منصور لشکری قوچانی میگوید امیدوار است مسعود کیمیایی شورای حکمیت درمورد “قاتل اهلی” را بپذیرد و مشکلات فیلم در خانه سینما برطرف شود و به بیرون از فضای سینما راه نیابد.
به گزارش سینماسینما، منصور لشکری قوچانی تهیه کننده فیلم سینمایی ” قاتل اهلی ” که حواشی آن از پیش از جشنواره آغاز شد و در شب نمایش این فیلم در کاخ رسانه به اوج خود رسید، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آقای کیمیایی در شب نشست قاتل اهلی در کاخ رسانه، اعلام کردند که شورای داوری خانه سینما درباره این فیلم نظر داده است که این کذب محض است. پس از نمایش فیلم و حضور در برنامه “هفت” اعلام شد که شورای داوری هیئت خانه سینما نظر نداده و آقای کیمیایی قبول نکرده است که این شورا تشکیل و درباره فیلم نظر دهد.
وی اعلام کرد: اصلا موضوعی به نام حکمیت وجود نداشته است. من این موضوع را با آقای کیمیایی مطرح کردم و از او رسما درخواست کردم و اظهار نامه هم دادم تا حکمیت را بپذیرند.
قوچانی ادامه داد: قطعا اگر ایشان حکمیت را قبول نکنند، در مرحله بعد باید قوه قضاییه ورود کند. ما همه از خانواده سینما هستیم و من این خانواده را خانواده خودم میدانم، بنابراین دوست ندارم چنین اتفاقی رخ دهد. امیدوارم در خانه سینما و با کمک اهالی سینما این مشکل حل شود و به بیرون از خانه سینما منتقل نشود.
این تهیه کننده افزود: من هرآنچه را که حکمیت اعلام کند میپذیرم و درخواستم نیز این است که فیلم طبق آنچه که در فیلمنامه نوشته شده است تدوین شود.
قوچانی درباره میزان تغییراتی که در فیلم دیده میشود بیان کرد: آنچه در جشنواره به نمایش درآمد، اصلا آن چیزی نبود که در فیلمنامه بود و فیلم باید مطابق فیلمنامه تدوین شود. ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به فیلمنامه تغییراتی دارد و مطمئن باشید اگر این میزان تغییر کم بود به خاطر استاد کیمیایی هیچ صحبتی نمیکردم اما اختلاف زیاد است و نمیتوان نسبت به آن کوتاه آمد چرا که تنها من نیستم و حداقل ۴۰ نفر دیگر نیز این فیلمنامه را خواندهاند و براساس آن جلو آمدهاند.
وی همچنین در ادامه به صحبتهای کیمیایی اشاره کرد و گفت: آقای کیمیایی راست می گوید من خیلی خوب تبلیغات بلد هستم و شاید در کشور جزو پنج نفر اول باشم که به تبلیغات اشراف کامل دارم، اما این دلیل نمیشود که او بگوید من به خاطر گرفتن عکس یادگاری با او وارد این فضا شدهام. به خاطر یک عکس گرفتن با آقای کیمیایی که نیازنیست ۲-۳ میلیارد خرج کنم. من تنها سرمایه گذار نیستم و چند نفر پول گذاشتهاند و همه چشم انتظار هستند تا این فیلم به نمایش درآید، بفروشد و بتوانند پول خودشان را دریافت کنند.
قوچانی در خاتمه بیان کرد: معتقدم “قاتل اهلی” فیلم خوبی است و وقتی براساس فیلمنامه، تدوین فیلم پیش برود، یک فیلم متمایز و عالی خواهد شد، همانطور که من به استاد کیمیایی و زحمات ۵۰ ساله ایشان احترام میگذارم انتظار دارم او نیز این احترام را بگذارد. درست است که من پنج سال است وارد این سینما شدهام اما در طی همین مدت کوتاه به این سینما پنج فیلم خوب دادهام.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار شد؛ «قیصر» سخنگوی جامعه است/ کیمیایی بهزودی فیلم جدیدش را میسازد
- «قیصر»؛ خندقی در گذر زمان
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





