که این سینماداران هستند که خط مشی سینما را مشخص میکنند و کارگردان و تهیه کننده نیز براساس نظر آنها اقدام به ساخت فیلمهای کمدی میکند. متاسفانه اندیشه از سینمای ایران در حال حذف شدن است. بسیاری از همکاران من اگر امروز اقدام به ساخت فیلمهای کمدی میکنند و حتی خود من به این دلیل نیست که از سینمای اجتماعی خوشمان نیاید، بلکه به این دلیل کمدی میسازیم تا بتوانیم به حیاتمان در سینما ادامه دهیم.
خانی همچنین درباره ادامه این روند و جذب مخاطب در سینمای کمدی اظهار کرد: این روند خیلی ادامه پیدا نمیکند و مخاطب یک جایی از این وضعیت دلزده میشود و سینما دچار رکود میشود. همانطور که پیش از این نیز این وضعیت را تجربه کرده بودیم. از آنجایی که سینما فاقد چشم انداز روشنی است هیجانی رفتار میکنیم و این اصلا خوب نیست.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رها» بهترین فیلم جشنواره آلیس در شهر شد
- فیلم «رها» مسافر رمِ ایتالیا میشود/ رونمایی از پوستر فیلم با نام بینالمللی «موهای دخترم»
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- اکران «روزی روزگاری آبادان» به تعویق افتاد
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: در حال برگشتن به دهه ۶۰ هستیم که زور میزدند سینما را گلخانهای کنند/ منطق دوستان این است که میخواهند بهزور خودشان را دیکته کنند
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: خطر در کمین اکران/ مخاطبان از فیلمهای روی پرده خبر ندارند
- نگرانی پخشکننده فیلم «علفزار» از قدرت گرفتن یک تفکر خاص در سینما
- موزه سینما است یا ارثیه فامیلی؟/ نمک روی زخمِ باز نپاشید آقای اسماعیلی
- پخشکننده «علفزار»: مدیران باید از فیلمها دفاع کنند/ پژمان جمشیدی نعمتی برای سینمای ایران
- پخشکننده فیلم سینمایی «انفرادی»: وقتی دغدغه ماکارونی هست کسی سینما نمیرود
- مدیران فعلی صداوسیما تعامل مناسبی با اهالی سینما ندارند/ تلویزیون فیلم ۱۰ میلیارد تومانی را ۱۰۰ میلیون میخرد!
- سعید خانی: در تاریخ سینمای جهان، رشد فروش فیلم «دینامیت» بیسابقه است !
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





