تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۳۰ - ۱۴:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 27518

علی واجدسمیعیدر پی نامه‌ی شورای عالی تهیه‌کنندگان به وزیر ارتباطات، یک تهیه‌کننده‌ی سینما گفت: تا کنون تنها زیان‌دهنده‌ی فعالیت سایت‌های غیرمجاز فقط و تولیدکنندگان محتوا بوده‌اند؛ اما با راه اندازی سامانه‌ی «وی.او.دی» و سرمایه‌گذاری کلان برای تأمین زیرساخت‌ها و ارائه‌ی محتوا، جلوگیری از سرقت محصولات فرهنگی در فضای مجازی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش سینماسینما، علی واجدسمیعی اظهار کرد: تا کنون تنها زیان‌دهنده‌ی فعالیت سایت‌های غیرمجاز که اقدام به ارائه‌ی محصولات نمایشی بصورت مجانی –درواقع سرقتی- می‌کردند، فقط صاحبان  و تولیدکنندگان محتوا یعنی تهیه‌کنندگان فیلم و… بوده‌اند.

رئیس گروه تهیه و تولید مدرسه ملی سینما با توجه به اینکه وزارت و ارشاد و مخابرات و سایر دست‌اندرکاران به دنبال راه اندازی سیستم «وی. او. دی» هستند، افزود: با راه اندازی سامانه‌ی «وی. او. دی» و سرمایه‌گذاری کلان شرکت‌های تجمیع کننده، برای تأمین زیرساخت‌ها و ارائه‌ی محتوا به مصرف‌کنندگان (کاربران اینترنت)، جلوگیری از سرقت محصولات فرهنگی در فضای مجازی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

این تهیه‌کننده‌ی سینما درخصوص برآوردهایی که درباره‌ی میزان ضرر و زیان این دانلودهای غیرقانونی، اظهار کرد: برآورد دقیق ضرر و زیان سرقت محصولات نمایشی در فضای مجازی، به علت نبود آمار ، غیرممکن به نظر می‌رسد اما واضح است که میزان خسارت به جریان تولید سنگین و جلوگیری از آن لازم است.

در نامه‌ی شورای عالی تهیه‌کنندگان از وزارت ارتباطات خواسته شده به متخلفان “ابلاغ” و از آنان “درخواست” شود تا انتشار غیر مجاز فیلم‌های سینمایی ایرانی را متوقف کنند؛ واجدسمیعی درباره‌ی کافی بودن این کار برای جلوگیری از انتشار و دانلود غیرقانونی فیلم‌ها نیز گفت:البته هشدار و اخطار دادن به سارقان کالاهای فرهنگی در فضای مجازی لازم است اما کافی نیست و پیرو هشدار، تنبیه و جریمه هم لازم است.

این تهیه‌کننده سینما درخصوص پیگیری‌های شورای عالی تهیه‌کنندگان برای به نتیجه رسیدن این درخواست اهالی سینما نیز گفت:نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما در کارگروه وی. او. دی با دقت و وسواس در حال پیگیری این موضوع هستند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها