تهیهکننده فیلم «مادر قلب اتمی» پس از نگارش، ارسال و انتشار دونامه به معاون سینمایی حوزه هنری، این بار سومین نامه خود را خطاب به محسن مومنی شریف ،رئیس حوزه هنری، نوشت.
به گزارش سینماسینما، طبق گزارش رسیده،در متن نامهی سید امیر سیدزاده خطاب به مومنی شریف آمده است:
« استحضار دارید بیش از دو هفته از اکران فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» بدون در اختیار داشتن حتی یکی از سینماهای متعلق به آن نهاد میگذرد.
در طول این مدت دوبار به آقای حمزهزاده معاونت محترم سینمایی جنابعالی نامه نوشتم تا دلیل عدم اکران این فیلم در سینماهای حوزه را با وجود داشتن همه مجوزهای قانونی بدانم و نسبت به شائبه تحریم فیلم از سوی آن نهاد در مقابل مخاطبان سینما بصورت شفاف جوابگو باشم.»
این تهیهکننده با این ادعا که «اما متاسفانه ایشان بدلیل آگاهی از غیرقانونی بودن این کاروتبعات آن جرات اظهار نظر در این مورد را پیدا نکردهاند» در ادامه نوشته است:« چرا که خوب میدانند با این رفتار هم به اقتصاد سینما لطمه وارد نموده وهم سینماهای حوزه هنری را که متعلق به عموم مردم و بیتالمال است، از درآمدزایی مشروع محروم کردهاند.»
در ادامه نامهی سیدزاده خطاب به مومنی شریف آمده است:«اینک که برایم مسجل شده فیلم «مادر قلب اتمی» توسط آن نهاد مورد تحریم واقع شده است با نگارش این نامه از جنابعالی درخواست میکنم یکبار برای همیشه موضع خود را بعنوان رئیس حوزه هنری در قبال اینگونه اتفاقات ناصواب در سینمای ایران مشخص فرمایید. حتما طعم تلخ محرومیت به مذاق شما هم سازگار نیست.
در کشوری که نام مقدس جمهوری اسلامی مزین برعدالت آن و اقتدار قانونگرایی شعار همه مسئولین است و بخش اعظمی از کل سینماهای آن بصورت امانت و بیتالمال در اختیار شماست و حق استفاده عموم مردم از آنها امری بدیهیست، چگونه با اعمال سلیقه شخصی این حق را وتو میکنید؟ آیا این بدعتهای تمامنشدنی تاکنون تاثیری در کسب نتیجه دلخواه شما داشته است؟ قطعا نه !!!!
جناب آقای مومنی، این فیلم همه مجوزهای لازم از قبیل پروانه ساخت و پروانه نمایش را تحت نظارت بالاترین مرجع صدور مجوز آثار فرهنگی یعنی وزارت ارشاد دارد. جهت اطلاع حتی سیمای جمهوری اسلامی که در اعمال ممیزیها خیلی از شما جلوتر است به آن پخش تیزر رایگان اختصاص داده که بزودی شاهد تبلیغ فیلم از تلویزیون هم خواهید بود؛ پس چه مانعی بر سر راه اکران این فیلم در سینماهای حوزه وجود دارد که محکوم به تحریم غیرقانونی شده است.
گناه مردم شهرهایی که با داشتن فقط یک یا دو سالن سینمای متعلق به شما از دیدن فیلم محرومند چیست؟ آیا مطابق با مندرجات بیانیه بیست و چهارم خرداد شورای عالی تهیهکنندگان سینمای کشور، حتما باید با «آتش به اختیار» به مقابله با اینگونه رفتارهای خودسر پرداخت.
اینجانب شأن نهاد حوزه هنری و مسئولین آن را اجل از این میدانم که با پافشاری و اصرار بیهوده بر اشتباهی که مولود ذهنیتی نادرست از برداشتهای شخصی عدهای در مورد فیلم است، وضعیت را بغرنجتر از این کرده و فاصله بین خود و هنرمندان و مخاطبین سینما را بیش از پیش نمایند. امیدوارم با انگشت درایت خود نسبت به حل مشکل اقدام فرمایید.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش و نقد و بررسی «تدفین» در فرهنگسرای اندیشه
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- عرضه یک فیلم سینمایی به کارگردانی تینا پاکروان در شبکه نمایش خانگی
- نمایش ده فیلم از فیلمسازان دفاع مقدس در محوطه باز موزه سینمای ایران
- قیمت بلیت سینماهای حوزه هنری شناور میشود/ اجرای طرح با«هناس»
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- بزرگداشت علی سلیمانی / گزارش تصویری
- ۶۵ سالن سینمایی تازه تاسیس حوزه هنری افتتاح میشوند
- یک انیمیشنساز جوان: در صورت حمایت، تولیدات فاخر و ارزشمندی در ایران شکل خواهد گرفت
- مهلت دریافت آثار جشنواره استاپ موشن تمدید شد
- سینما آفریقا به حوزه هنری تحویل داده شد
- اختتامیه جشنواره فیلم عمار / گزارش تصویری
- از پخش گشت ۲ تا تحریم گشت ۱ !/انتقاد روزنامه جام جم از تناقضهای عجیب درعملکرد حوزه هنری
- تصویری از زندگی آیت الله جنتی بر پرده سینما
- شروع پخش «وزه پلاس» از ابتدای نوروز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





